Xc40 Bekledingsadvies voorstoel ivm stang

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

Sinds kort XC40 recharge uit 2021. Ik merk dat er een stang onder de zitting zit, dit is in alle standen voelbaar. Las het ook terug in een autoweek review van nieuwe XC40, die hebben het naar een stoelbekleding bedrijf gebracht, nadat de dealer niet thuis gaf.

Herkent iemand ook dit probleem en hoe opgelost?
Tevens zoek ik alvast een stoffeerder of zo in regio Eindhoven om de stoel op te vullen, iemand tips?

Verder een echt heerlijke auto.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Volgens mij is daar vorig jaar (of nog verder terug) een discussie over geweest in het XC40 topic. Daar moet je maar even zoeken. ;)
Topic: Bestuurdersstoel blz 2
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

Dank, ja had gelezen, maar geen advies hoe op te lossen of waar zitting op te vullen.
Gebruikersavatar
S90 Inscription
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 17.06.2023 - 16:16

Maar je hebt de oplossing toch al gevonden op Autoweek? Informeer desnoods bij diegene wat er exact is gedaan en hoe het bevalt.
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

Van der Werf autobekleder las ik inderdaad, zal daar eens informeren. De betreffende gebruiker in de gebruikersreview lijkt anoniem, inmiddels in de ledenlijst teruggevonden en hem een bericht gestuurd. Wil met name weten of het een effectieve oplossing is en wat de kosten waren. Zal wel prijzig zijn..... Maar op de stang blijven zitten gaat niet!
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

De autobekleder stelt dat de stoel overdreven degelijk is en dat middenstang verwijderd en opgevuld kan worden om het probleem op te lossen, op eigen risico. De kosten voor deze aanpak vallen alleszins mee.

Echter inmiddels heeft volvo gereageerd en dit opgepakt en wordt de zitting onder garantie vernieuwd.

Ik las op het Engelse forum dat volvo kennis heeft genomen van het feit dat sommige uitvoeringen in een bepaald bouwjaar dit probleem ervaren. Ze stellen in 2023 dat ze een 'fix' aan het bedenken zijn, maar niet dat er iets mis is met de zitting, zo stelt volvo dan wel weer.

Benieuwd of de oplossing van volvo afdoende is!?
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

Volvo heeft opnieuw bekleed, stang blijft voelbaar.

Volgende week naar een autobekleder, dan wordt het met zekerheid een comfortabele zitting, aldus het betreffende autobekleding bedrijf!?!
jeroenmmm
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30.08.2019 - 23:16

Waar heb je dit laten doen? en lost het probleem hiermee op?
Plaats reactie

Terug naar “EX40”