Vraagje n.a.v. proefrit 850 2.5 20V

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JeeJee
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 31.07.2005 - 15:15
Locatie: Esslingen (Duitsland)

Hallo allemaal,

Afgelopen Maandag was het dan zover. Ik heb voor het eerst in een 850 gereden!!! =D> Het was niet degene die ik wil gaan kopen, maar een andere als vergelijk (en, als het niet zou bevallen, om de andere af te zeggen). :oops: :shockingzap:

Eenmaal achter het stuur plaatsgenomen kreeg ik het idee in een grote olietanker te zitten #-o, zo'n lange motorkap ben ik in mijn sportieve Italiaantjes niet gewend! Maar eenmaal in beweging merk je er niets meer van, petje af! :salute: En wat een geweldig geluid!!! Ik begrijp nu de term :rofl: pas echt.

Wat me wel opviel was dat de koppeling erg zwaar gaat. Is dit normaal? De testauto had ca. 180.000km achter de wielen. ::?:

Mijn dochter was enorm gecharmeerd van de geintegreerde kinderstoel en van haar moet ik de auto kopen. :angel13:

Maandag gaan we bij de aangeboden 850 GLT kijken en als alles in orde is nemen we hem direct mee!!! :newb:
Volvo 850 2.5 20V Estate, 1995, donkergroen.

Mercedes-Benz A 170cdi, 2004, zwart.
Alfa Romeo 2000 Spider Veloce, 1976, zwart.
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Zware koppeling duidt op slijtage, na 180dkm niets verrassends. Over het algemeen houdt de plaat het wel uit tot 225dkm (ongeveer dan he).
Op het volvo 850 forum (www.volvo850forum.com) staat een joekel van een lijst met puntjes waar op te letten ;)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Ff een toevoeging waar ik gister niet aan gedacht heb. Wie kan een goeie omschrijving geven van hard, zacht, hoog of laag koppelingspedaal?
Zal jullie niet te lang in spanning laten, niemand kan dat ;) Het is namelijk een waarneming. En als er iets subjectief is, is het waarneming. In dit specifieke geval zit je met het probleem van vergelijking, misschien vinden wij jouw vorige auto's wel een vreselijk lichte koppeling hebben...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”