In het zuiden van Zweden ook. De EV's konden niet meer verplaatst worden. Werden door de grote sneeuwschuivers zo de sloot ingedrukt om de rijbanen vrij te maken
Vorig jaar bij Sundsvall ook. Stond een Volvo EV zonder prik langs de E-weg. Slepen ging niet. Werd ook van de weg geschoven door de sneeuwploeg.
Economisch belang noemt men dat.
Volvo lijkt terug te komen op EV-belofte en blijft in hybrides investeren
-
- 7th Gear member
- Berichten: 6474
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock - Overland Bound
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4
Scott Strike eRide 930
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock - Overland Bound
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4
Scott Strike eRide 930
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5161
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik deel jullie mening over het Volvo beleid aan de andere kant verkopen ze steeds meer auto's en zijn de resultaten goed, aandeelhouders tevreden en dat is wat telt wat de oorspronkelijke Volvo rijder wil tja, kennelijk minder relevant.
Een vriend van mij woont in de omgeving Nykoping en rijdt al meer dan tien jaar model S, ben vaker met hem op roadtrip geweest en dat ging opzich prima. Ook ik ga nog niet aan de full electric maar er zijn mensen die een andere afweging maken en hij heeft met een lange garantie en gratis laden volgens mij ook financieel wel een goede deal gedaan.
Zo nu maar eens een test van de 550e opzoeken
Een vriend van mij woont in de omgeving Nykoping en rijdt al meer dan tien jaar model S, ben vaker met hem op roadtrip geweest en dat ging opzich prima. Ook ik ga nog niet aan de full electric maar er zijn mensen die een andere afweging maken en hij heeft met een lange garantie en gratis laden volgens mij ook financieel wel een goede deal gedaan.
Zo nu maar eens een test van de 550e opzoeken
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 20176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Machtig ding, vrienden van ons waren in de markt voor een 330E, daar was niet aan te komen nieuw voor 2025.
Na 2025 gaat er weer BPM betaalt worden en dus een stapje omhoog naar een een 530E voor vervanging van hun 520D.
Eind juni besteld, 16 september rijden, nieuw van de band induvidual samengesteld.
De enige reden om te gaan voor een 530e was die bpm, ze willen het laden proberen maar de bpm gaf de doorslag.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
Echt een fun bericht. Kommer en kwel....het ergste van dit alles is dat je er nog om moet lachen ook....Urbexpeditie schreef: ↑06.09.2024 - 16:47 In het zuiden van Zweden ook. De EV's konden niet meer verplaatst worden. Werden door de grote sneeuwschuivers zo de sloot ingedrukt om de rijbanen vrij te maken
Vorig jaar bij Sundsvall ook. Stond een Volvo EV zonder prik langs de E-weg. Slepen ging niet. Werd ook van de weg geschoven door de sneeuwploeg.
Economisch belang noemt men dat.
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Electric Silver Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Flame Metallic Red | Volvo S90 T5 Inscription Electric Silver Metallic | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 | Volvo EX30 Ultra ER |
-
- 7th Gear member
- Berichten: 6474
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
BMW is in samenwerking met Toyota doende met het doorontwikkelen van waterstof motoren. Ook best een interessante ontwikkeling.JeroenSpock schreef: ↑06.09.2024 - 11:43 Ja die Duitsers zijn zo gek nog niet. En dat wil Volvo niet mislopen.
En daarnaast de wereld kan niet zonder diesel, heel simpel.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock - Overland Bound
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4
Scott Strike eRide 930
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock - Overland Bound
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4
Scott Strike eRide 930
-
- 4th Gear member
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Sinds de invoering van de nieuwe dieselkeuring met een deeltjes teller is het woord diesel bij Volvo besmet.
Je kreeg als Volvo rijder bij Volvo NL niet eens antwoord op een vraag over de nieuwe keuring.
Volvo liet trouwe klanten in een keer in de kou staan. Dat vergeet ik niet.
De verkoopaantallen geven Volvo voorlopig gelijk. Of dat zo blijft is de vraag. Als fabrikant kun je klanten niet blijven negeren.
Het is afwachten of nieuwe Volvo modellen waarbij de klant niets gevraagd werd door kopers gewaardeerd worden.
Voorlopig maken software ontwikkelaars de dienst uit.
Je kreeg als Volvo rijder bij Volvo NL niet eens antwoord op een vraag over de nieuwe keuring.
Volvo liet trouwe klanten in een keer in de kou staan. Dat vergeet ik niet.
De verkoopaantallen geven Volvo voorlopig gelijk. Of dat zo blijft is de vraag. Als fabrikant kun je klanten niet blijven negeren.
Het is afwachten of nieuwe Volvo modellen waarbij de klant niets gevraagd werd door kopers gewaardeerd worden.
Voorlopig maken software ontwikkelaars de dienst uit.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 6474
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Opmerkelijk is dat hier in Zweden het voorstel is gedaan om de accijns op diesel en benzineprijzen nog verder te verlagen.
We betalen nu €1.42 voor 95/E10. Als de trend zich doorzet zoals men voorsteld, dan wordt het al helemaal niet meer interessant om een batterij auto aan te schaffen. Simpelweg omdat de kosten voor onderhoud en gebruik van een EV stukker hoger uitvallen dan een fossielen auto.
Daarmee wordt het voor autofabrikanten zoals Volvo, welk graag richting EV willen, alleen nog maar moeilijker om hun product aan de man te brengen.
Bron: regeringen.se
We betalen nu €1.42 voor 95/E10. Als de trend zich doorzet zoals men voorsteld, dan wordt het al helemaal niet meer interessant om een batterij auto aan te schaffen. Simpelweg omdat de kosten voor onderhoud en gebruik van een EV stukker hoger uitvallen dan een fossielen auto.
Daarmee wordt het voor autofabrikanten zoals Volvo, welk graag richting EV willen, alleen nog maar moeilijker om hun product aan de man te brengen.
Bron: regeringen.se
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock - Overland Bound
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4
Scott Strike eRide 930
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock - Overland Bound
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4
Scott Strike eRide 930
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5161
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
De PHEV wordt in 2025 nog niet fors bpm verhoogd begreep ik Volvo zal ook nog best veel PHEV kunnen verkopen en dat zal ook de reden zijn om de XC90 aan te houden. Ik wil overigens een estate/touring en die is er nog niet van de 550e. Volvo laat niets weten over de V90 opvolging die ook al in 16 kwam, te druk met evsuvcrossover spul wat ik niet wil en ontwerpen blijf vinden voor mensen die de natuurkunde niet begrijpendiesel01 schreef: ↑06.09.2024 - 17:35Machtig ding, vrienden van ons waren in de markt voor een 330E, daar was niet aan te komen nieuw voor 2025.
Na 2025 gaat er weer BPM betaalt worden en dus een stapje omhoog naar een een 530E voor vervanging van hun 520D.
Eind juni besteld, 16 september rijden, nieuw van de band induvidual samengesteld.
De enige reden om te gaan voor een 530e was die bpm, ze willen het laden proberen maar de bpm gaf de doorslag.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 20176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Maar ik denk dat een 530e touring ook niet bepaald behelpen is met 300pk, xdrive er op.
Het nadeel is dat het heel snel wel duur kan worden…
Dé reden dat ik een dieseltje zoek met een beetje ervaring….
Het nadeel is dat het heel snel wel duur kan worden…
Dé reden dat ik een dieseltje zoek met een beetje ervaring….
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3459
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Het zijn geen spectaculaire groeicijfers wat Volvo neerzet, het blijft duidelijk achter bij de ambitie uit 2016 van 1 miljoen auto's.
Ik vind de modellen die Volvo recent heeft geïntroduceerd niet heel erg aantrekkelijk, misschien vinden wel meer Volvo rijders dat.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 4th Gear member
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Volvo stelt de merkentrouw van haar klanten flink op de proef. Dat staat omzet groei in de weg.
Er is nog maar één stationcar die tot verrassing van veel eigenaren heel andere software kreeg.
Het streefgetal van een miljoen auto's is nog ver weg.
Er is nog maar één stationcar die tot verrassing van veel eigenaren heel andere software kreeg.
Het streefgetal van een miljoen auto's is nog ver weg.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5161
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik hoop maar dat Volvo de boot nu niet mist, ze claimen nog te investeren in de PHEV's dat zie ik niet terug in de "vernieuwde" XC90. Anderen merken zijn wel blijven ontwikkelen in de ICE en PHEV Volvo zou nu wel eens "verouderde" PHEV's kunnen hebben in een vergelijk met de premium concurrenten die de ICE niet volledig afgeschreven hadden. Ik kijk wel uit naar de toegezegde reparatie van de AAOS trouwens.
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2704
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
NielsPHEV +1
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.