Raar geluid (ratel) xc90 d5 (2016)

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Egni
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14.09.2023 - 01:12

Hoi,

Eerst even een korte historie:
Ik heb 4 jaar geleden een xc90 (d5)gekocht met 137.000 op de teller. Met uiteraard met het idee veel te rijden, toen kwam
Corona en hoefde we veel minder vaak weg voor ons werk. Uiteindelijk heeft de auto nu 220.000 op de teller. In de 4 jaar dat wij de schamele 83.000 km gereden hebben is er al voor meer dan 12.000 euro aan onderhoud en reparaties geweest. (Ja ik heb spijt van deze bak) er is al vanalles vervangen naast natuurlijk het reguliere onderhoud. We zijn al een keer of 6 opgetakeld omdat er een lampje ging branden. Met als dieptepunt dat de auto helemaal niet meer wilde starten (6 mnd geleden) toen bleek er een probleem met stuurslot en startmotor te zijn.

Vandaag wilde ik de auto verplaatsen en hoorde ik een vreemde ‘ratel’ het geluid komt van links naast de motor vandaan en is zowel stationair als in vermogen te horen. Ik denk bij het geluid niet direct aan distributieriem. Maar wellicht nokkenas? Of overdrijf ik en is het een boutje wat los zit? Bij het ‘schakelen’ van de pook (van N naar R naar P) zie je het complete blok stevig bewegen (ophanging?)

Komt dit iemand bekend voor? Kan ik filmpjes toevoegen voor het geluid? Alvast hartelijk dank,
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”