Sleutel niet gevonden melding

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1075
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Zeer irritant. Als je in e auto zit te wachten en de passagiersdeur wordt geopend krijg je de melding dat de sleutel niet gevonden wordt.
Iemand een idee hoe dat te voorkomen?
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
TheKegmaster
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 08.10.2020 - 10:17

Dat is toevallig, ik had namelijk een paar weken geleden ook voor de eerste keer deze melding meegemaakt. Dacht dat het de batterij was maar blijk je een andere melding van te krijgen.
Oplossing zou moeten zijn de sleutel in het daarvoor bestemde 'bakje' te leggen in de midden console. Je kan er overigens wel gewoon mee rijden maar zou de auto niet op een vervelende plek stilzetten want starten kan een probleem zijn.

Ik heb de melding nu niet meer gezien.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2795
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Risrael schreef: 16.04.2024 - 21:18 Zeer irritant. Als je in e auto zit te wachten en de passagiersdeur wordt geopend krijg je de melding dat de sleutel niet gevonden wordt.
Iemand een idee hoe dat te voorkomen?
Auto staat zonder draaiende motor?
Portier gaat wel open?
Je krijgt de melding wanneer je vervolgens probeert te starten?
Wat kan je allemaal niet na deze melding?

Een iets betere beschrijving wat er wanneer precies gebeurt kan wellicht helpen in het verkrijgen van betere tips.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1075
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

raspaardje schreef: 17.04.2024 - 09:37
Risrael schreef: 16.04.2024 - 21:18 Zeer irritant. Als je in e auto zit te wachten en de passagiersdeur wordt geopend krijg je de melding dat de sleutel niet gevonden wordt.
Iemand een idee hoe dat te voorkomen?
Auto staat zonder draaiende motor?
Portier gaat wel open?
Je krijgt de melding wanneer je vervolgens probeert te starten?
Wat kan je allemaal niet na deze melding?

Een iets betere beschrijving wat er wanneer precies gebeurt kan wellicht helpen in het verkrijgen van betere tips.
Met of zonder draaiende motor. Bij zonder draaiende motor krijg je hem niet meer gestart. Portier gaat gewoon open. Melding komt zodra de passagier zit en portier opent. Als de motor draait kun je wel gewoon wegrijden.
Bij navraag bij de dealer heeft het te maken met het alarmsysteem en de ingebouwde optie in de sleutel. De sleutel gaat na een tijdje niet bewogen te hebben in slaapstand. Even bewegen van de sleutel is dus voldoende . De slaapstand is vaak een vereiste van de verzekering maar brengt dan wel weer deze vervelende mededeling.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2795
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Dus het openen van de deur is de trigger voor het systeem om te checken of de sleutel nog actief is?

Ik heb soms ook deze melding wanneer ik met de sleutel in m'n broekzak te lang heb stil gezeten wanneer de auto niet in beweging is.
Idd even tikken op m'n sleutel en ik ben weer in staat op de motor te starten.

Ik heb ook een alarm en sleutels met een keyprotectorset erin.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”