Slot bestuurdersdeur werkt niet in één keer

Plaats reactie
rkr
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

V70 polar+ T4, november 2016

Sinds geruime tijd moet ik, om de portieren af te sluiten, meerdere keren op de afstandsbediening drukken voordat het knopje aan de bestuurdersdeur diep genoeg wegzakt zodat het lichtsignaal via de richtingaanwijzers oplicht. Nu zit ik aan twee mogelijkheden te denken:
1 het stangetje waar het knopje op zit knelt in de deurbekleding
2 het motortje in het deurslot is niet (meer) sterk genoeg om het knopje in een keer naar beneden te trekken.

Vooral optie twee betekent veel werk omdat het deurslot moet worden vervangen. Heeft iemand ervaring met dit euvel?
Ben reuzebenieuwd naar jullie ervaringen.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
waal70
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 28.07.2009 - 23:47

volgens mij zit er een kraagje om die knop, die is gewoon omhoog te wippen, dan heeft die knop meer ruimte. dat zou alvast optie 1 uit kunnen sluiten
als er geen kraagje zit, dan zit het bovenste gedeelte gewoon op de stang geschroefd, dus die kan je er in de open stand ook afdraaien.
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 477
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

De bekleding kan niet echt in de weg zitten. De deurkaart is van keurig hard materiaal en er zweven geen losse dingen oid.

Hier een plaatje. Ik heb afgelopen zomer de boel een keer los gemaakt vanwege vage trillingen bij lage frequenties. Lang verhaal.
In het omcirkelde deel kan je evt kijken hoe het stangetje op-en-neer beweegt en of er iets vast loopt. Wellicht is het gewoon het motortje die deze beweging regelt.

Afbeelding

Achterkant vd de deurkaart:
Afbeelding

Bij mij is het knopje nu permanent naar beneden. Bij het omcirkelde deel is de koppeling met het stangetje waarschijnlijk los. Daar kwam ik pas achter toen ik het na enige moeite weer in elkaar had. Bij mijn vorige Volvo ging dat veel makkelijker.
Deze uitvoering heeft vele kabels die niet al te lang zijn, dus heb je 3-4 armen nodig om de deurkaart vast te houden, alle connectors weer aan te sluiten en dat stangetje in de gaten houden en de kaart weer in het portier te stoppen! Dat stangetje vergat ik dus bij de geslaagde poging...

Maar tot nu toe ontbreekt me de energie om de boel weer los te halen en dit te fixen :-)
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
waal70
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 28.07.2009 - 23:47

Wat een feest van herkenning :) Ik heb precies hetzelfde euvel. Het knopje springt een klein beetje maar staat permanent in stand beneden. Ook ik heb geen zin om alles weer los te halen, ook omdat het knopje voor mij niet functioneel is. Aan de spiegels zie ik of de auto open is en aan handmatige bediening (nog) geen behoefte.
Tweede punt van herkenning is de tape op de deurkaartdopjes. Na veel zoeken kwam (ook) ik erachter dat die de oorzaak zijn van irritant getril vanuit de deur en heb ze dus ook vastgetapet.

Blijft wel het punt dat het kraagje van het dopje weerstand zou kunnen bieden.
rkr
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

Dank heren voor de uitgebreide reacties! In het volgende filmpje denk ik de oorzaak van mijn probleem gevonden te hebben:



Ik zal namelijk op zoek moeten naar het LOSGESCHOTEN HULPVEERTJE OP HET DEURSLOT.
Verder kan ik vertellen dat ik de twee motortjes die in het slot zitten, voor €15,50 via Ali Express gekocht heb. Stuk goedkoper dan een compleet slot bij de dealer. Maar, zoals gezegd, ik denk dat die in mijn geval niet het probleem zijn van het euvel. Ik rapporteer t.z.t. mijn bevindingen als ik aan de slag ga.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1859
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Herkenbaar en ik vermoed defect slot. Heb er ook meerdere malen mee te maken gehad en altijd pas wanneer het weer kouder en vochtiger weer werd.
Ik weet niet of ik er telkens als enige pech mee heb, maar sinds nov. 2018 zijn er al 3 defect gegaan waarvan 1 zelfs alweer voor de tweede keer! Gelukkig geeft Volvo nu levenslange garantie op reparaties en was die 4e keer garantie.

Lang leve de FoMoCo kwaliteit… NOT!

Gr. Edwin
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
happybacon
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 22.03.2019 - 21:09
Locatie: Blijham

Hier precies hetzelfde euvel. Bestuurdersdeur gaat niet mee en ook af en toe de rechter achterdeur.
Hartelijke groet,
Jarno

VOLVO #1! - MY2016 V70 2.0 D3 INSCRIPTION EDITION | BI-XENON | SCHUIFDAK | LEER
Audi A4 1.9TDI @380.000km
VW Passat 2.3 VR5 @324.000km
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1024
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Dit heb ik ook gehad aan beide achterportieren. Vorige maand succesvol gerepareerd volgens de video van volvosweden die hierboven staat, met motortjes van aliexpress (5 euro per stuk), gelijk 5 gekocht.

Voor degenen die de motortjes ook willen bestellen:

https://www.aliexpress.com/item/32883299236.html

Ik heb de variant genomen "for Volvo s40 s80", die doen het nu dus uitstekend in mijn V70 my2008 (NN).
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”