Kent iemand de 05-rf-fp?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Jalu
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 06.03.2021 - 10:06

Afgelopen vrijdag voor een relatief klein bedrag eigenaar geworden van een nog knappe V50 Momentum met 140pk 2.4 blok. Beetje op de gok, want er zit geen onderhoudshistorie bij. Kilometerstand is een kleine 295k km. De auto oogt nog erg strak buitenom, en rijdt ook prima. Wel een paar aandachtspuntjes natuurlijk: de parkeersensoren doen het niet (vind ik geen halszaak), de dakhemel begint wat te hangen(idem) en de airco lijkt ook maar matig te werken. Maar de motor is kurkdroog, en het rijdt als een echte Volvo. Dus is de bedoeling wel om de auto even ‘op peil’ te laten brengen qua onderhoud. Grootste aandachtspunt is in eerste instantie de distributieriem. Die moet normaliter bij 180k, maar ik kan dus nergens achterhalen of het al eens gebeurd is, al kan ik me nauwelijks voorstellen dat het nog nooit gedaan is in 18 jaar en bijna 3 ton kilometers.

De auto lijkt van iemand geweest te zijn die in enige mate liefhebber was, oogt verzorgd, er zijn wat kleine upgrades aan uitgevoerd (spiegels en gril zwartgespoten, LED kentekenplaatverlichting, dat soort dingetjes), en staat op fraaie titaniumkleurige 17” velgen.

Ofwel: misschien kent iemand deze auto?
V60 Kinetic 1.6D2 my2013
V50 Momentum 2.4 my2005
V70 2.4 my2001
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Jalu schreef: 12.11.2023 - 22:23 De auto lijkt van iemand geweest te zijn die in enige mate liefhebber was, oogt verzorgd, er zijn wat kleine upgrades aan uitgevoerd (spiegels en gril zwartgespoten, LED kentekenplaatverlichting, dat soort dingetjes)
Dat is meer ‘optisch opleuken’ en zegt weinig over echte liefhebberij noch technisch onderhoud.
Maar wellicht dat iemand het kenteken herkent….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

Kenteken is hier in mijn database niet bekend.
Je kan even bij D5T5.com (Vdash) het kenteken ingeven, als de auto ooit daar is aangesloten geweest krijg je dat te zien.
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”