Niet zeker of we precies dezelfde bak hebben, maar ik herken het zenuwachtige schakelen als geen ander. Ik heb gelukkig nog een knop op de MY21 B3 om de rijders-profielen makkelijk om te zetten, waarbij ik een eigen smaakje heb ingesteld met de ECO stand bak. Daarbij blijft de bak onderin ook rustig(er) bij een beetje gas geven ipv meteen terug schakelen. Er is/zit namelijk power genoeg. Dit heeft alleen als nadeel dat je niet meer af kan remmen op de motor, maar het zogenaamde coasten actief is.raspaardje schreef: ↑22.01.2024 - 14:06
Waarbij ik als T5 rijder met 8-traps automaat kan zeggen dat ook deze aandrijflijn een aanpassing in de vorm van een Polestar optimalisatie nodig heeft. Om de bak niet zenuwachtig (teveel) te laten schakelen als je geen gezapige rijder bent. Deze aanpassing is echter wel voorhanden.
Verder vind ik het rete irritant dat de bak (ook bij de eco stand) nooit weet wat ie wil, wanneer je op een rotonde af rijd in de wijk bijvoorbeeld en net niet tot stilstand komt, maar gelijk weer door wil. Dan valt ie soort van stil, heb je een dip, geen respons om vervolgens met een (kleine) stotter weer te versnellen. Druk je het gas dan nog wat meer in, dan weet ie helemaal niet meer in welke versnelling ie wil en duurt het nog langer met als gevolg te hoge toeren, te lage versnelling.