Ik ben me aan het oriënteren om een tweedehands Volvo V60 cross country diesel te kopen van ongeveer 2020. Ze zitten vol met fijne opties. Heeft iemand tips waar ik op moet letten. Zijn er kwaaltjes bekend?
Hiervoor had ik een 2008 xc60 D5 awd summum gereden tem 490dkm. Een heerlijke auto. Nu een Kia Niro executive maar dat is echt andere koek.
V60 cross country diesel
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2311
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
de pompen van de achterklep durven wel eens lawaai maken( duur om te vervangen)
de ruitenwissermotor kan wel eens de rechterarm lossen en dan moet de ruitenwissermotor vervangen worden
voor de rest gewoon goed onderhoud en rijden
de ruitenwissermotor kan wel eens de rechterarm lossen en dan moet de ruitenwissermotor vervangen worden
voor de rest gewoon goed onderhoud en rijden
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3949
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Krimpend rubber van panoramadak is ook een ding.
Verder goed kijken welke opties je kan en wilt hebben, vindbaar in de oude Volvo prijslijsten.
Verder goed kijken welke opties je kan en wilt hebben, vindbaar in de oude Volvo prijslijsten.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 19:50
Motorstoringen bij de diesel, en om specifieker te zijn gerelateerd aan vervuilde inlaatspruitstuk en/of NoX sensor.
Zal niet gemeen goed zij als er goeie lange stukken mee gereden zijn, maar een diesel die betrekkelijk weinig km's heeft (en dus korte stukken gereden heeft) is daar vatbaarder voor doordat de boel niet goed genoeg warm gereden wordt.
Bij mij heb ik met 160dkm in 4,25 jaar zowel de sensor als spruitstuk vervangen gehad en zelfs daarmee kwam geel motorstoringslampje nog wel eens voor op het einde. Deze ging ook na paar dagen weer uit, maar is een lampje die niet aan hoort te gaan überhaupt dus...
Zal niet gemeen goed zij als er goeie lange stukken mee gereden zijn, maar een diesel die betrekkelijk weinig km's heeft (en dus korte stukken gereden heeft) is daar vatbaarder voor doordat de boel niet goed genoeg warm gereden wordt.
Bij mij heb ik met 160dkm in 4,25 jaar zowel de sensor als spruitstuk vervangen gehad en zelfs daarmee kwam geel motorstoringslampje nog wel eens voor op het einde. Deze ging ook na paar dagen weer uit, maar is een lampje die niet aan hoort te gaan überhaupt dus...
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Zodra je de auto hebt dan laat je de egr dicht zetten en het blok schoonmaken, roetfilter doet gewoon zijn werk en de auto is schoner dan de buitenlucht.
Ik heb mijn D5 met 191k ingeruild en die was brandschoon en tijdens de roetmeting schoner dan de buitenlucht.
Ik heb mijn D5 met 191k ingeruild en die was brandschoon en tijdens de roetmeting schoner dan de buitenlucht.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 19:50
Geen idee hoe schoon mijn D3 was tijdens de roetmeeting, maar kwam er gewoon doorheen, EGR dichtzetten bij een lease was wel een dingetje geweest.diesel01 schreef: ↑16.10.2024 - 17:30 Zodra je de auto hebt dan laat je de egr dicht zetten en het blok schoonmaken, roetfilter doet gewoon zijn werk en de auto is schoner dan de buitenlucht.
Ik heb mijn D5 met 191k ingeruild en die was brandschoon en tijdens de roetmeting schoner dan de buitenlucht.
Maar is een gegeven dat deze beduidend minder en vooral ook minder lange stukken reed dan mijn vorige diesels, met dank aan Covid. Waar de vorige 65dkm/pj deden, deed deze amper 40dkm/pj en dan bv 200 km per dag in 4 of 6 ritten ipv 2, allemaal niet bevordelijk voor een moderne diesel.
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2311
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
ik heb het 1x gehad, gestopt bij een andere dealer dan waar de auto in onderhoud was, deze hebben mij uitgelegd dat zij bij ieder onderhoud de sensor proper maakte en remmenreiniger in het gaatje waar de sesor inzat spoten, bij het volgende onderhoud, specifiek dit meegegeven en daarna geen 1x nog voorgehad, de technieker kwam me zelfs bedanken bij het teruggeven van de sleutel voor de goede tipMiguel81 schreef: ↑16.10.2024 - 15:40 Motorstoringen bij de diesel, en om specifieker te zijn gerelateerd aan vervuilde inlaatspruitstuk en/of NoX sensor.
Zal niet gemeen goed zij als er goeie lange stukken mee gereden zijn, maar een diesel die betrekkelijk weinig km's heeft (en dus korte stukken gereden heeft) is daar vatbaarder voor doordat de boel niet goed genoeg warm gereden wordt.
Bij mij heb ik met 160dkm in 4,25 jaar zowel de sensor als spruitstuk vervangen gehad en zelfs daarmee kwam geel motorstoringslampje nog wel eens voor op het einde. Deze ging ook na paar dagen weer uit, maar is een lampje die niet aan hoort te gaan überhaupt dus...
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Dit jaar tot op heden ca 65000 km gereden met onze V60CC D4 en eigenlijk geen issues gehad. Persoonlijk vindt ik het add blue verbruik redelijk hoog. ca 16000 km met 10l Add Blue maar verder. Er worden vrijwel enkel lange stukken met de auto gereden.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 19:50
Valt me nog niet tegen bij mij zat het (met de kortere stukken) richting de 1l op 1100/1000.
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2311
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
idem hier bij mijn d3, bij de huidige 'kan' ik het niet meten omdat ik ADblue tank op het werk en er daar geen tellertje opstaat
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik rij meestal door totdat er melding komt max 10 l bijvullen en dan doe ik er kan van 10 l in en kunnen we weer even. Mijn verbuik is rond de 1:17,6 gemiddeld afgelopen jaar.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue