Hallo. Ik ben in het bezit van een volvo v50 2.5 t5 uit 2004 met 260 pk. Auto is gechipt en de de turbo maakt 1.2 bar druk inplaats van 0.5 standaard. Echter als ik hard optrek hoor ik dus een soort van turbo fluit. Nu weet ik dat deze auto wel een beetje mag fluiten. Maar wat ik momenteel hoor lijkt mij wat teveel van het goede. Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn met fluiten en of dit jullie bekend voorkomt?
Ook heb ik een week geleden een turbo revisie gehad en een cilinder kop revisie en daarbij dus ook alle pakkingen etc En de Tcv. En zover ik weet zijn er geen boost leaks hij haalt namelijk ook zijn turbo druk. Wel heb ik sinds ik de auto heb deze turbo code in vida staan. Zelfs na de revisie bleef hij erin staan.
Volvo V50 2.5 T5 Turbo fluit
- Pieter V50
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
- Locatie: Friesland
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- flevodirk
- 3rd Gear member
- Berichten: 492
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
pffff. kan van alles zijn maar gezien de leeftijd; de eerste 2 opties van Vida klinken wel logisch. Als die slangen nooit vervangen zijn, dan zijn ze hun technische levensduur al lang voorbij toch?
Als je de parts-cannon wil gebuiken: op het V70 forum riep men vaak om je TCV te vervangen (de onderste tip van Vida. Die zit als een spin in het web aan die 3-4 slangen. Heb ik dus ooit gedaan voor mijn S60 maar merkte geen verschil, duur was ie niet, maar ik leerde dus dat je niet direct met onderdelen hoeft te smijten
Suc6 hoor.
Als je de parts-cannon wil gebuiken: op het V70 forum riep men vaak om je TCV te vervangen (de onderste tip van Vida. Die zit als een spin in het web aan die 3-4 slangen. Heb ik dus ooit gedaan voor mijn S60 maar merkte geen verschil, duur was ie niet, maar ik leerde dus dat je niet direct met onderdelen hoeft te smijten
Suc6 hoor.
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Is het fluiten meer geworden na alle werkzaamheden?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Pieter V50
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
- Locatie: Friesland
Hee bedankt voor je reactie. Heb de intercooler / Inlaat / Turbo allemaal op rook gezet en kon zo snel niks vinden. En de tcv heb ik vervangen voor een orginele pierburg unit.flevodirk schreef: ↑04.05.2024 - 21:29 pffff. kan van alles zijn maar gezien de leeftijd; de eerste 2 opties van Vida klinken wel logisch. Als die slangen nooit vervangen zijn, dan zijn ze hun technische levensduur al lang voorbij toch?
Als je de parts-cannon wil gebuiken: op het V70 forum riep men vaak om je TCV te vervangen (de onderste tip van Vida. Die zit als een spin in het web aan die 3-4 slangen. Heb ik dus ooit gedaan voor mijn S60 maar merkte geen verschil, duur was ie niet, maar ik leerde dus dat je niet direct met onderdelen hoeft te smijten
Suc6 hoor.
- Pieter V50
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
- Locatie: Friesland
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8457
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
0,5 bar overdruk standaard? Dat doet mijn 2.5T ook en die heeft een lage druk turbo.
Een T5 heeft een hogedruk turbo, die zal standaard wel meer doen dan 0,5.
Een T5 heeft een hogedruk turbo, die zal standaard wel meer doen dan 0,5.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- Pieter V50
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
- Locatie: Friesland
Zover ik weet heeft deze t5 wel een lage druk turbo. En het orginele is 0.5 a 0.6. Maar dat is enkel wat ik gelezen hebJeroenSpock schreef: ↑04.05.2024 - 23:05 0,5 bar overdruk standaard? Dat doet mijn 2.5T ook en die heeft een lage druk turbo.
Een T5 heeft een hogedruk turbo, die zal standaard wel meer doen dan 0,5.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8457
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ah oke, dacht dat dit het zelfde blok is als de Focus ST (of RS?).
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Mod ... ne#B5254T3
Staat er ook niet duidelijk bij zoals bij andere motoren vaak wel
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Mod ... ne#B5254T3
Staat er ook niet duidelijk bij zoals bij andere motoren vaak wel
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De T5 in de C30/S40/V50 heeft standaard 220 pk, dat ligt aardig dicht in de buurt van de 210 van de 2.5T dus zou mij ergens niets verbazen dat ze dezelfde turbo hebben.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8457
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ja nu je het zegt...
Als je een LPT dan 1.2 bar laat blazen is het misschien niet zo gek dat hij harder gaat fluiten. En of het nou zo goed is voor dat ding vraag ik me ook af.
Als je een LPT dan 1.2 bar laat blazen is het misschien niet zo gek dat hij harder gaat fluiten. En of het nou zo goed is voor dat ding vraag ik me ook af.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Wat voor merk en type zit er eigenlijk op de T5?
Is dat een K04?
Is dat een K04?
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- Pieter V50
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
- Locatie: Friesland
- Pieter V50
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
- Locatie: Friesland
Ze hebben inderdaad beide de k04 turbo zover ik weet. Maar zou 0.6 bar meer druk dan ook echt schade kunnen veroorzaken aan de turbo en of motor?
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Denk dat de turbo redelijk aan z'n max zit.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Model: Volvo C30, S40, V50, XC60, C70 from 2003
Engine: T3 / T6 / T7 / T8
Turbo type: K04-033, K04-130 (integrated manifold)
Stock HP: 200-230
Stock Turbo Limit HP: 305
Upgrade: 5316 998 0010
Plug and Play: yes (Slightly different position and size of compressor discharge)
Upgrade Turbo Limit HP: 375
Engine: T3 / T6 / T7 / T8
Turbo type: K04-033, K04-130 (integrated manifold)
Stock HP: 200-230
Stock Turbo Limit HP: 305
Upgrade: 5316 998 0010
Plug and Play: yes (Slightly different position and size of compressor discharge)
Upgrade Turbo Limit HP: 375
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)