Refurbished accupakket v60

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

Hoeveel kilometer kun je electrisch rijden op een refurbished accu? Iemand ervaring met het vervangen cq. refurbished van het accupakket? En waar?

Ik overweeg te vervangen omdat ineens de auto van 36 naar 26 km aangeeft en merk dat het met 18 km al leeg is.
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

De Volvo garage kan vaststellen wat de capaciteit van het accupakket in je Volvo is.
Vermoedelijk kan dat voor dat aangeboden pakket ook gedaan worden.
De vraag is dan: wat is de capaciteit van dat pakket.

De volgende vraag is: wat is refurbished.
Ik heb de indruk dat refurbished een term is die te pas en te onpas wordt gebruikt.
Neem nou telefoons.
Je kunt ze tweedehands 'refurbished' kopen.
Is refurbished dan alleen maar weer op de fabrieksinstellingen terug gezet of is refurbished een telfoon met een nieuw scherm en een nieuwe batterij.

Misschien ben ik wat argwanend, maar als ik in jouw schoen stond zou ik eens uitgebreid navraag doen wat ze gedaan hebben om die aangeboden batterij van de term 'refurbished' te voorzien en wat de capaciteit is van die aangeboden batterij.

Een andere overweging is of het gezien de waarde van de auto nog wel loont om een andere batterij aan te schaffen. (ik zie een prijs van 3450 voorbijkomen)
Ik zou de auto maar mooi afrijden. Als je kiest voor de stand hybride of voor de stand Save dan heb je in beide gevallen een prachtige V60 hybride auto, die in het tweede geval ook nog in de stad op stroom kan rijden.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

Hallo Hein, het afrijden is zeker een overweging. Ben wel overvallen dat de auto ineens zover is teruggevallen. 10 km ipv 20 km in een week tijd.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”