Storing ESC, SRS airbag en koplampsysteem

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Anke76
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.03.2024 - 19:47

Ik heb een V60 D4 uit 2016. Ik reed en in een flits zag ik in het (radio)scherm het woord “alarm” verschijnen en weer verdwijnen. Direct daarna verscheen in het dashboard de melding Storing ESC (met bijbehorend lampje). Circa een minuut later kwam daar de melding SRS Airbag spoed bovenop (met bijbehorend lampje). En daarna ging ook de lamp ‘fout koplampsysteem’ aan (zonder melding). Ik was op heenweg naar bestemming en hoopte dat eea (na ruime stilstand) weer op terugweg zou zijn verdwenen. Niet dus. Sterker nog, na ca 45 min rijden popte ook het lampje bandenspanning op. Eenmaal thuis heb ik dat gecheckt. Alle banden groen. En dat lampje verdween (en is niet meer terug gekomen). Garage kan de oorzaak nog even niet vinden. Iemand tips?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27637
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Laat de auto eens uitlezen met Vida.
Ga er met garage vanuit dat dat niet bij een Volvo garage is geweest en met universele uitleesapparatuur kan je lang niet zo "diep" in je auto kijken als met Vida.

Zelf gok ik op wellicht een dingetje met de 12 volt spanning.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Anke76
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.03.2024 - 19:47

Dank voor je reactie. Klopt, is een universele garage. Ik zal eens langs de Volvo garage gaan. Inmiddels blijkt ook elke keer dat na een dik half uur rijden ook het bandenspanningssymbool gaat branden.
Anke76
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.03.2024 - 19:47

Inmiddels bij Volvo garage geweest. Die geeft aan geen verbinding te kunnen maken met SRS unit. Rest zou wel “op groen” staan. Kosten vervangen unit is dik 1.000 euro. Vind het zelf merkwaardig dat ik dan eerst ESC melding heb gekregen. Als leek had ik dan eerst SRS melding verwacht. En ook niet de andere licht en bandenspanning meldingen. Ben beetje bang dat als ik de unit laat vervangen de problemen niet zijn opgelost. Of klinkt vervanging wel logisch gelet op de meldingen?

Overigens hoor ik ook geen piepjes als gordel niet is aangedaan.
Gebruikersavatar
Kick
4th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Amsterdam

Bij zo'n bedrag zou ik zeker eerst naar een andere goede garage gaan en kijken of men daar tot dezelfde conclusie komt. Zoja dan zit er niks anders op maar zoniet dan wordt het een ander verhaal.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”