China versus Amerika?

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20687
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Wat zijn we toch aan het doen op deze planeet, en met welk doel? Op een of andere manier zullen en moeten we elkaar dwarszitten. En als dat niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan.

https://www.ad.nl/auto/zet-china-massaa ... ~ae171600/
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
BraboFrits
5th Gear member
Berichten: 1004
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Wat dat betreft zijn die Chinezen slim bezig (zonder dat ik het goed wil praten).
Dan zou ik zeggen...haal zo'n Chinese auto helemaal door de mangel c.q. uit elkaar en zoek uit op welke manier China die auto's zou kunnen beïnvloeden. Vervang die hard- en/of software door een eigen produkt en je bent klaar denk ik...
En ja, je hebt helemaal gelijk, de grote ego's moeten elkaar dwars zitten ten koste van de bevolkingen.
Wat doe je daar aan...? De Chinezen hebben geen keus en de Amerikanen zijn zo lijp dat ze Trump weer president maken. Tja, dan doe jet het zelf...
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Gebruikersavatar
TonH53
6th Gear member
Berichten: 3302
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

Dan zal je ook iedere chip moeten analyseren, want de fabrikant kan veel. Ik kan me herinneren dat de Tesla's "ineens" 100km meer bereik kregen van Tesla, omdat iedereen ineens snel weg moest uit Florida vanwege een naderende orkaan.
Als de fabrikant extra kilometers kan vrijgeven, kan dat ongetwijfeld ook de andere kant op. Hieronder het bericht:

As gas stations in Florida ran out of fuel due to long lines of car owners rushing in to fill up their vehicles before Hurricane Dorian makes landfall, Elon Musk has confirmed that Tesla will offer free Supercharging services and unlock more range for vehicles that are on Dorian’s path. By doing so, Tesla will be able to provide some help to owners who are traveling to escape the upcoming storm.

This is not the first time that Tesla has decided to give a helping hand to electric car owners that are at risk of being affected by a hurricane. During Hurricane Michael’s assault on the East Coast last year and Hurricane Irma’s landfall back in 2017, Tesla rolled out an update to its fleet that enabled more range in select vehicles such as the Model S 60 and S 70, both of which are equipped with software-limited battery packs. In the case of Hurricane Michael, Tesla enabled free Supercharging for Model 3 owners as well.

It remains to be seen if Tesla will also unlock more range for owners of the Standard Range Model 3, a vehicle that is essentially a software-limited version of the Standard Range Plus variant.
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design Geartronic Polar+ Sport + Parkeerverwarming
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20687
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik weet niet of ik het fijn vind dat mijn auto op afstand te bedienen is, in welke vorm dan ook.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27638
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Binnen Europa gebeurt dat ook al.
Vraag me niet welk model EV het is van Mercedes maar daar kan men ook op afstand het vermogen inregelen. Betaal je middels een abonnement wat extra in de maand heb je een hoeveelheid extra vermogen en stop je met betalen ben je dat weer kwijt.
BMW speelt met de gedachte om dit met bepaalde opties te gaan doen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Polestar idem dito. Even 995 euro overmaken en je hebt er via een OTA update zomaar een boel PK's bij. En dit gaat als ik het goed heb begrepen ook voor bepaalde elektrische Volvo's komen, maar bind me daar niet op vast.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8308
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

He grappig, een artikel over het Amerikaanse Tesla Motors, die auto's op afstand kan uitschakelen of meer actieradius geven.

,,Stel je voor dat er duizenden of honderdduizenden met Amerika verbonden auto’s op de Chinese wegen onmiddellijk en tegelijkertijd door iemand in Washintong worden uitgeschakeld”, zegt de Chinese handelsminister Jing Ping Pong. Ze wil daarom onderzoeken hoe met sensoren volgestopte en op internet aangesloten voertuigen kunnen worden gebruikt om spionage te plegen, gegevens te verzamelen over Chinese burgers, of sabotage te plegen op de Chinese wegen.

Oh wacht, het is de US of A die niet leuk vindt dat China die auto's ook bouwt. Onderzoeken die hap!!
Haha wat een gelul.. Amerikaanse en Europese auto's zijn al jaren op afstand uitleesbaas, OTA updates, ook auto's met brandstofmotoren kunnen op afstand gestart en gestopt worden.
Wat is het nu ineens het probleem dan? Wanhopig zielig landje daar aan de overkant van de oceaan.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”