Volvo v60 wil niet koppelen aan de Volvo Cars app

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Sietseweg
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22.09.2023 - 12:57

Goedemiddag allen!

Sinds vorige week ben ik trotse eigenaar van een prachtige v60 hybride uit 2015.

Ik heb een abonnement van 2 jaar afgesloten op de Volvo on call service. Helaas wil het me niet lukken om te koppelen aan de app.

Na het invoeren van de pincode die ik van de dealer heb gehad blijft er een foutmelding komen wanneer ik op koppel klik. Hij probeert eerst te verbinden en stopt dan weer.

De VOC knop werkt ook niet, net als de SOS knop. Het scherm geeft wel aan dat er op geklikt is maar er komt geen verbinding.

De dealer heeft er ook naar gekeken en krijgt het ook niet voor elkaar.

Misschien heeft iemand van jullie een suggestie voordat ik een afspraak inplan bij de dealer.

Uiteraard heb ik wel gewoon een internet verbinding, 5g en wifi geprobeerd. Ook de Volvo zit verbonden op de wifi.

Dit is de melding:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sietseweg
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22.09.2023 - 12:57

Is er niemand die een oplossing heeft voor dit probleem? :(
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4634
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Heb je hier al gekeken?: https://www.volvocars.com/nl/support/la ... 5150732a6a

Zie net dat dat alleen voor de nieuwere modellen geldt. Hier nog iets van info over het naar fabrieksinstellingen zetten:
https://www.volvocars.com/nl/support/to ... 5178755285
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 476
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

Voor dat koppelen schijn je inderdaad ff een internetverbinding te moeten hebben. Ik herinner me vaag dat ik met de laptop met de activatiemail vd dealer en mijn telefoon als hotspot de boel direct ging draaien.
Ik had vooraf al een account aangemaakt bij Volvo.
Daarna heb je geen internet nodig, Oncall regelt dat zelf oftewel een e-sim ergens in de auto wordt geactiveerd, deze is niet die in je dashboardkastje/kofferbak e.d. maar gaat afzonderlijk.

Met die oudere auto's (de mijne ook) is de internetverbinding van Oncall tegenwoordig 2G omdat 3G is uitgezet, dus supervlot is het niet, maar voldoende om wat zaken via de app naar Volvo-cloud (zit op AWS) te sturen.
Ik vind het erg fijn dat Volvo cars.

Die tips van Gouwe lijken me prima en helpen die helaas niet, dan kan ff naar de dealer, die schijnen ook wel e.e.a te kunnen resetten voor activatie problemen.
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Gebruikersavatar
V70Rene
4th Gear member
Berichten: 695
Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05

Is er nog iemand anders ( oude eigenaar ) gekoppeld aan de auto. Ik zou eens informeren bij de Volvo helpdesk of dat mogelijk is 🙂..Ik heb dat gehad met een VW Passat - heeft een jaar geduurd via backlock en helpdesk om het op te lossen ! 🤯.. was om gek van te worden.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Gebruikersavatar
Rogier64
4th Gear member
Berichten: 905
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Wellicht een software-update nodig? https://www.volvocars.com/nl/support/to ... 515f583d85
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
mltvolvo
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 30.07.2018 - 21:57
Locatie: Drenthe

Dit kan een Volvo dealer toch gewoon regelen inzake van activeren en anders kan deze Volvo NL inschakelen.
Mocht de vorige eigenaar nog gekoppeld zijn met de app, dan kan Volvo NL dit zeker resetten.

Of is het al opgelost?
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”