Grote beurt 60K en issue met klapperen

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 17.03.2022 - 17:51
Locatie: Steenwijkerwold

Ik heb de XC40 nu twee jaar in bezit en de auto was aan de grote beurt toe. Altijd spannend zo'n eerste keer bij een nieuwe dealer.

Afspraak gemaakt bij de Volvo dealer in Meppel, netjes via internet. Liep erg soepel en kon ook gelijk de APK mee inplannen.
Kreeg een pro-forma factuur van de beurt met de door mij opgegeven punten van € 940,=.

1e punt: Een klapperend geluid onder de auto bij snelheden boven de 105kmh en afhankelijk van de windrichting. Dit bleek een bekend probleem te zijn met een lijst onder de auto die te ruim was gemonteerd. Opnieuw bevestigd en probleem was weg.
2e punt: Wielen van voor naar achter wisselen i.v.m. gelijkmatige slijtage. Hiervoor werd € 35,= in rekening gebracht. Na overleg dus gewoon gratis.
3e punt: updaten van alle autosoftware, dit is onderdeel van de grote beurt. Ik kan alleen nergens vinden waar ik dit zelf kan controleren wat de laatste versie is. Iemand een idee???
4e punt: Panorama dak gaat zijn eigen gang, soms wel gelijk open dan weer niet. Bleek een kalibratie te zijn, nu weer goed.

Uiteindelijk was de auto met 2,5 uur klaar, en de factuur was € 850,=. Lijkt mij netjes voor een grote beurt.

Weer een tevreden rijder, ben nog steeds erg tevreden over de XC40.
Mvgrt, Ruud.
Volvo XC40 R-Design AWD MY 2019.
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 493
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Ik vind het een stevige prijs. De software updates zijn in principe gratis. Als die wielenwissel ook nog gratis is heb je dus ongeveer 500 euro betaald voor het dak en de lijst.
redracer
4th Gear member
Berichten: 556
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

een grote beurt is bij een algemene garage ook snel 500-600€ tegenwoordig.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”