Safety - The Drive Behind Volvo EX90

Full Electric vanaf MY2023
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40659
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Indrukwekkend die video. Je staat er eigenlijk helemaal niet zo bij stil, wat er achter zo,n productie, aan veiligheid issues, zijn vooraf gegaan. Ook zo,n crashtest, is indrukwekkend. De EX90 zit met eigengewicht, al gauw tegen de 3000 kg, en de impact bij een aanrijding, is daarom best groot. Maar zelfs de kleinste Volvo,s zijn veilige auto,s. Dat geeft tóch een goed gevoel.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Bij de XC40 was de testmethode nog niet zo ver doorontwikkeld en bij de 940 was de testopstelling de straat.

Als gevolg van die laatste test heb ik onze schitterende V90 uit 1997 van de hand gedaan.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27639
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hans Eilander schreef: 09.01.2024 - 14:04 Indrukwekkend die video. Je staat er eigenlijk helemaal niet zo bij stil, wat er achter zo,n productie, aan veiligheid issues, zijn vooraf gegaan. Ook zo,n crashtest, is indrukwekkend. De EX90 zit met eigengewicht, al gauw tegen de 3000 kg, en de impact bij een aanrijding, is daarom best groot. Maar zelfs de kleinste Volvo,s zijn veilige auto,s. Dat geeft tóch een goed gevoel.
Laat staan wat zo'n auto (of een ander modern zwaargewicht) met een wat oudere stadsauto of middenklasser doet.
Daar blijft weinig meer van over vrees ik.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19492
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

HeinvdW schreef: 09.01.2024 - 23:34 Bij de XC40 was de testmethode nog niet zo ver doorontwikkeld en bij de 940 was de testopstelling de straat.

Als gevolg van die laatste test heb ik onze schitterende V90 uit 1997 van de hand gedaan.
Dat laatste is toch wel redelijk rigoureus.

Ik wil maar meegeven dat de 940 en de doorontwikkelde V90 voor die tijd zeer veilige auto's waren waarbij je een bovengemiddelde overlevingskans hebt. Natuurlijk zijn sinds die tijd de eisen en het verkeer veranderd. En zijn de auto's veiliger geworden. Vergeet daarbij niet dat de crashtest van Fifth Gear niet echt representatief is.

En zeker, een oudere Volvo is absoluut minder "veilig" dan de meeste huidige moderne auto's. Dat zou voor mij echter geen reden zijn om een "klassieker" te verkopen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40659
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

En toch heb ik mijn 245 om die reden verkocht.
Bekende kreeg een flinke kopstaartbotding met z'n Jaguar en had de afdruk van dat beest in z'n borstbeen.

Ook mijn Blackbird had geen airbag en dus moest hij wijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27639
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Een 240 heeft wel een flinke kreukelzone :D

Zou er zelf ook niet direct een auto om weg doen maar snap alle redenen wel.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27654
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Met het huidige hectische verkeersbeeld is een moderne en veiliger auto wel raadzaam.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19492
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

lint schreef: 10.01.2024 - 12:44 Met het huidige hectische verkeersbeeld is een moderne en veiliger auto wel raadzaam.
Eens. Geen vinger tussen te krijgen.

Ik "verlang" soms echter wel terug naar de tijd dat het rustiger was en we nog echt mochten "autorijden" zonder alle hulpelectronica.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “EX90”