De kogel is door de kerk. Er komt een Prins VSI installatie in mijn V70. Ik ben me bewust van de voor- en nadelen en het hele verhaal rond de kleppen.
Ik wil de LPG vulklep onzichtbaar weggewerkt achter de bestaande tankklep. De inbouwer beweert dat dit een onhandige plek is om te tanken en dat dit bij het tanken na verloop van tijd het koetswerk beschadigt. LPG-rijders die hiermee ervaring hebben?
Daarnaast wil ik een zo groot mogelijke ringtank op de plaats van het reservewiel, zonder de laadvloer aan te passen. De inbouwer stelt een 67 liter tank voor. Als ik het forum doorzoek zie ik die inderdaad terugkomen, maar ook 72, 76 en 77 liter ringtanks. Wat is nu eigenlijk de grootst mogelijke ringtank in een V70 zonder aanpassingen van de laadvloer?
LPG in V70: plaats vulklep en maximum inhoud ringtank
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 17:45
Beste,
meet je diameter van de plaats van je reservewiel en de hoogte. Geef deze maten door naar je prins verdeler en deze zal de maximumhoeveelheid hierdoor kunnen bepalen.
De vulklep kan je perfect achter de bestaande tankklep plaatsen. De reden waarom je installateur dit niet wil doen zal zijn om dat dit iets meer werk vraagt. Het is wel mooier dan een gat in je bumper te hebben.
hopelijk ben je hier iets mee.
Mvg
Thomas
meet je diameter van de plaats van je reservewiel en de hoogte. Geef deze maten door naar je prins verdeler en deze zal de maximumhoeveelheid hierdoor kunnen bepalen.
De vulklep kan je perfect achter de bestaande tankklep plaatsen. De reden waarom je installateur dit niet wil doen zal zijn om dat dit iets meer werk vraagt. Het is wel mooier dan een gat in je bumper te hebben.
hopelijk ben je hier iets mee.
Mvg
Thomas
- Gideon_XC90
- 5th Gear member
- Berichten: 2081
- Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
- Locatie: Berghem
De vulklep zit bij een Bifuel ook netjes achter het bestaande klepje, het tanken is verder geen probleem past makkelijk. Denk dan ook dat mus_t gelijk heeft de inbouwer zal dit wel aandragen omdat een gat in de bumper sneller en makkelijker is.
Maxinale tankinhoud kan ik je niet aan helpen, mijn tank hangt onder de auto(bifuel)
Maxinale tankinhoud kan ik je niet aan helpen, mijn tank hangt onder de auto(bifuel)
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 19:48
Let wel dat het LPG-'pistool' anex slang soms behoorlijk kunnen trekken tijden het tanken (vooral als de pomp aan de verkeerde kant staat), je kan immers niet zoals bij een benzine pomp het pistool vasthouden tijdens het tanken.
Verder is het bij de plaatsing onderaan de bumper soms makkelijker om de slang (van de pomp) onder de auto door te laten gaan.
Verder is het bij de plaatsing onderaan de bumper soms makkelijker om de slang (van de pomp) onder de auto door te laten gaan.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26.09.2005 - 16:35
Ik zie dat jouw V70 uit 2001 is, dit houdt waarschijnlijk in dat het onderste gedeelte van je achterbumper niet meegespoten is. Bij mijn auto heb ik de vuller in dit ongespoten kunstof laten plaatsen en dan helemaal onderin de bumper. Voordeel is dat de vuller nagenoeg niet opvalt, nadeel is dat op het moment je gaat tanken je het LPG pistool een beetje schuin omhoog moet richten aangezien de bumper aan de onderkant naar binnen loopt.
Uiteindelijk is een vuller achter het benzine klepje de mooiste oplossing, echter om dit te realiseren schijn je een ander framepje nodig te hebben + de nodige manuren. Bij mesman kwam een vuller achter de klep uit op 275,- euro extra. Heb hier zelf uiteindelijk niet voor gekozen.
Uiteindelijk is een vuller achter het benzine klepje de mooiste oplossing, echter om dit te realiseren schijn je een ander framepje nodig te hebben + de nodige manuren. Bij mesman kwam een vuller achter de klep uit op 275,- euro extra. Heb hier zelf uiteindelijk niet voor gekozen.
Zal iets meer werk zijn, maar als de benzine dop op dezelfde plaats zit is dit het meest ideale.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Bij de vuller achter de tankklep moet je ook steeds een extra stuk inschroeven, want de 'standaard' belgische LPGgasvuldop past niet achter de tankklep samen met de benzinevulopening.
Eén maal vergeten loskoppelen en wegrijden vernietigt zowat de gehele achtervleugel-carrosserie. Wanneer deze id bumper gemoteerd wordt ligt in het slechste geval je bumper eraf,... En nu kan je wel zeggen dat gebeurt me niet, maar het is zelfs al voldoende om met het zware LPG pistool tegen het koetswerk te botsen om een vervelende bluts te hebben.
Ik heb het in de -niet gespoten XC- bumper gemonteerd, en daar valt hij nauwelijks op, Desnoods laat je de vuldop in koetswerkkleur spuiten, dan zal hij evenmin opvallen.
Eén maal vergeten loskoppelen en wegrijden vernietigt zowat de gehele achtervleugel-carrosserie. Wanneer deze id bumper gemoteerd wordt ligt in het slechste geval je bumper eraf,... En nu kan je wel zeggen dat gebeurt me niet, maar het is zelfs al voldoende om met het zware LPG pistool tegen het koetswerk te botsen om een vervelende bluts te hebben.
Ik heb het in de -niet gespoten XC- bumper gemonteerd, en daar valt hij nauwelijks op, Desnoods laat je de vuldop in koetswerkkleur spuiten, dan zal hij evenmin opvallen.
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
zo is het hier dus,
Er is een klein kleurverschil tussen dop en bumper, omdat de dop op het moment vd foto splinternieuw was. Nu valt het nauwelijks op. De dop is ook iets naar beneden gericht zodat je hem nauwelijks ziet als je naast de auto staat
Er is een klein kleurverschil tussen dop en bumper, omdat de dop op het moment vd foto splinternieuw was. Nu valt het nauwelijks op. De dop is ook iets naar beneden gericht zodat je hem nauwelijks ziet als je naast de auto staat
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
Oja, in belgie heb zo'n schroefvulnippel. :?
Uit ervaring weet ik dat die adaptors die je er dan in NL vulnippel moet schroeven vaak lekken.
Dan is @WimJ zijn wijze misschien toch een betere oplossing.
Uit ervaring weet ik dat die adaptors die je er dan in NL vulnippel moet schroeven vaak lekken.
Dan is @WimJ zijn wijze misschien toch een betere oplossing.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
- Locatie: Lochristi
Mijn wagen ziet er hetzelfde uit als deze. Wat ik absoluut niet wil, is dat je al van ver de LPG-vulklep kan zien. Dus dan moet de vulklep ofwel achter de tankklep, ofwel nog iets lager in het donkere deel onder de bumper.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
- Locatie: Lochristi
Heb je daar toevallig een fotootje van?
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3008
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Als je hem achter de tankklep laat plaatsen, moet je rekening houden dat je altijd een verloopnippel nodig hebt.
Voor de Belgische (Europa) aansluiting is er niet voldoende ruimte.
Dan krijg je dit:
http://i41.photobucket.com/albums/e254/ ... hof034.jpg
Voor de Belgische (Europa) aansluiting is er niet voldoende ruimte.
Dan krijg je dit:
http://i41.photobucket.com/albums/e254/ ... hof034.jpg
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Steek het ding in het donker plastiek deel van de bumper, dat lijkt met de handigste oplossing. Anderss blijf je bezig met adpters opschroeven pistool opschroeven, tanken, pistool losschroeven, adapter losschroeven, adapter vergeten, terug rijden, adpter ophalen,....
Gewoon in die donker plastiek. Of -ook eens gezien- achteraan in het midden, waar het lijkt op de aansluiting van de aanhanger.
Gewoon in die donker plastiek. Of -ook eens gezien- achteraan in het midden, waar het lijkt op de aansluiting van de aanhanger.
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
- Locatie: Lochristi
Bedankt voor de tip. Lijkt me een ideaal compromis. Ik vraag het eens aan de LPG-inbouwer.Of -ook eens gezien- achteraan in het midden, waar het lijkt op de aansluiting van de aanhanger.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Vind dit een goed alternatief. Als ik gas zou gaan rijden (niet het geval!) dan zou ik het ook zo doen. Voor roest hoef je niet bang te zijn want dit is een kunststof paneel meen ik.Ludo schreef:Als je hem achter de tankklep laat plaatsen, moet je rekening houden dat je altijd een verloopnippel nodig hebt.
Voor de Belgische (Europa) aansluiting is er niet voldoende ruimte.
Dan krijg je dit:
http://i41.photobucket.com/albums/e254/ ... hof034.jpg
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
- Locatie: Lochristi
Er ligt sinds begin deze week Prins VSI in, met 4 jaar garantie op de volledige installatie. De vulklep zit mooi achter de tankklep. Echt netjes! Het is een ringtank met een inhoud van 69 liter geworden. De laadvloer blijft perfect vlak en er is zelfs nog voldoende plaats om de afneembare trekhaak, gevaardriehoek, verbandkoffertje, krik en toebehoren,... op te bergen. Ik ben tot nu toe zeer tevreden.
Enkel nog ergens een thuiskomertje zien te scoren.
Enkel nog ergens een thuiskomertje zien te scoren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27657
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Geef je zelf al geen antwoord op je vraag?
Je schrijft 59 of 79 liter.
Je schrijft 59 of 79 liter.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
ik dacht dat 72l bruto maximaal was. 67 of 69l komt wel veel vaker voor. Zelf heb ik 67l Vialle LPI erin
Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue