V60 start niet meer

Plaats reactie
Fatima Schoenmaker
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.12.2023 - 23:39

Iemand misschien ervaring met een Volvo V60 D3 (2011, automaat) die plotseling niet meer start en waar er nu gezegd wordt dat het opvulpompje kapot is. Eerst werd er gemeten dat het aan het roetfilter zou liggen. Ik heb nooit een melding gehad dat het roetfilter vol is. Wel de melding "accu spanning laag". Eerst dacht ik dat het dus de accu was maar helaas. Eerst maakte hij nog wel geluid alsof 'ie wilde starten maar bleef hangen. En nu doet 'ie blijkbaar niks meer. Ik heb ook begrepen weer van iemand anders dat je pas echt kan meten of het de roetfilter is als de auto loopt.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27680
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Meteen verstopt roetfilter zal de auto nog gewoon starten.

Kan het niet helemaal uit het verhaal halen, maar de startmotor gaat nu niet meer rond?
En je had de melding dat de accu bijna leeg is? Dan zou ik de accu eens doormeten als je nog twijfelt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
ArjenV60
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 25.06.2022 - 15:13

Als ie bij starten niet aanslaat maar wel tikkend geluid geeft => startmotor probleem

Als na meermaals starten, het tikken stopt => denk dan dat accu leeg is (lampen ook minder fel ?)

Bij startmotor die vastzit, kan een tik met hamer nog wel eens helpen. Kan je even rijden, maar is vervangen wel nodig.
Fatima Schoenmaker
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.12.2023 - 23:39

fredhead schreef: 20.12.2023 - 07:12 Meteen verstopt roetfilter zal de auto nog gewoon starten.

Kan het niet helemaal uit het verhaal halen, maar de startmotor gaat nu niet meer rond?
En je had de melding dat de accu bijna leeg is? Dan zou ik de accu eens doormeten als je nog twijfelt.
Ja klopt, heb achteraf ook gehoord dat met een verstopt roetfilter gewoon gestart kan worden. Als ik op start/stop drukte begon het wel met een geluid maar hij starte niet door. Dus het begin was er wel maar daar blijft hij op hangen. Er wordt nu gedacht dat het de opvulpomp is die niet meer werkt. De tank is er onderuit en nu blijkt het verkeerde pompje te zijn geleverd. Ik weet het niet meer. Nu kan het onderdeel ineens alleen bij de Volvo dealer gekocht worden.
Fatima Schoenmaker
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.12.2023 - 23:39

ArjenV60 schreef: 20.12.2023 - 07:50 Als ie bij starten niet aanslaat maar wel tikkend geluid geeft => startmotor probleem

Als na meermaals starten, het tikken stopt => denk dan dat accu leeg is (lampen ook minder fel ?)

Bij startmotor die vastzit, kan een tik met hamer nog wel eens helpen. Kan je even rijden, maar is vervangen wel nodig.
Bij het starten geen tikkend geluid maar het begin geluid van het starten waarop hij blijft hangen. licht begint een soort van te knipperen. Er is wel een tik met de hamer gegeven maar helaas hielp dat ook niet. Er wordt nu gedacht dat het de opvulpomp is die niet meer werkt. De tank is er onderuit en nu blijkt het verkeerde pompje te zijn geleverd. Maar ik vraag me af of dit het probleem is.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”