wasbeer2006 schreef: ↑01.12.2023 - 11:18
Wat nog leuker is dat een vriend van mij een T6 krijgt. Dan kunnen we het echt naast elkaar testen.
Ik heb als nadeel de V, maar als voorbeeld de DCT, die is echt wel vlotter.
Ben gregeld in Nederland, hoeft niet te wachten hoor

Zeg maar waar je rijd
wasbeer2006 schreef: ↑01.12.2023 - 09:40
Het liefst de huidige T8 Polestar.
Dan ben je denk ik ook de nadelen van het gewone T6 en T8 onderstel kwijt. En die nadelen zijn een persoonlijke voorkeur. Ik kan me ook goed voorstellen dat velen mijn onderstel te hard vinden.
Ja, ik had ook die keus uiteindelijk toen ik "mijn Bursting Blue T8" annuleerde omdat ze hem niet meer in die kleur konden leveren destijds in jan 2021.
Bij het toonmodel welke ik toen kocht zat ik in den beginne op dezelfde prijs als een "kale" Polestar uitvoering.
Heb toen een paar afwegingen gemaakt welke de Polestar anders maakte.
Dat was
1) Schokbrekers instelbaar, maar dan wel vanuit de console of multimedia te bedienen.
Had dit direct gekocht als dit mogelijk was (Dit was overigens 1 van mijn voorwaarden, buiten 4 wielsturing, waar de Volvo helaas niet aan kon voldoen)
Instelbaar middels de motorkap open doen en achterkant middels de auto op de brug zetten?
Nou dit heb ik op mijn Omega Precies hetzelfde! Ik kan je zeggen de achterkant doe je 1 of 2 keer, de voorkant wat makkelijker is 4 keer...
Dat werkt gewoon niet als je er dagelijks mee rijd en op circuit lijkt dit leuk maar daar ga je ook niet op die 4-6 uur dat je kan rijden 5 keer je auto omhoog hijsen. Conclusie: Daar hoef ik het niet voor te doen
2) Gele gordelspanners. Mwa ,toen absoluut niet. Nu denk ik ja, zou niet erg zijn.
3) Gele ventieldopjes. Hoef ik denk ik niet veel over te zeggen
4) Remklauwen met bijbehorende remschijven. Ja daar zou ik dan nog wel iets meer voor hebben neergelteld. Nu zie ik toch ook wel wat problemen met de combinatie. Vandaar dat ik het er niet op ga zetten voorlopig.
5) Wielen. Nee, die kunnen mij niet bekoren. Liever de R velgen in 19 of 20" of de 10 spaaks.
6) Polestar tuning. Die kon ik ook gelijk waardig bijkopen. Dus was niet relevant.
Opgesomd wat dit voor mij niet de reden om voor de Polestar te gaan, mede omdat ik een hele goede deal met de dealer kon sluiten die uiteindelijk de auto echt wel goed heeft afgeprijst. Voor de mensen die wat langer op het forum zitten....zie.
Zou ik nu 2 -3 jaar later dit wel doen? 3000 euro prijsverschil wel, anders niet.
Onderstel is stug genoeg op de R design. Wilde juist af van het stugge onderstel welke op mijn Laguna echt veel stugger is.
raspaardje schreef: ↑01.12.2023 - 10:03
Maar ik kan me voorstellen dat de verschillen minder groot zijn wanneer de batterij van de Recharge leeg is.
Dat zie ik in de praktijk eigelijk nooit gebeuren. Hij houd de accu altijd op 3km in "polestar" stand en daar moet je nog wat bijtellen. Want als ik hem vervolgens op "pure" (volledig electrisch) zet, komt er 4km bij.
Dus er zit op een of andere manier Altijd 10%-15% capaciteit van de accu op de achtergrond. Verder is de topsnelheid beperkt normaliter tot 180km/uur. Dus de motor heeft dan altijd nog capaciteit om bij te laden (wat ie ook doet)
Tenzij je de "speedlimiter" omzeilt, of op circuit rijd. Dat kan het misschien gebeuren dat je de accu leeg trekt, anders zie ik dit niet in de praktijk gebeuren.
Het enige wat ik ooit merk is dat als je wat langer op hybrid of pure heb gereden en vervolgens op "Polestar" zet, hij wat moet "opwarmen" -> Lees op enige manier traag reageerd en niet het vermogen leverd.
Echter als ik direct vanuit huis op "polestar" rijd (wat ik doe als ik zin heb, of weet dat het een lange rit word) is ie altijd bij de les.