met de 2 leidingen aan ? waarvoor dienen deze ?
en als ik het goed zie kan je de roetfilter er tussenuit schroeven en er een Rechte buis tussenvijzen ?
(foto is nog onderweg , imageshack doet het ff niet)
Dat hogere verbruik gaf ik direct al aan, toch stoot hij ook minder fijnstof uit...pieter007 schreef:omdat door de roetfilter hij meer verbruikt en minder goed presteert
Zag vanavond op het journaal met daarop de melding dat de waddenzee flink is hersteld door alle milieu maatregelen (minder fosfaat en zo...).Mistral schreef:De auto zou nog weleens slechter kunnen gaan zonder roetfilter!! Motormanagement is daar nl. op afgestemd en pas je niet zomaar even aan.
Voor mij is dat een reden om geen retrofit roetfilter te laten monteren. (ben blij dat ik eindelijk van de startproblemen af ben).
Mistral
immaculatae schreef:Zag vanavond op het journaal met daarop de melding dat de waddenzee flink is hersteld door alle milieu maatregelen (minder fosfaat en zo...).Mistral schreef:De auto zou nog weleens slechter kunnen gaan zonder roetfilter!! Motormanagement is daar nl. op afgestemd en pas je niet zomaar even aan.
Voor mij is dat een reden om geen retrofit roetfilter te laten monteren. (ben blij dat ik eindelijk van de startproblemen af ben).
Mistral
Als zo'n roetfilter die bijdrage levert voor het minder verwarmen van de aarde dan ben ik blij dat ie aangebracht is. En die ene seconde eerder ergens aankomen....och
Dat valt wel mee denk ik. Ik rij wel 90% snelweg, ongeveer 130 's ochtends vroeg als er nog een beetje ruimte is en 110 's middags. Het blijkt dat je dan het langs constant kunt blijven rijden. En om in te halen is even gas geven voldoende. Verder trek ik redelijk fors op, probeer niet als eerste weg te zijn maar ben best vlot weg. Op de snelweg na afremmen weer terug naar de snelheid doe ik gewoon door op resume te drukken en het de auto zelf uit te laten zoeken (en die wil dan best vooruit) Al met al, ik den kdat ik gemiddeld rij, niet sloom, maar ook niet de snelste.Als je gemiddelde verbruik met een 1.6D 5.3ltr/100km is dan rijd je ook wel absoluut met een fluwelen voet en spreek je het vermogen van de motor gewoon niet aan
Roetfilters hebben niet met opwarming van de aarde te maken hoor, wel met verminderen uitstoot van kankerverwekkend fijnstofimmaculatae schreef:Zag vanavond op het journaal met daarop de melding dat de waddenzee flink is hersteld door alle milieu maatregelen (minder fosfaat en zo...).Mistral schreef:De auto zou nog weleens slechter kunnen gaan zonder roetfilter!! Motormanagement is daar nl. op afgestemd en pas je niet zomaar even aan.
Mistral
Als zo'n roetfilter die bijdrage levert voor het minder verwarmen van de aarde dan ben ik blij dat ie aangebracht is. En die ene seconde eerder ergens aankomen....och
uitstoot van roet heeft wel degelijk iets te maken met de opwarming van de aarde.Sorcerer schreef:Roetfilters hebben niet met opwarming van de aarde te maken hoor, wel met verminderen uitstoot van kankerverwekkend fijnstof
Pritchard schreef:Dus, hoe meer roet, hoe minder opwarming??