Volvo V40 Nordic+ T2 (2016) aankoopadvies

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
DanielKL1
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16.03.2024 - 11:17

Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe auto en heb een Volvo V40 T2 Nordic+ in het blauw op het oog. Ik ben momenteel eigenaar van een Peugeot 308 T9 uit 2014, maar zoek iets nieuws. Mijn huidige auto heeft de nodige problemen, dus ik ben vooral op zoek naar een betrouwbare wagen.

Ik heb ook even zitten twijfelen over een Seat Leon, maar lees dat deze modellen net als mijn huidige Peugeot olieslurpers kunnen zijn.

Hebben jullie tips of zaken waar ik rekening mee moet houden met dit model? Hoe zijn de ervaringen met betrekking tot het benzineverbruik? Zijn er euvels waar ik bij de testrit op moet letten? Wat is er juist zo goed aan deze wagen?
Zijn er bekende problemen met olieverbruik voor deze generatie en modellen? Ik kan hier niks over vinden, maar vraag het toch even voor de zekerheid.

Ik probeer van tevoren zo'n goed mogelijk beeld te krijgen. Ik vind het echt een mooie auto, maar hij ligt eigenlijk net boven mijn budget.
Alle tips en opmerkingen worden zeer gewaardeerd.
Alvast bedankt.

Groet

Daniel
Gebruikersavatar
Volverik
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18.01.2011 - 18:31
Locatie: NH

Hallo Daniel,

Ik heb een paar weken geleden een V40 ingeruild, was ook een T2 Nordic+ van 2017 (Amazon Blue). Ik heb ruim een jaar met de auto gereden voordat ik erachter kwam dat ik graag wat meer ruimte wilde en dus een V60 kocht.

Met mijn auto heb ik nooit een probleem gehad en het reed prima, de T2 was snel genoeg vond ik. Bochtenwerk en rechtuit rijden allemaal prima en van oliegebruik niets gemerkt, regelmatig gepeild via de boordcomputer.

De V40 die ik reed was behoorlijk compleet met intellisafe, ledverlichting, verwarmde stoelen/voorruit en standkachel etc. Goed geluidje in de radio.

Ze zijn inderdaad niet goedkoop, de auto staat nu te koop voor ongeveer hetzelfde bedrag als waar ik hem januari 2023 voor kocht. Ik vind de V40 de prijs wel waard, beetje aan de hoge kant dat wel.

Minpunt vond ik de ruimte achterin. Zowel op de achterbank als in de kofferbak, maar ben je met z'n tweeën dan heb je daar geen last van .
Volvo V60 II T4
Volvo V40 T2 Nordic+
Toyota Avensis 1.8 Dynamic 2012
Volvo S60 T3 Summum MY2014
Toyota Avensis Wagon 2.0 Dynamic - 2010
Saab 9-5 2.3T - 2005
Fiat Croma - 2.2 2007
Volvo S60 Intro Edition 2.4i - 2003
Citroen C5 Beak 2.0 HDI - 2003
Citroen Xantia 1.8 16V - 1998
Alfa Romeo 155 TD - 1996
Opel Astra Wagon 1.7 SD - 1995
Citroen Xantia 1.6 - 1994
Citroen BX
Citroen BX
Citroen Visa
Citroen Dyane Break
Opel Kadett 1.2
DanielKL1
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16.03.2024 - 11:17

Ha Volverik,

Bedankt voor je reactie. Mooie kleur ook! De auto die ik op het oog heb staat momenteel nog niet online (is een demo auto) dus ben benieuwd naar welke kleur blauw deze is. Zag een aantal mooie, maar ook een paar die tegenviel. We zijn met zijn tweeën, dus de kofferbakruimte moet voldoende zijn:)

De prijzen van occasions liggen echt een stuk hoger dan pak hem beet 3 jaar terug, maar als ik de Volvo vergelijk met een aantal andere auto's (volkswagen golf, mazda 3, seat leon) krijg je meer waarde voor je geld.

Bedankt voor de uitgebreide review, dat wordt gewaardeerd.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”