Ik ben aan het kijken om een b23e op lpg te laten lopen. Nu lees ik verschillende dingen namelijk een injectie systeem en een Dampgas systeem met injectoren.
Wie weet hier het fijne van?
B23E lpg of lpi inbouw?
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
LPI is niet meer nieuw te krijgen toch? Vialle is (alweer) failiet.
In mijn S60 2.5t zit het, op zich fijn systeem. LPI is inderdaad vloeibare injectie, werd toen vooral aangeraden voor motoren met hoger vermogen. Je merk echt geen verschil tussen benzine (Super 98 voor de S60) en LPG qua vermogen. Nadeel is wel dat de pomp niet mag drooglopen en daarom altijd 5 liter lpg in de tank laat, naast de 80% vulling die niet zomaar te verhogen is. Van de 67 liter blijft 50-51 over.
Maar in de S40 2.4 zit een dampgas systeem van Vogels, en ik moet zeggen merk maar weinig verschil maar hij schakelt wel sneller over naar gas. Daar ligt een 62 liter tank in die op 90% vulling staat, effectief kan daar meer in.
En nog een V70N 2.5t hier, ook met Vialle LPI. S60 en V70 hebben nooit gas gerelateerde problemen gehad, de S40 loopt nu net 2 maanden op gas.
In mijn S60 2.5t zit het, op zich fijn systeem. LPI is inderdaad vloeibare injectie, werd toen vooral aangeraden voor motoren met hoger vermogen. Je merk echt geen verschil tussen benzine (Super 98 voor de S60) en LPG qua vermogen. Nadeel is wel dat de pomp niet mag drooglopen en daarom altijd 5 liter lpg in de tank laat, naast de 80% vulling die niet zomaar te verhogen is. Van de 67 liter blijft 50-51 over.
Maar in de S40 2.4 zit een dampgas systeem van Vogels, en ik moet zeggen merk maar weinig verschil maar hij schakelt wel sneller over naar gas. Daar ligt een 62 liter tank in die op 90% vulling staat, effectief kan daar meer in.
En nog een V70N 2.5t hier, ook met Vialle LPI. S60 en V70 hebben nooit gas gerelateerde problemen gehad, de S40 loopt nu net 2 maanden op gas.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Is dat dampgas systeem van Vogels? Zit daar dan een verdamper in en wordt de dampdruk dan weer verhoogd of opent het ventiel en wordt het gas door de onderdruk naar binnen gezogen? Heb net gelezen dat het gas inderdaad op druk wordt gebracht tot 1 bar.
Nu nog uitzoeken of dit systeem kan samenwerken met een B23E k-jetronic installatie……..
Ik dacht dat iemand hier op het forum een eigen systeem had gemaakt/ontwikkeld en toegepast met succes? Iemand een idee wie?
Nu nog uitzoeken of dit systeem kan samenwerken met een B23E k-jetronic installatie……..
Ik dacht dat iemand hier op het forum een eigen systeem had gemaakt/ontwikkeld en toegepast met succes? Iemand een idee wie?
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Zit Jerom van Roosmalen op dit forum? Hij schijnt een injectiesysteem ontwikkeld te hebben voor de k-jetronic.
Of rijdt hier iemand mee van dit forum?
Of rijdt hier iemand mee van dit forum?
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)