V70 2.4T 200PK Geartronic Ocean Race

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
jroen81
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
Locatie: Drenthe

Bij de XC90 kan ik er wel zonder onder, maar dat lukt bij deze niet AfbeeldingAfbeelding
jroen81
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
Locatie: Drenthe

Zoek de verschillen…Afbeelding

Ondersteun was zodanig gaar dat ik hem vandaag gelijk even heb omgewisseld. Rest bekijk ik later nog wel, maar dit was geen overbodige luxe.
jroen81
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
Locatie: Drenthe

Mini upgrade tijd. Omdat er een irritant “kloenkje” bij gas los, weer op het gas zat, maar eens op onderzoek gegaan eerder deze week. Met de bak in de P stand eens een beetje trekken en duwen aan de voorzijde. Viel me op dat er ondanks het vervangen van de onderste motorsteun nog steeds heel veel kanteling in het blok zat.

Ondanks dat de bovenste motorsteun gelet op de kleur redelijk nieuw oogde, had de balk wel heel veel speling. Ik kon met een beetje inzet de balk zover kantelen dat ie het metaal van de steuntjes op de veerpoot kon raken. Dat moest dus anders.

Nieuwe bovenste motorsteun en een paar van die PU busjes voor de steunen aan beide zijden. Want dat is een stuk goedkoper dan 2 nieuwe, beetje meer stijfheid en 5 minuten werk… jaja.

Er is een maar: Er zijn HD uitvoeringen van die steunen aan de uiteinden en daar gaan die busjes niet in. Niet door te duwen, niet door te timmeren, niet door een pers erop te zetten. Daar zit namelijk al rubber waar je rubber in wil douwen. Nondenonde Afbeelding

Je kan raden hoe lang het duurde voordat ik hier achter was. Tijd voor een plan b. Het busje steekt aan de onderkant wel degelijk wat uit en past wel netjes in de binnendiameter van het PU busje. Door de rand eraf te knippen kon ik zo alsnog een stuggere bus maken en de steun weer de nodige stabiliteit geven die door de jaren heen verloren was gegaan. Niet helemaal ideaal, maar een stuk beter dan dat het was. We kijken wel even hoe lang dit stabiel blijft, maar ik heb er goede hoop.

In combinatie met de nieuwe bovenste motorsteun levert dit een stuk stijvere verbinding op met toch nog een beetje flex. Voor zover ik op een heel kort stukje heb kunnen beoordelen is de “kloenk” verdwenen, dus ik noem het een succes Afbeelding

Rechts:

Afbeelding

Links:

Afbeelding

Boven:

Afbeelding
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8318
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Maar die 2 rubbers die de stang vast houden, die horen een beetje los he.
Ik heb ook wel eens gezien dat ze die stang gewoon compleet vast zetten. Lange bout, heleboel ringen, en net zo lang aandraaien tot het ding geen kant meer op kan. Rubber zit immers nog in de bovenste motorsteun..
Maar ja of dat nog lekker rijdt qua trilling en geluid?
IPD had daar volgens mij ook zo'n vaste verbinding oplossing voor.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
jroen81
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
Locatie: Drenthe

Klopt vaste steunen zijn er ook. Maar ik wil vooral een comfortabele wagen, dus dat heb ik maar even geskipt.

Een beetje bewegen moet ie normaal kunnen idd. Kan nu ook nog wel, maar het is nu een stugge verbinding ipv wiebel wobbel.

Heb er alleen maar een blokje mee om mee gereden, maar denk wel dat dit merkbaar is in het rijgedrag.

Extra herrie / trilling geeft dit in ieder geval niet.
jroen81
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
Locatie: Drenthe

Lichte cosmetische chirurgie:

Voor:Afbeelding
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gompy58
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 27.09.2022 - 01:35

JeroenSpock schreef: 07.04.2024 - 02:25 Hmm dat moet ik ook maar eens proberen dan. Heb een schuurmachine waar ook weer een stofzuiger op kan, en ik heb de matten ook altijd vol zand.
zou het wel met een versleten schuurvelletje doen. Ben bang dat je anders het klitteband op je schuurzool kunt afschrijven. Dat trillen werkt overigens wel erg goed :-)
jroen81
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
Locatie: Drenthe

De V70 kwam met 1 sleutel… zat me toch niet helemaal lekker. Ik dus even informeren wat een nieuwe sleutel zou kosten: 130 euro voor de sleutel, 75 euro software en 45 euro werkloon Afbeelding (en dat is zonder afstandsbediening…)

Dat moest dus even anders. Na wat gegoogle zou het met vDash misschien kunnen. Al tijden niet meer gebruikt, aangezien het met de VXdiag kabel die ik heb niet heel snel is. Enfin, toch maar weer eens aangeslingerd. Volgens de geleerden zou er met een sort van brute force attack een IMMO pin uit de CEM getoverd moeten kunnen worden. Duurt alleen wel even (een dag), was de boodschap.

Na ja, proberen waard, dus accu aan de lader, vDash opgestart, kreeg gelijk de optie “Decode IMMO” onderin. Aangeklikt, groen vinkje, en weer niks. Hmm ksak, dat werkt dus niet. Tot ik het tabblad “security” zag. Ook daar de optie “decode immo”, die aangeklikt en toen sprongen de dashboard tellers gelijk op nul, de ABS storing aan…. Tegelijkertijd begon het tellertje op het scherm 0%….1%…. 3 minuten later stond het tellertje op 100%. Afbeelding Dat is geen dag wachten. Enigszins sceptisch over het resultaat, tijd voor stap 2.

Schermpje vernieuwd en tadaa “immo code is available”. Ik kan nu dus zelf sleutels en afstandsbedieningen toevoegen.

Afbeelding

Nu nog even wachten op een kale sleutel en ID48 transponder.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8318
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Jiproadtrip
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22.02.2024 - 21:08

Wow, super leuke auto en een tof project. ik volg je topic graag. De onze heeft 416.000 kilometers gelopen, dus ik ben stiekem benieuwd hoelang die nog meegaat.

Veel rijplezier!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8318
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Dat is wel een unieke taxi :D
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
jroen81
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
Locatie: Drenthe

JeroenSpock schreef:https://nl.aliexpress.com/item/10050037 ... pt=glo2nld

Snelle kabel voor Vida en Vdash.
Thanks, heb er al een besteld. Ben benieuwd wat voor verschil het maakt.
jroen81
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 13.06.2023 - 11:50
Locatie: Drenthe

jroen81 schreef:Klopt vaste steunen zijn er ook. Maar ik wil vooral een comfortabele wagen, dus dat heb ik maar even geskipt.

Een beetje bewegen moet ie normaal kunnen idd. Kan nu ook nog wel, maar het is nu een stugge verbinding ipv wiebel wobbel.

Heb er alleen maar een blokje mee om mee gereden, maar denk wel dat dit merkbaar is in het rijgedrag.

Extra herrie / trilling geeft dit in ieder geval niet.
Nog even een update hierover, was ik helemaal vergeten. Ondanks dat ik de bussen niet helemaal zoals bedoeld kon installeren, maakt deze aanpassing echt een enorm verschil.

Waar ik zei dat het geen extra trilling geeft, moet ik concluderen dat het een heel klein beetje extra resonantie bij stationair geeft, maar heel minimaal. Dit valt echter in het niet met de voordelen.

In combinatie met de vernieuwde bovenste motorsteun is de kanteling van het blok enorm afgenomen. Daarnaast is het stuurgedrag veel strakker geworden, de zijwind gevoeligheid is echt enorm verminderd, het voelt gewoon een stuk beter in balans.

Ik raad echt iedereen aan om deze 10 euro te investeren. Ga ze bij de XC90 binnenkort ook uitproberen.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8318
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Dat is ook één van de redenen dat sommige mensen die stang helemaal strak vast zetten, hij functioneert dan als soort van veerpootbrug.
De originele brug loopt net achter die motorsteun langs en schroef je vast op de 3 boutjes van de veerpoot aan beide kanten, maar die motorsteun stang loopt er vlak bij en zou je daarvoor kunnen gebruiken als je hem echt compleet vast zet.
Is hij niet voor bedoeld maar poor-man's oplossing is het wel, en het werkt inderdaad ook nog.
Als mijn auto ooit weer klaar is ga ik dat ook maar eens proberen, kan er altijd weer uit als het niet bevalt.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27689
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Die stang van de motorsteun vast zetten heeft, of in ieder geval had IPD setjes voor.
Zelf op de laatste S60 gebruikt en het gaf inderdaad verbetering.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27718
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Worden er dan niet meer trillingen doorgegeven?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27689
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Nee, geen enkel comfortverlies
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27718
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dan is het een goede upgrade.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”