Even voorstellen...

Plaats reactie
AndyP
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17.04.2022 - 19:42

Goeieavond,

Al even aan het gluren maar nog niet officieel voorgesteld, en meteen een vraagje 🙂

Momenteel eigenaar van een S60 Dynamic Edition Geartronic T4 met een epokuur van Obbetuning.
Eigenlijk best tevreden met de auto maar uit praktische overweginen toch zin in een V60...
Nieuwe model is buiten budget en wens is minstens T4, maw in België zo goed als onvindbaar...
Alhoewel...
Er is mij wel 1 auto in het oog gesprongen nl. een V60 T6 van 2016, dus de 2.0 met turbo en compressor.
Maar na enig opzoekwerk word ik wel een beetje ontmoedigd door verhalen van slechte zuigerringen en bijbehorend olieverbruik, slechte dichtingen van de compressor enz.
De auto heeft 70000 km gelopen en komt van een Volvo dealer, dus met garantie maar aangezien ik de auto graag een aantal jaar wil rijden heb ik geen zin in de speekwoordelijke kat in een zak...
Dus graag de mening van de specialisten ( jullie dus )...
Best van weg blijven en sparen voor nieuw model of toch de gok wagen en lekker exclusief rondkarren?

Alvast bedankt dames en heren...
Mvg, Andy
Gebruikersavatar
Peet&Il
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 05.09.2023 - 21:05
Locatie: Hoofddorp

Welkom!
Ik heb zelf een V60 T6, maar een ouder model uit 2011, en 3.0 AWD
Fantastische wagen overigens!!
Geen verstand van zaken genoeg om je vragen te beantwoorden, maar dat zullen anderen snel genoeg doen.
Succes!! en hou ons op de hoogte.
nu: V60 3.0 T6 AWD Summum
nu: C30 2.4 Momentum
Gebruikersavatar
caspervc
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 10.06.2018 - 14:03

Welkom! Mooie auto, zo'n V60.
Staat de auto ook bij een Volvo dealer? Dan zou ik proberen goede garantie afspraken te maken, en je zorg over olieverbruik te bespreken. Staat ie niet bij Volvo, maar is die daar wel onderhouden, zou ik de desbetreffende dealer even bellen, of ze je wat kunnen vertellen over de (onderhoud)geschiedenis van de auto.
En: de problemen waar je het over hebt met zuigerringen en olieverbruik komen niet alleen door slechte ringen. Vaak zijn het ook de lange onderhoudsintervallen en het slechter worden van de olie die zorgen dat er olieresten zich rond de zuigerringen ophoopt. Vaker een oliewissel (1x per 15k ipv 1x per 30k) kan al wonderen doen. Heeft het olieverbruik van mijn oude Peugeot olieboot zelfs behoorlijk doen teruglopen.

Succes met je keuze!
2024 Volvo XC40 Recharge SMLR Fjord Blue
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
Gebruikersavatar
kawazxr
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21

Welkom en veel leesplezier, inderdaad onderhoudsboekje is belangrijk en de algehele staat van de V60 is vaak ook al een goede indicatie.
Eventueel een second opinion / keuring kan ook helpen hierbij, maar zou gaan kijken/vragen/voelen en een proefritje maken (succes met de keuze).
S60 T8 R-Design Hybride
AndyP
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17.04.2022 - 19:42

Heb al contact gehad met de verkoper.
De auto is jaren de privé auto geweest van de garagehouder, dus mag ik hopelijk veronderstellen dat er qua onderhoud niet bespaard is 🙂
Ik doe tussen de 12 en 15000km op een jaar en laat zowieso jaarlijks een beurt doen.
Ik heb voor mijn eigen auto nu een winterset op 16" stalen velgen, past dat nog of zijn de remmen niet echt ruim bemeten?
Bedankt voor de reacties trouwens...
Mvg, Andy
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”