244 met 2.1 injectie op LPG??

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Sjaak Jansen
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13.12.2006 - 22:59

In mijn voortdurende zoektocht naar een goede 244, kwam ik een hele mooie tegen met een 2.1 injectiemotor.

Gezien de afstanden die ik moet gaan rijden en mijn eerdere ervaringen met LPG is LPG een weloverwogen keuze.

Ik volg de brandstof discussie al geruime tijd, maar vind weinig over injectie en LPG, met backfire problematiek enzovoorts.

Wie heeft meer info of wie rijdt een (2.1) injectiemotor met LPG??

Al uw info is welkom en draagt bij voor het maken van een goede keuze...

Alvast dank!
Gebruikersavatar
Jurgen S60
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 09.10.2006 - 18:57
Locatie: Groningen
Contacteer:

Ik heb vroeger tig van deze auto's gereden en eigenlijk allemaal zonder problemen, maar welk bjr. had je ongeveer ingedachte??
S60 for life!!

440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)

S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
Sjaak Jansen
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13.12.2006 - 22:59

Jurgen S60 schreef:Ik heb vroeger tig van deze auto's gereden en eigenlijk allemaal zonder problemen, maar welk bjr. had je ongeveer ingedachte??
Die ik onlangs heb gezien is uit 1979.

Heb inmiddels ook de topic op Volvolvo.nl gevonden, maar het groeit qua techniek boven mijn pet....
Gebruikersavatar
Iwema
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
Contacteer:

Hallo Sjaak,

Back fire problemen zijn altijd op te lossen!

Ik heb al veel wagens gezien die back fire problemen hadden.
Meestal is het een ontstekings probleem soms is het de brandstof.

Zo had ik laatst nog een Mercedes 500 met een K-jetronic die zelfs op benzine back fire problemen had. Het probleem was door vele bekeken maar in 7 jaar nog niet opgelost.
Nu dus wel!

Bij Volvo is het vaak een mengsel of luchtinlaat probleem.

Daarnaast hebben de oudere Volvo's vaak last van vermogensverlies.
Dit is ook op te lossen.

Bij een carburateur heb je altijd vermogensverlies maar bij de injectie motoren kan dit tot een minimaal verlies beperkt worden; niet merkbaar.
Bij K-jetronic motoren is er zelfs vaak vermogenswinst t.o.v. het rijden zonder LPG systeem op benzine

Bij automaten is na ombouw het schakelmomet verplaatst van ong. 5000 rpm naar 3000 tot 3500 rpm.

Dit wijst op veel vermogensverlies. Dit is meestal simpel te verhelpen met wat kleine aanpassingen.

Voor wat betreft het brandstofverbruik hoor ik ook vaak hoge waarden.
1: 7 is soms nog niet haalbaar.
Ik heb al vele van deze LPG zuipers kunnen verbeteren.

Zo zijn er mensen die na dat ik enkele aanpassingen heb gedaan veel zuiniger rijden.
b.v VOLVO 740-tigs die nu regelmatig tussen 1:9 en 1:9.5 rijden.

Voor meer info zie:

www.iwemaenterprise.nl of www.iwemalpg.com.

Groeten,

Hugo
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”