Ik heb vanochtend mn V90 een grote beurt laten geven en toen ik terug reed naar huis schakelde de automaat weer net zo teleurstellend [voor mijn gevoel tenminste] als voor dat ik de Polestar upgrade deed.
Als onderdeel van de grote 2.0 beurt wordt ook alle software weer ge-update en zou het kunnen voorkomen dat de Polestar software is overschreven? Iemand hier meer ervaring mee of eerder van gehoord?
Beurt is netjes gegeven bij de Volvo dealer
Alvast bedankt!
Polestar upgrade lijkt eraf na service beurt
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28163
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Volgens mij wordt de Polestar optimalisatie bij een software update niet overschreven.
Voor de zekerheid even terug naar de dealer om dit te laten controleren.
Voor de zekerheid even terug naar de dealer om dit te laten controleren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4692
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Lijkt mij ook de enige weg om te gaan.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27845
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Gewoon terug naar de dealer, dat is een gevalletje garantie.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
- Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
- Contacteer:
Service 2.0 houd in dat ze gaan kijken of er een update is voor een module in de auto.
Is er geen update dan wordt er dus niets geladen maar is de service 2.0 wel gedaan.
Veel mensen denken dat bij service 2.0 alle software in de auto opnieuw wordt ingeladen.
Alles compleet opnieuw inladen is onzin, dan zou nameljk bij elke beurt de auto 6 uur software staan te herladen.
Voor 99% van de motoren van voor 2018 geldt dat de kinderziektes er onderhand wel uit zijn.
Er zijn al enige jaren er geen updates meer voor deze motor software versie's.
Vaak zijn er nog wel updates op de navigatie, radio en multimedia systemen. (nieuwe types telefoon worden toegevoegd).
Dat valt dus onder we doen een service 2.0.
Bij service 2.0 kan een dealer ook altijd kijken voor welke module er een update is en zo zien of er op de motor module iets is.
Ook kan men indien men toegang heeft tot Vida origineel zien wat en of er iets geladen is bij de service 2.0.
Indien men Polestar heeft, dan blijft dat gewoon op de auto bij de service 2.0.
Kan zijn dat er een update op de TCM is geweest, dan schakelt deze eerst weer anders (aisin warner automaten zijn tenslotte adaptief)
Is er geen update dan wordt er dus niets geladen maar is de service 2.0 wel gedaan.
Veel mensen denken dat bij service 2.0 alle software in de auto opnieuw wordt ingeladen.
Alles compleet opnieuw inladen is onzin, dan zou nameljk bij elke beurt de auto 6 uur software staan te herladen.
Voor 99% van de motoren van voor 2018 geldt dat de kinderziektes er onderhand wel uit zijn.
Er zijn al enige jaren er geen updates meer voor deze motor software versie's.
Vaak zijn er nog wel updates op de navigatie, radio en multimedia systemen. (nieuwe types telefoon worden toegevoegd).
Dat valt dus onder we doen een service 2.0.
Bij service 2.0 kan een dealer ook altijd kijken voor welke module er een update is en zo zien of er op de motor module iets is.
Ook kan men indien men toegang heeft tot Vida origineel zien wat en of er iets geladen is bij de service 2.0.
Indien men Polestar heeft, dan blijft dat gewoon op de auto bij de service 2.0.
Kan zijn dat er een update op de TCM is geweest, dan schakelt deze eerst weer anders (aisin warner automaten zijn tenslotte adaptief)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8126
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Mijn S90 heeft na de Polestar kuur ook al een beurt gehad en blijft gewoon erop zitten.
Heb je dan terug de “Dynamic” mode in plaats van de “Polestar” mode in Sensus ?
Heb je dan terug de “Dynamic” mode in plaats van de “Polestar” mode in Sensus ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km