V60 trekhaak besturingsmodule (TRM) vervangen

De grotere Volvo's
Plaats reactie
Marvine
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04.04.2024 - 20:00

Beste forumleden,

Sinds een tijdje heb ik last van oxidatie op de besturingsmodule van mijn Volvo V60 plug in hybrid uit 2016. Dit probleem ben ik tegen gekomen, omdat ik regelmatig meldingen krijg over een storing op de trekhaak (ook wanneer er niks is aangesloten). Ik heb de module een keer schoongemaakt met alcohol en daarmee leek het probleem tijdelijk verholpen. Echter was het probleem vrij snel weer terug en na het openmaken van de module, bleek deze weer flink onder de oxidatie te zitten. Ik ga deze nogmaals schoonmaken en er daarna overheen met contactspray (wat ik de vorige keer nog niet heb gedaan) in de hoop dat het dan beter gaat.
Mocht dit het probleem niet oplossen, dan wil ik de module gaan vervangen. Ik zit online te kijken en kom nieuwe en gebruikte modules tegen met hetzelfde artikelnummer. Ik neem aan dat ik deze gewoon 1 op 1 kan vervangen, maar moet deze module dan nog geactiveerd worden op mijn auto aangezien ik de module nu ook al in de auto heb? Kan ik ook zomaar een module uit een andere auto in mijn auto plaatsen of moet ik per sé een nieuwe module aanschaffen?

De module:
WhatsApp Image 2024-04-05 at 13.23.16.jpeg
Oxidatie:
WhatsApp Image 2024-04-05 at 13.23.17.jpeg
Ik hoor het graag!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”