Driehoeksruit plaatsen Volvo 940

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
V70Lex
Starter

Hallo allemaal,

Onlangs heeft een of ander onverlaat het kleine raampje van de passagiersdeur aan diggelen geslagen om er met mijn tas vandoor te gaan.
Inmiddels ben ik moedig begonnen met het plaatsen van een nieuwe ruit, maar halverwege gestrand.

Hebben jullie tips hoe ik het klusje kan klaren? Ik heb al geprobeerd de stijl tussen het bewegende en niet-bewegende raam los te maken door de schroeven beneden los te draaien, maar er zit nog geen beweging in.

Alvast bedankt!
Lex
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Ik stel mij voor dat die steil helemaal niet los kan omdat daar het volledige raam in op en neer moet.

Vroeger zette ik wel eens een raam met een touwtje langs het rubber. Maar of dat bij jou gaat kan ik niet beoordelen.
Mark

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures/
Lupo Volvo
1st Gear member

En komt er ruimte als je de ruit laat zakken?
XC60 T8
C30 D2
V70n D5
245T
440 1.6
66
slagschip-s60
4th Gear member

Als het raam niet gelijmd er in zit de rubber van het raam over de rand van de deur met een touwtje erin trekken .

Kijk maar eens op you - tube als dat je niet bekend is hoe dat gaat .
V60 cross country 2023 Silver Dawn
V70Lex
Starter

Bedankt voor de tips!

Na lang prutsen heb ik het grote raam en de tussenstijl er uit kunnen krijgen, daarna kon ik het kleine ruitje eenvoudig in de sponning schuiven. Nu moet ik alleen het grote raam weer in het mechaniek lijmen, en dan is alles weer zoals het hoort.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”