Verwachtingen trillingen stationair en onder rijden

Plaats reactie
sjoerd1991
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 11.07.2022 - 09:00

Goedemiddag allen,

Mijn s60 D3 met 5 cilinder diesel, is stationair te voelen in de zitting van de stoel en lichte trillingen in het stuur.
Tevens rond de 1400-1500 toeren en bij de armsteun wanneer de 120-130km/u rijdt.
Kan je dit toeschrijven als product eigenschap of is het de moeite waard om de Hydrolager/hydro motorsteunen te vervangen?
Het zijn absoluut geen extreme trillingen maar het valt toch op, helaas weet ik niet goed wat ik hiervan kan verwachten.

In dien er merkbare ruimte is voor verbetering zijn onderstaande motorsteunen van corteco aan te raden?
Of kan ik beter originele halen bij skandix of de volvo dealer?

https://www.autodoc.nl/corteco/12850853
https://www.autodoc.nl/corteco/12844519

Sjoerd
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4635
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Zouden best eens de motorsteunen kunnen zijn. Heb destijds bij mijn D5 ook alle steunen moeten laten vervangen en dat scheelt enorm.
Als je de Joep van klokje rond mag geloven is het plaatsen van imitatie steunen het minst verstandige alternatief, oftewel goedkoop is duurkoop en wordt dat dus afgeraden.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
sjoerd1991
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 11.07.2022 - 09:00

Inmiddels zijn er 3 motorsteunen vervangen door nieuwe originele onderdelen.
IMG_20240402_160444097_HDR.jpg
1 hydraulische steun was ingezakt en de gene aan de kant van de versnellingsbak had flink wat speling.
IMG_20240423_101743301_HDR.jpg
IMG_20240423_120136565.jpg
IMG_20240423_120143048.jpg
Je voelt de motor nu bijna niet meer lopen, ben er zeer content mee 8)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 660
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Mooi werk!
sjoerd1991
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 11.07.2022 - 09:00

Het prijs verschil tussen kwalitatief goede aftermarket onderdelen en de volvo dealer viel mij behoorlijk mee.
Zat misschien €50 verschil tussen.
Het was een gokje om ze te vervangen, ik wist immers niet wat ik mocht verwachten qua trillingen.
IMG_20240423_150752866_HDR.jpg
Auto ook gelijk even gewassen, hij staat er weer mooi bij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

Is het veel gedoe?: mijn auto trilt al een tijd als de ziekte en nu met nieuw rijrubber valt het nog veel meer op: bovenste rubbersteun lijkt te zijn gescheurd. (Overigens ik heb een d3 Vea en geen brug tot mijn beschikking)
V60 d3 gt r-design (facelift)
sjoerd1991
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 11.07.2022 - 09:00

De bovenste kantel steun en hydrosteun is goed te doen.
Je hebt wel een stuk hout en een krik nodig om de motor te ondersteunen en op te krikken.

Bij die ten hoogte van de versnellingbak ben je wel wat tijd kwijt, er moet eerst wat ruimte gemaakt worden alvorens je er goed bij kan.
c70_ibo
2nd Gear member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35

Sinds kort hier ook trillingen met 452.000km op de teller. Trillingen vooral bij stationair draaien. Eenmaal hij loopt is het weg. Volgens de garage is het de vliegwiel. Enkel ik heb de vliegwiel ooit als eens op 300.000km vervangen compleet met luk

Nu ik jou verhaal hoor twijfel ik zelf ook of het niet gewoon mijn motorsteunen het zijn ook. Mijn trillingen begonnen rustig maar het wordt steeds erger en enkel bij stationair draaien
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie

S60 D3 2014 obbetuning
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”