2024 XC60 probleem met wegvallen alle geluid

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
SchralenDeem
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21.06.2023 - 20:47

Hey!

Ik heb sinds anderhalve week mijn nieuwe XC60 Plugin Hybrid T8 polestar edition in gebruik. En vanaf dag 2 ofzo heb ik last van een zeer vervelend issue.

Als ik een minuut of 10-15 aan het rijden ben, valt gewoon alle geluid weg uit de wagen. Muziek, pinkers, navigatie, achteruit rij 'pieper',... Een reset via die homeknop doet geen reet vaak. Alleen als ik de auto af zet en even laat staan werkt het terug tot dat ik 10-15 minuten weer rij en het terug weg valt.

Ben vandaag naar de dealer geweest en ze hebben een software 'update' gedaan. Basically gewoon opnieuw geïnstalleerd veronderstel ik want toen ik 100 meter weg was van garage gebeurde het gewoon opnieuw.

Nu gaan ze volgens de dealer 'hoger op' moeten gaan vragen wat ze al dan niet mogen doen, maw ze hebben geen idee wat te doen en ze gaan onderdelen beginnen swappen etc...

Vind het redelijk onaanvaardbaar dat een wagen van nog geen 2 weken oud van €80k zo een kritieke issue heeft. Heb al schrik dat ik de auto straks voor weken mag gaan weg geven terwijl ze van alles proberen om hem te fixen.

Sorry voor de rant , maar ben echt gefrustreerd...
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Welkom op dit forum.

Geen aardige en leuke binnenkomer op deze manier.

Probeer je frustratie maar te bedwingen want je hebt geen andere keuze dan de dealer het te laten oplossen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
XC60silverdawn
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12

Welkom in de wereld van Volvo en AAOS. Geen gelukkige combinatie.

Ik heb dit ook al meerdere keren gehad. En inderdaad helpt alleen stoppen , contact uit en weer starten.
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Roadrad
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 03.02.2014 - 16:29

ik heb het zo heel af en toe... maar voor het laatst zeker 2 maanden geleden (V60-T6 recharge MY2023 early) en bij mij hielp de reset via de home button wel steeds.... zelfs tijdens het rijden werkt dat.
V60 T6 Recharge MY2023, dark, denim blue
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27658
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Met onze XC40 ook eens meegemaakt. Gelukkig werkte de reset via de homeknop.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Destijds een vergelijkbare issue meegemaakt in een V60, en dat bleek toen te liggen aan defecte communicatiemodule. Geen ingewikkelde oplossing (want vervangbaar) maar moest toen wel redelijk lang wachten op het onderdeel. Hopelijk wordt het snel opgelost.
Daneel67
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 12.02.2023 - 11:23
Locatie: Zaandam

Ik heb hier ook "last" van, sinds ik de auto heb, is het 3x voorgekomen.
Op zich niet onoverkomelijk, maar als je rijdt is het toch wel even lastig!
V60 - T8 awd Plus Bright Onyx Black 2023 in de Care-by-Volvo uitvoering. Dus met panoramadak, intellisafe surround, leer, full-led, trekhaak etc.
V70 - D5 Edition Sport M6 (BJ2006)met Polestar van 2006 tot 2010
V70 - D5 AWD Edition Sport GT6 (BJ2007) met Polestar van 2010 tot 2015
Gebruikersavatar
AirBoxeRT
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07

Ik heb iets vergelijkbaars, maar dus niet helemaal hetzelfde. Bij mij kan ik heel af en toe het volume van de radio niet meer bedienen. De radio, USB, Bluetooth reageert dan niet meer op wijzigingen van het volume. Het volume blijft dan op zacht staan. Ook het instellen van de geluidszones werkt dan niet meer. De auto helemaal uit zetten, vergrendelen en dan weer opnieuw starten is dan de enige remedie. Hebben meer mensen dat met een XC90 recharge?
***
Volvo XC90 Recharge Longrange 2022 late

🇸🇪Mijn persoonlijke weblog🇸🇪
viewtopic.php?t=92292

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Ik had het zelfde in mijn S60. Dat is toen verholpen met een SW update, was een irritante bug.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Ik heb het onlangs ook gehad in mijn V60. Na hier te hebben gelezen dat het de volgende dag gewoon weer werkt heb ik dat afgewacht en inderdaad, de volgende dag werkte alles weer. Heel bizar issue vind ik persoonlijk.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
GinoB
2nd Gear member
Berichten: 190
Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:23
Locatie: Lembeke

bij mij loopt de gps soms vast.geluid van de richtingsaanwijzers gaat soms niet,gisteren ijzig geluid op de achtergrond toen de radio speelde.
oplossing:de wagen eens afsluiten en de problemen zijn meestal opgelost!
gelukkig ben ik hier niet de enige die soms rare dingen meemaakt.
David_O
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46

Ik heb dit een keer of twee gehad, laatste keer na update van de SW van het AAOS systeem. Na afzetten en afsluiten auto op bestemming en opnieuw starten van auto en AAOS systeem bij vertrek was het weg.
Gebruikersavatar
adderoos
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 28.04.2023 - 20:44
Locatie: Gorinchem

SchralenDeem schreef: 21.06.2023 - 21:43 Hey!

Ik heb sinds anderhalve week mijn nieuwe XC60 Plugin Hybrid T8 polestar edition in gebruik. En vanaf dag 2 ofzo heb ik last van een zeer vervelend issue.

Als ik een minuut of 10-15 aan het rijden ben, valt gewoon alle geluid weg uit de wagen. Muziek, pinkers, navigatie, achteruit rij 'pieper',... Een reset via die homeknop doet geen reet vaak. Alleen als ik de auto af zet en even laat staan werkt het terug tot dat ik 10-15 minuten weer rij en het terug weg valt.

Ben vandaag naar de dealer geweest en ze hebben een software 'update' gedaan. Basically gewoon opnieuw geïnstalleerd veronderstel ik want toen ik 100 meter weg was van garage gebeurde het gewoon opnieuw.

Nu gaan ze volgens de dealer 'hoger op' moeten gaan vragen wat ze al dan niet mogen doen, maw ze hebben geen idee wat te doen en ze gaan onderdelen beginnen swappen etc...

Vind het redelijk onaanvaardbaar dat een wagen van nog geen 2 weken oud van €80k zo een kritieke issue heeft. Heb al schrik dat ik de auto straks voor weken mag gaan weg geven terwijl ze van alles proberen om hem te fixen.

Sorry voor de rant , maar ben echt gefrustreerd...
En wat was de oplossing , of bestaat het probleem nog steeds ?
Volvo XC60 T8
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”