Iemand bekend met een krakend/rammelend dashboard ter hoogte van het handschoenkastje, moet echt iets in het dashboard zijn dat los lijkt te zitten.
Het geluid lijkt of er iets los zit dat ligt te rammelen
Kan de kraak niet stoppen door al rijdend met mijn hand ergens kracht te zetten.
Heb nu het handschoenkastje er uit om een en ander na te kijken maar vind niet direct een oorzaak.
Heb alle bouten eens nagetrokken maar er zat niets los. Airbag is het ook niet.
Kraak in dashboard boven handschoenkastje
- Fredhead
- Geartronic member
Niet ergens een stukje plastic waar beweging in is gekomen?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
Deze ochtend heb ik na een goede week zoeken en friemelen en bouten aandraaien/controleren het handschoenkastje weer gemonteerd.
Ik werd er moedeloos van dat ik niets vond en was het beu om rond te rijden met een auto die half uit elkaar hing.
Wat schets nu mijn grote verbazing: tijdens de rit geen enkel kraakje meer gehoord in het dashboard. Voorlopig dus blij.
Hopelijk blijft het zo.
Ik werd er moedeloos van dat ik niets vond en was het beu om rond te rijden met een auto die half uit elkaar hing.
Wat schets nu mijn grote verbazing: tijdens de rit geen enkel kraakje meer gehoord in het dashboard. Voorlopig dus blij.
Hopelijk blijft het zo.
-
- 4th Gear member
vrees van niet ..
heeft toch te maken met ergens een grotere trilling ( gare motorsteun of veerpootlager oid ) die dan door resoneert. In dit geval naar je dashboard en dan alleen bij een bepaalde buitentemp bijv. Je kan het wellicht opwekken door op een rotonde in zn 3 te rijden of een klinkerweg te pakken.
heeft toch te maken met ergens een grotere trilling ( gare motorsteun of veerpootlager oid ) die dan door resoneert. In dit geval naar je dashboard en dan alleen bij een bepaalde buitentemp bijv. Je kan het wellicht opwekken door op een rotonde in zn 3 te rijden of een klinkerweg te pakken.
-
- 2nd Gear member
Ik had toevallig afgelopen week een snelheidsafhankelijke kraak (kwam erin bij 80km/h en hoger). Bij mij bleek het de voering van de wielkast te zijn die bij die snelheden door de wind in beweging werd gebracht. Leek ook achter dashboardkastje vandaan te komen.
-
- 4th Gear member
Ik heb in een zoektocht naar een soortgelijk rammeltje een plastic flapje/klepje ontdekt in het plastic deel bovenop de veerpoot, onder de afscherming van de paravaan. Het plastic deel is voor de afwatering volgens VIDA. Ik heb het klepje een druppel pu-kit gegeven tegen rammelen, ook een paar dotjes onder de bevestiging. Niet om te plakken, puur tegen rammelen. Sindsdien perfect stil. Bij mij ging de boel pas rammelen op de snelweg.