Hoi Allemaal....
Sinds vorige week ben de trotse bezitter van een 2.4D XC60 uit 2009. Ik heb een aantal vragen:
De verwarming doet het op zich prima. In no time is het lekker warm in de auto. Echter na een half uurtje rijden wordt het nogal koud. Dit kan ik alleen oplossen door de verwarming echt een stuk hoger te zetten. (van 20gr naar 27gr.) Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?
Tevens ben ik nog op zoek naar sideskirts en bumpers met spoiler voor en achter. Weet iemand hiervoor een goed adres?
Ik hoop dat je mij verder kunt helpen. Alvast bedankt voor je reactie!
Groet, Arjan
Verwarmingsvraag
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
Probeer eens de airco uit te zetten. Ding verwarmt, maar schiet misschien te ver door en gaat dan te hard koelen. Mijn V70 heeft het een beetje als het buiten rond de 16 graden is.
Temp meter in de auto leggen om te kijken of het objectief of subjectief is
Temp meter in de auto leggen om te kijken of het objectief of subjectief is
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8117
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb ook zoiets gehad met mijn V70N, en dat is destijds opgelost door de verwarmingskleppen te laten kalibreren bij de dealer.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19858
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik herken het verhaal in mijn 09 XC60 en heb het ook laten bekijken door de dealer.
Calibratie was in orde en de mijne heeft het alleen op lange ritten, ik heb het zo gelaten.
Voorstel was namelijk om op mijn kosten te gaan zoeken en voordat je er erg in hebt ligt het hele dashboard naast de auto.
In mijn geval blaast hij 2min frisse licht om zich daarna snel te herstellen.
Calibratie was in orde en de mijne heeft het alleen op lange ritten, ik heb het zo gelaten.
Voorstel was namelijk om op mijn kosten te gaan zoeken en voordat je er erg in hebt ligt het hele dashboard naast de auto.
In mijn geval blaast hij 2min frisse licht om zich daarna snel te herstellen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- trimitie
- 4th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
- Locatie: Oostende
Heb dat indertijd ook opgemerkt in t begin toen ik mijn XC60 had en temperatuur staat altijd op 22 graden. Buitentemperatuur was rond de 12 graden en na tijdje blaast hij enkel koude lucht. Enkel door temperatuur te verhogen kreeg je terug warme lucht. Ze vonden in de tijd geen foutmeldingen dus is er niet verder naar gekeken.
Ben da ondertussen gewoon na 6 jaar en 97000 km ...
Ben da ondertussen gewoon na 6 jaar en 97000 km ...
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19523
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
MODS EDIT Topic naar juiste board verplaatst en juiste titel gegeven.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Het probleem lijkt mij weer naar een dichtzittende interieursensor te verwijzen... als het ventilatortje niet meer werkt, wordt de sensor na verloop van tijd te warm en zegt dat het systeem moet koelen.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- Pauljanv
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:00
Ik heb hetzelfde gehad met mijn XC60. Op onze vakantie in Zweden werd de auto, nadat hij warm was geworden koud. De dealer in Zweden herkende het gelijk en gaf aan dat de thermostaat kapot was. Zei hadden toen geen tijd om deze te vervangen omdat het tussen kerst en oud en nieuw was. Ik heb hem in Nederland laten vervangen en het probleem was opgelost.
De thermostaat zijn niet de kosten maar het vervangen wel want hij zit op een ongelukkige plaats aan de achterkant van het blok, dat was waarschijnlijk ook de reden dat ze hem in Zweden niet wilde vervangen
De thermostaat zijn niet de kosten maar het vervangen wel want hij zit op een ongelukkige plaats aan de achterkant van het blok, dat was waarschijnlijk ook de reden dat ze hem in Zweden niet wilde vervangen
Laatst gewijzigd door Pauljanv op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1994 440 glt 2.0 140.000
1996 S40 1.8 56.000
1997 V40 1.8 200.000
1999 V40 1.8 96.000
2000 V70 2.4 excl. 140 PK 283.500
2002 S60 D5 AUT 250.000
2004 XC90 D5 AUT Excutive. 296.000
2008 V50 1.6D 176.000
2010 c30 2.0 r-design 63.000
2009 XC60 2.4d fwd 223.000
1999 V70R AWD 235.000
2000 C70 T5 117.000
2017 XC90 D4 Inscription
1996 S40 1.8 56.000
1997 V40 1.8 200.000
1999 V40 1.8 96.000
2000 V70 2.4 excl. 140 PK 283.500
2002 S60 D5 AUT 250.000
2004 XC90 D5 AUT Excutive. 296.000
2008 V50 1.6D 176.000
2010 c30 2.0 r-design 63.000
2009 XC60 2.4d fwd 223.000
1999 V70R AWD 235.000
2000 C70 T5 117.000
2017 XC90 D4 Inscription
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 11.04.2022 - 22:36
Tjemig, ik heb als nieuwe rijder van een XC60 hetzelfde probleem, op de echt lange ritten blaast hij na verloop van tijd ineens koud. De thermostaat van de koelvloeistof op het blok vervangen lijkt me niet logisch, echter een thermostaatje kost niet veel. Ik zit meer te denken aan verwarmingkleppen kalibreren of dat van de temperatuursensor klinkt erg logisch, bij mijn Audi kon ik dat allemaal zelf testen... ben benieuwd hoe slim de dealer hiermee is, want zit niet op een gepeperde rekening te wachten!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 11.04.2022 - 22:36
Excuses, ik heb nooit een reactie meer achtergelaten hoe dit is afgelopen. Ik heb model 2013 zonder wereldbolletje en bij Volvo gaven ze aan dat dit een bekend probleem is. De temperatuur sensor voor het interieur zit op een printplaat die warm wordt en zodoende gaat hij de verkeerde temperatuur meten. Volvo heeft daar een 'fix' voor, maar dat is echt een houtje-touwtje oplossing. Ze plaatsen iets van isolatie materiaal bij de printplaat rond de temperatuur sensor. Ondertussen is bij mij het probleem veel minder, maar ik merk nog vaak dat ikzelf de temperatuur aanpas. Het volledig koud blazen daar ben ik wel vanaf.wilddreamer schreef: ↑10.02.2023 - 23:52 Tjemig, ik heb als nieuwe rijder van een XC60 hetzelfde probleem, op de echt lange ritten blaast hij na verloop van tijd ineens koud. De thermostaat van de koelvloeistof op het blok vervangen lijkt me niet logisch, echter een thermostaatje kost niet veel. Ik zit meer te denken aan verwarmingkleppen kalibreren of dat van de temperatuursensor klinkt erg logisch, bij mijn Audi kon ik dat allemaal zelf testen... ben benieuwd hoe slim de dealer hiermee is, want zit niet op een gepeperde rekening te wachten!
Ik vind het wel jammer dat Volvo dit soort designfouten niet toegeeft en alleen wacht totdat een klant het aangeeft, dus enkelt sporadisch de 'fix' uitvoert. Zoals @Trimintie die maar 6 jaar doorblijft rijden met het probleem met het idee dat dat wel went. Dat dat dus ook andere mensen wordt aangedaan.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4653
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Vaag verhaal vind ik dat wel. Temperatuursensor voor je interieur zit helemaal niet op een printplaat maar gewoon in je dash achter de lamellen: https://www.estateservices.nl/sensor-te ... 5B%5D=Alle
Probleem met die dingen is dat ze stof aanzuigen en daardoor gewoon minder goed de temperatuur kunnen meten op den duur. Reinigen is het devies. Zie ook de reactie van ufovolvo van februari 2017.
Probleem met die dingen is dat ze stof aanzuigen en daardoor gewoon minder goed de temperatuur kunnen meten op den duur. Reinigen is het devies. Zie ook de reactie van ufovolvo van februari 2017.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 11.04.2022 - 22:36
Ik zal toegeven dat het mij ook erg vaag klonk, al helemaal de oplossing alszijnde professionele 'fix' door de Volvo dealer. Echter bij mij zit de temperatuursensor in het midden. Tot model 2011 zit hij rechts, geen idee of dat het verhaal anders maakt? Bij deze zelfde Volvo dealer hebben ze bij mij ook een tuinslangklem op de karterontluchtingslang gezet aangezien hij los zat. Volgens mij moest daar misschien een originele afdichtingring zitten om hem op de plek te houden. Ben tot zover nog niet positief over de dealer.