AAOS Spotify - playlist wordt niet bijgewerkt

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
David_O
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46

Goedendag,

Ik heb een XC60 2021 met AAOS waar ik met plezier gebruik maak van de Spotify app via AAOS. Echter wat ik ook probeer, de (op mijn mobiel aangepaste) playlists worden (in de auto) niet bijgewerkt.

Ik heb al geprobeerd om opnieuw aan te melden bij Spotify (dus bij instellingen van AAOS het Spotify account verwijderen en opnieuw toevoegen/inloggen). Maar dat bood geen soelaas.

Heb nog niet geprobeerd om de app zelf te verwijderen van AAOS, misschien dat dat nog een oplossing kan zijn.

Nu bedien ik via mijn telefoon Spotify ipv via de app op het scherm van de auto, waardoor ik dus met mijn telefoon in mijn handen zit. En dat kan niet de bedoeling zijn ...

Iemand een idee? Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Gr. David
Gebruikersavatar
TonH53
6th Gear member
Berichten: 3302
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

Het is ook niet de bedoeling.

Ben je overal met dezelfde gebruikersnaam ingelogd (Spotify en Google/Apple)?

Bij mij werkt het in ieder geval wel goed. Al mijn afspeellijsten staan in Spotify in de auto en een eventuele aanpassing/toevoegingen/verwijderingen aan een afspeellijst via mijn telefoon of laptop, vind ik ook terug in de playlists in de auto.
Zelfs de door Spotify zelf aangemaakte playlists, staan zowel op mijn telefoon, als op mijn laptop, als in de auto.
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design Geartronic Polar+ Sport + Parkeerverwarming
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
David_O
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46

Dank voor je snelle reactie. Goed om te horen dat het dus wel goed kan werken :lol:

Spotify op mobiel en op AAOS zijn beide met dezelfde inloggegevens ingelogd. De playlists laden in beginsel ook goed en volgens mij werden ze in het verleden ook gewoon gesynchroniseerd.
Gebruikersavatar
TonH53
6th Gear member
Berichten: 3302
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

Ik neem aan dat je al een reset van AAOS (en van je telefoon) hebt geprobeerd?
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design Geartronic Polar+ Sport + Parkeerverwarming
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
David_O
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46

Telefoon is in de tussentijd een keer gecrashed bij een update, daarna opnieuw geïnstalleerd en dus ook opnieuw aangemeld bij Spotify en bij de auto.

Reset van AAOS volgens mij wel een keer d.m.v. de home knop lang ingedrukt te houden. Maar geen volledige reset van de gehele auto incl. AAOS naar fabrieksinstellingen, dat zie ik vooralsnog als "last resort".

Edit: net nog even gekeken, maar nieuw aangemaakte playlists staan wel in het overzicht. Maar bestaande playlists zijn dus niet volledig bijgewerkt. Bij gelegenheid ga ik denk ik maar een nieuwe playlist aanmaken (kan ik gelijk een beetje filteren en sorteren :-P ) en dan kijken wat 'ie doet.
David_O
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46

Was gisteren even bij de dealer en dit voorgelegd aan de werkplaats receptionist. Hij vroeg of alle vinkjes en machtigingen goed staan. Op zich goede vraag, want het zou zomaar zo kunnen zijn dat dit de kop op is gestoken na de crash van mijn telefoon en opnieuw aanmelden van de telefoon bij de auto na herinstalleren van Android.
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”