Met enige regelmaat gaat het gele motorlampje aan in mijn V50 2.4 (geen turbo) 2004. Het gebeurt na een langere rit, als ik 'm dan even uit zet bij bv tankstation en daarna weer start en wegrij. Voor mijn gevoel vaker als we met de caravan op pad zijn, dus bij zwaardere belasting.
Ik hou niet van gele lampjes dus reset ik 'm door zekering 23 even te verwijderen. Auto rijdt voor de rest prima.
Tijdje terug heb ik 'm niet gereset en heb 'm uit laten lezen bij de plaatselijke garage:
Foutmelding 250A
Mengselaanpassing
Waarde/signaal buiten bereik
De monteur wist met deze uitkomst eigenlijk niet waar exact te zoeken: "kan van alles zijn"...
Hebben jullie suggesties?
Foutmelding 250A V50 2.4 2004
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28016
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Uitlezen met Vida.
Dan weet je specifieker waar het probleem ligt.
Ik durf te gokken op een lambdasonde, of dat klopt en zo ja welke van de 2 weet Vida dan te vertellen.
Dan weet je specifieker waar het probleem ligt.
Ik durf te gokken op een lambdasonde, of dat klopt en zo ja welke van de 2 weet Vida dan te vertellen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Heb hier mijn ervaring met deze foutcode voor je viewtopic.php?t=75477
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:02
Dank alvast voor de info. Met Vida is er dus meer info voorhanden; uit de andere reactie kom ik op het "beruchte" slangetje en de verdere carterventilatie.
Eerst maar eens naar de staat van het slangetje kijken.
Eerst maar eens naar de staat van het slangetje kijken.
Grtz. Hans
V50 2.4i 2005
EX40 4WD 2024
V50 2.4i 2005
EX40 4WD 2024
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1461
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Trek er maar eens iets aan, waarschijnlijk trek je hem in duizend stukken, en was die toch al gescheurd.
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Het slangetje loopt naar boven toe en nog onder het kleppendekseldeksel (kunststof kap met 'volvo' erop). En er zitten op meerdere plekken ribbels...
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:02
Vandaag met de caravan teruggereden vanuit België. Voor de grens even koffie gedronken en jawel, op de P ging het gele lampje al aan. Even verder op de snelweg miste ik wat vermogen, tot de motor even "hikte", daarna weer gewoon vermogen en probleemloos naar huis gereden.
Ik schrijf dit omdat er hier mogelijk kenners zijn die dit gedrag herkennen en er een oorzaak aan kunnen verbinden (?).
Ik schrijf dit omdat er hier mogelijk kenners zijn die dit gedrag herkennen en er een oorzaak aan kunnen verbinden (?).
Grtz. Hans
V50 2.4i 2005
EX40 4WD 2024
V50 2.4i 2005
EX40 4WD 2024
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:02
Ik kreeg gisteren trouwens de tip om eerst maar eens E5 ipv E10 te tanken, of nog beter Shell V-power zónder Ethanol. En dan een stuk snelweg te rijden en lekker toeren te houden (in z'n 4 ipv 5). Zou dit echt met mijn klachten -en het oplossen daarvan- te maken kunnen hebben?
Volgens Volvo zou een 2,4i toch gewoon op E10 moeten lopen?
Volgens Volvo zou een 2,4i toch gewoon op E10 moeten lopen?
Grtz. Hans
V50 2.4i 2005
EX40 4WD 2024
V50 2.4i 2005
EX40 4WD 2024
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 14.02.2022 - 09:53
Ik heb geen v50 2.4i maar een simpel 1.8. Toen ik de auto kocht tankte ik hem vol met E10 en na enkele tanks leeg gereden te hebben begon ik bij optrekken een tikje te voelen ronde 2500 en 3500. Dit werd langzaam erger. Op een gegeven moment overgestapt naar e5, en voordat de tank leeg was was de hik verdwenen en tot nu toe is de hik ook niet meer terug gekomen (rijdend op e5).