Beste volvo rijders,
Ik heb de standaard Garmin van het dashboard afgeschroefd en wil deze gaan vervangen voor een Apple Carplay / Andoid Auto scherm.
Het scherm heb ik inmiddels, werkt prima, maar om het geluid over de speakers van de auto te krijgen moet er een AUX-kabeltje aangesloten worden. (De FM-transmitter wil ik niet gebruiken)
Aangezien ik geen kabels door de auto wil hebben naar de armsteun toe, wil ik een extra AUX-aansluiting maken. Stroom pak ik gewoon van de Garmin aansluiting die er al zit.
Nu dacht ik eraan om gewoon de stekker achterop de radio/cd speler aan te passen en hier een extra AUX-kabeltje bij te solderen. Die steek ik dan naar boven door het dashboard zodat ik direct bij het schermpje uit kom. Hiervoor moet ik wel weten welke draadjes van de AUX-in zijn. Heeft iemand deze info voor me?
Ik heb begrepen dan het hele systeem via een soort glasvezelnetwerk loopt. Doormeten van de AUX-in van de armsteun naar de stekker gaat dus niet werken lijkt mij.
Mocht iemand een ander, beter idee hebben, sta ik daar ook voor open!
Nogmaals, bluetooth audio en het scherm tegelijk, gaat niet werken.
Extra AUX-in maken
-
- 2nd Gear member
https://nl.aliexpress.com/item/10050060 ... Redirect=n
Dit is wellicht een wat kort en cryptisch antwoord. Wat ik voorstel is niet een extra aux maken, maar een mixer/splitter op de bestaande aux poort zetten.
Dit is wellicht een wat kort en cryptisch antwoord. Wat ik voorstel is niet een extra aux maken, maar een mixer/splitter op de bestaande aux poort zetten.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
-
- 2nd Gear member
Dan houd het op. JE wil geen zender (FM) en geen kabel. Ik zou niet weten hoe je audio anders wil transporteren, rooksignalen?
Met deze oplossing kom je dus geen aux ingang tekort.
Met deze oplossing kom je dus geen aux ingang tekort.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
-
- 1st Gear member
Ik wil geen kabel door de auto van het schermpje naar de armsteun. Ik wil dus WEL een aux-kabeltje van achter de radio unit naar boven door het dashboard heen. Daarvoor moet ik even weten welke kleuren kabeltjes voor de aux zijn. Dan kan ik makkelijk draadjes tussen solderen.
Gaat niet, bestaat niet ;]
Gaat niet, bestaat niet ;]
-
- 2nd Gear member
Je kunt niet zomaar 2 kabels aan elkaar solderen en dan denken dat het werkt. Je krijgt dan overstuurd geluid. Daarom is zo'n ding nodig wat ik linkte. Het komt er dus op neer dat je de bestaande aux kabel onderbreekt, daar dat ding van mij aanzet, en dan 1 uitgang naar waaar het normaal naartoe ging, en de andere naar je garmin.
Als het om de V50 gaat met een RTI systeem, vind je hier alle kabels en kabelkleuren:
https://github.com/festlv/carpc/blob/ma ... TIinfo.pdf
Als het om de V50 gaat met een RTI systeem, vind je hier alle kabels en kabelkleuren:
https://github.com/festlv/carpc/blob/ma ... TIinfo.pdf
-
- 1st Gear member
Even over nagedacht.
Trekdrop, je hebt wel een beetje gelijk, want anders krijg je, mits je niet oplet en twee bronnen aansluit, ingangs-signaal op een uitgang van 1 van de 2 bronnen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik trek nu gewoon een aux kabel vanaf de originele aux-in van de Volvo, door het middenconsole heen, achter de radio langs, naar boven door het dashboard. Dat spul is allemaal zo gedemonteerd. Hoef ik niet te klooien en blijft de boel gewoon origineel.
Eventueel kan er dan nog een switch komen, mocht dat nodig zijn.
Trekdrop, je hebt wel een beetje gelijk, want anders krijg je, mits je niet oplet en twee bronnen aansluit, ingangs-signaal op een uitgang van 1 van de 2 bronnen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik trek nu gewoon een aux kabel vanaf de originele aux-in van de Volvo, door het middenconsole heen, achter de radio langs, naar boven door het dashboard. Dat spul is allemaal zo gedemonteerd. Hoef ik niet te klooien en blijft de boel gewoon origineel.
Eventueel kan er dan nog een switch komen, mocht dat nodig zijn.
-
- 1st Gear member
Ik heb het 10.26" scherm. Ga gewoon voor de goedkoopste die je kunt vinden van jouw gewenste schermgrootte, want volgens mij zijn alle schermen nagenoeg hetzelfde en komen uit China. Het enige minpunt dat ik heb is de geluidskwaliteit. Via aux is het opzich wel goed, maar toch minder dan wanneer ik mijn telefoon direct met aux verbind....maar voor €85 voor dit scherm, hoor je mij daar niet over....