Vergrendelde deuren

Plaats reactie
StevenV60T5
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 29.01.2022 - 14:13

Goedemiddag allen,

Ik ben vandaag tegen het volgende aangelopen. Na een korte rit wilde ik de auto uitstappen. Mijn deur ging niet open (alsof er kinderslot op zat). De bijrijderskant ook niet. Met de vergrendel knop op de deur geprobeerd om te unlocken, dit werkte ook niet. Toen heb ik met de sleutel de auto vergrendeld en ontgrendeld. Hiermee ging alleen de bijrijderskant open. Over het console geklommen om een baby rechtsachter eruit te halen. Deze deur ging van de buitenkant ook niet open. Linksachter wel dus zo maar de auto uit. Heel vreemd allemaal.
Zijn er meerdere mensen die dit hebben meegemaakt, en eventueel een oplossing weten?
Ik vind het niet erg om langer in de auto te zitten 😉 maar ik maak mij meer zorgen als je er een keer snel uit moet.

Groeten Steven
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2793
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Herkenbaar, ik heb hetzelfde meegemaakt toen ik de Volvo mee had op wintersport met strenge vorst in Frankrijk.
Niks ging open, behalve de achterklep...:-) Oplossing: sloten inspuiten met WD40.

Dank voor de reminder...;-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1074
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Toen ik mijn V60 net had, wilde het portier rechts achter niet meer op slot bij extreme kou. Via een gaatje in de portierdeur heeft men WD40 ingespoten en is daarna nooit meer voorgekomen. Ik vermoed dat de software het mechanisme probeert te activeren. Bij teveel weerstand reageert hij niet meer om te voorkomen dat een motortje doorbrandt of zo. Maar dit is te gevoelig afgesteld. Op meerdere sites geeft men aan problemen te ondervinden bij koud weer.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
StevenV60T5
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 29.01.2022 - 14:13

Bedankt voor de snelle reactie Risrael en raspaardje. Ik ga er mee aan de slag.
Gebruikersavatar
Sarnelli
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 18.10.2022 - 19:19

Dus standkachel aan voor openen van deuren 😂😂

Maar blijft wel bijzonder dat een Zweedse auto niet tegen kou kan 🤔.
Volvo V60 B3 inscription 2021
Volvo V40 T3 R-design 2019
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2793
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Dat hielp dus niet.
Vanavond heb ik iig weer de sloten bespoten met WD40.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Wat spuit je dan in de "haken" aan de achterkant van de deurt die in de haken vallen?
Lastig uitleggen :-)
-V60 B4 7dct R design wit
Miguel81
3rd Gear member
Berichten: 327
Lid geworden op: 12.06.2014 - 19:50

Hier ook hetzelfde probleem al een aantal keren ervaren, waarvan de laatste keer gisteren. Uiteraard nadat je een tijdje had gereden ging de deur gewoon weer op en dus niet reproduceerbaar bij de dealer.

De dealer heeft wel gezocht naar fout codes, maar niks terug kunnen vinden en als preventieve maatregel de sloten ook gesmeerd.

Kort genomen is dit wel de eerste auto waarbij de sloten (en laten we duidelijk zijn de oorzaak is niet een vastgevroren deur/deurrubber) bevriezen. Zoals meerdere beamen jammer en vreemd voor een " zweedse" auto en samen met de roestende koffer veren nog een schijnbare ontwerp fout waarbij vocht een probleem veroorzaakt.
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1074
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Je moet niet de haken of van buiten het slot inspuiten met WD40. Als ik mij goed herinner deze ze dit in een gat in de portier (wit dopje?). Maar ik zou voor de zekerheid gewoon ff langs de dealer rijden. Kwestie van een paar seconden werk.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”