Waar geschakelde 12v vandaan halen achterbak?

Plaats reactie
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Weet iemand waar ik het beste een geschakelde 12V kan aftappen. Mirabox(voor weergave telefoon scherm op RTI via IMIV) ligt bij de zekeringen achter het klepje links in de achterbak

Ik las op het forum dat iemand dat deed van de AWD zekering maar die gene had geen AWD. Ik wel, is dat een optie? Of gaat de volvocomputer moeilijk doen als je daar een extra apparaat 12v vandaan trekt?

In een volvotech handleiding lees ik "The green/brown wire at the rooftop connector holds the switched 12v+ for the reverse light."
Nu weet ik niet of er dan bedoeld wordt dat deze alleen 12v geeft als je auto in achteruit zet?

ik hoor het graag.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Dejeeper
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12

Dat kan je toch even meten.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Dat klopt, heb alleen niet zo'n fijne knutselplek op de straat en altijd handig als iemand het al uitgevonden heeft.

Ik heb overigens wel wat gemeten. Remlicht was lang geen 12V, ookal staat het bij de connector.

Ik mat op rood omcirkelde punten, zie foto 12V alleen met contact aan. Wat kunnen daar precies voor zekeringen of modules in?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Geschakeld op contact of geschakeld op draaiende motor?
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Op contact zou handigste zijn.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20698
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Heb je een trekhaak? Daar zit dan zeer waarschijnlijk een geschakelde + in verwerkt, naast een continue-spanning van 12 volt. Dan is het even zoeken waar die plusdraad loopt en op welke zekering hij zit.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Dank heb ik. Weet je toevallig ook waar die uitbreidingsplekken op mijn foto voor zijn?
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20698
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Hmm. Als ik een gok mag doen dan denk ik aan een relais. Ik zie op de foto namelijk een stuk of wat zwarte "blokjes" die daar zouden kunnen passen. Nogmaals: aanname!
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Ik zou een relais aan de 12v aansluiting(sigarettenaansteker) hangen en die sturen via de voeding van RTi. Die heb je ook nodig om beeld te krijgen. Liefst een relais met ingebouwde zekering zodat je die mirabox strak af kan zekeren.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Handleiding : kijk even GOED welke handleiding je leest, aan de tekst te zien die je citeert lijkt het te gaan om de VBB6 handleiding voor een P3 Volvo en jij hebt een P2 ;-)

Voorkeur : draad van aanstekerpunt in de middenarmsteun.

Waarom ? is een 'niet noodzakelijke functie voor het rijden, zwaar gezekerd en kan wat extra mA afleveren zonder 'gezeur'.

In jouw auto ken ik geen geschakelde 12V+ (+15 heet dat officieel) vanuit de REM, enige wat er zit is pwm'ed en dus ergens tussen niks en 12v in uiteindelijk (en dus geen geschikt aansluitpunt!)

Advies dus : 1 dikke draad onder de achterbank door vanaf het aanstekerpunt!
Vind dat zo belangrijk dat ik je de draad en verloopstekker gratis meegeef als je 't komt afhalen!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Super, dank je wel! Dan zal ik je advies opvolgen. Ik zou die kabel en verloopstekker graag willen. Ik vraag je nog wel via de mail, want we hebben al contact over die camera die in het donker moeilijk doet. Dan kan je die kabel misschien meesturen.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

fijn he........ Volvotech als forum sponsor bij de hand :D
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Meindert.1967
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02.06.2022 - 18:25

Ik heb een vraag over mijn RTI. Ik rij met heel veel plezier in een Volvo XC70 2005. Nu heb ik voor een werkende routeplanner een IMIV nodig. Nu zag ik dat je een IMIV hebt met ingebouwde DONGEL. is de MT- VIKI en is deze gelijk aan KMD-VIKI?
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”