Achterlicht XC60

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
Vierhout
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11.02.2007 - 11:59
Locatie: Gelderland

Beste forumleden,

Kan ik zelf mijn kapotte achterlichtunit vervangen door een nieuwe.
Het gaat om een XC60 model 2014.
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Natuurlijk,unit bestellen en zelf vervangen...via de binnen kant in de koffer achter het luikje waar je de ampullen kan vervangen zit te de boutjes waarmee de unit vast geschiede zit...ik heb mijn 3 de remlicht ook zelf vervangen gehad boven in de spoiler,als je wat handig bent moet dat lukken
OnnoJ

Kan wel, maar de achterbumper moet er wel af. Dat moet zelfs al als je een richtingaanwijzerlampje achter moet vervangen...

Is wel te doen met paar extra handjes...
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Dat mee je niet,toch niet voor een richtingaanwijzer...
OnnoJ

Volgens het instructieboekje "De gloeilampen van zowel de remlichten als de achteruitrijlichten zijn via de bagageruimte te
vervangen." Richtingaanwijzers achter "door werkplaats"
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Man man,miserie...
Vierhout
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 11.02.2007 - 11:59
Locatie: Gelderland

Onno, dat meen je toch niet dat de bumper er af moet?
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2527
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

OnnoJ schreef: Volgens het instructieboekje "De gloeilampen van zowel de remlichten als de achteruitrijlichten zijn via de bagageruimte te
vervangen." Richtingaanwijzers achter "door werkplaats"
Omdat dat LED strips zijn denk ik......
C40 Ultimate Twin
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Mij lijkt het ook straf dat je een ampul van het knipper licht niet zo kan vervangen...
OnnoJ

Het is gewoon een gloeilampje, maar je kunt er niet zomaar bij vanuit het luikje in bagageruim.
Ik was zelf ook zeer verbaasd toen ik uit elektronische manual van Volvo (gewoon de Nederlandse versie) las dat je het niet zelf kon vervangen. Enig speurwerk op internet leverde mij deze beschrijving op.
Toegegeven, bumper hoeft er niet helemaal af, maar scheelt niet veel!
De beschrijving in de gelinkte pagina beschrijft ook hoe de hele unit te vervangen, zoals OP vraagt.
Laatst gewijzigd door OnnoJ op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Dit is niet te begrijpen,Wat men het zo ingewikkeld moet maken dat je bijna een hele achterkant uiteen moet halen voor een simpel amupulletje te vervangen....Er is nog ooit eens zo een auto geweest die dat presteerde,fiat punto e ze hebben daar toen heel veel commentaar opgehad...Volvo hier laat je weer steken vallen in mijn ogen,had veel simpeler en beter gekund...dus als je op vakantie gaat en ergens half Frankrijk gaat je knipperlicht niet meer begin niet half je wagen uiteen te goeie om dat lampje te vervangen,laat geen Fransman van lokale garage of touring aan klooien want gegarandeerd is er iets af gebroken gewoon lekker en onveilig 3 weken rondrijden daar zonder knipperlicht,laat staan de boetes die je er nog kan voor krijgen...goed geregeld hebben ze Dat voor die xc60!!!
Laatst gewijzigd door BendW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ddpcm
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 23.10.2017 - 21:50

Hallo,
Bij het verwisselen van de standaard achteruitrijlampen voor LED's kom je er achter hoe onhandig zo'n eenvoudige procedure kan worden met de zeer krappe bedrading in dat hoekje. Ik hoop voor de 2018 xc60'rs dat deze onveilige situatie opgelost is. Een lampje wisselen wordt anders een rekening van 100€.
Peter deJong
El Mano
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18.08.2022 - 16:21

OnnoJ schreef: 30.01.2018 - 01:55 Het is gewoon een gloeilampje, maar je kunt er niet zomaar bij vanuit het luikje in bagageruim.
Ik was zelf ook zeer verbaasd toen ik uit elektronische manual van Volvo (gewoon de Nederlandse versie) las dat je het niet zelf kon vervangen. Enig speurwerk op internet leverde mij deze beschrijving op.
Toegegeven, bumper hoeft er niet helemaal af, maar scheelt niet veel!
De beschrijving in de gelinkte pagina beschrijft ook hoe de hele unit te vervangen, zoals OP vraagt.
Nou ik was vandaag aan de beurt. Richtingaanwijzer rechtsachter lampje vevangen. Halve auto uit elkaar geschroefd. En dan het lampje niet in voorraad hebben.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu: XC60 D4 R-Design Geartronic MY2012 en C30 D3 R-Design Geartonic MY2012
Vroeger:
940 2x, V70 Classic, V70 2x, C70 T5 Convertible, 940, 960, XC70 2x, XC90
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”