Gouwe schreef: ↑01.11.2024 - 11:04
Dank, dank, het vlaggetje zat achter de laadklep dubbelgevouwen. Ik heb het vlaggetje al weer teruggeplaatst vanmorgen! Die zit dus weer waar hij hoort (althans in mijn geval). Ik vind het nog steeds een leuke modificatie zo.
Schade is overigens weer helemaal netjes hersteld, daar zie je niets meer van.
Van de schadehersteller even wat foto's van voor en tijdens herstel gekregen:
Hoek rechtsachter zat een deuk/kras en op de wielkastlijst een deurschade.
Voor:
F3989705.jpg
Na:
F3989716.jpg
Bumper rechtsvoor met schaafschade:
Voor:
F3989701.jpg
Tijdens de bewerking:
F3989711.jpg
En de plek van de kras:
F3989718.jpg
En verder dus helemaal strak getrokken dus geen putje meer te zien. Blij mee.
Oh ja, nieuw vlaggetje hadden ze al besteld, dus die volgt nog per post
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Dat hebben ze echt keurig gedaan, en alles weer mooi strak nu.
Maar even goed laten uitharden en dan beschermen met een goede wax, dan is hij klaar voor de winter straks.
Dat ziet er weer prachtig uit! Ik zit ook al een tijdje te twijfelen over die velgen + full dechrome, maar aangezien mijn vriendin 95% met de XC90 rijdt ben ik nogal huiverig voor stoeprandschade...
Dat snap ik (in mijn geval reed er iemand na 2 dagen al een kras op) maar weet je, het is maar "blik". Dus het kan ook gewoon weer gemaakt worden.
Ik zou het gewoon doen als jij het mooi vindt!
En omdat ik nu de 20 inch er weer op hem zitten liggen de 22 inch nu hier in opslag. Dus als je even een keer wil kijken hoe dat onder jou auto smoelt, wees welkom.
@Bart: heb er dit keer zelf om gevraagd. Altijd goed voor het dossier zeg maar. Mocht ik de auto nog eens willen verkopen aan iemand met een lakdikte meter dan kan ik het verhaal van de "schade" met foto's en factuur onderbouwen.
Bij de Z4 kreeg ik de hele rapportage zonder te vragen opgestuurd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Duidelijk en verstandig, een mooi en logisch dossier is altijd goed bij de verkoop heb ik gemerkt. Is bij jou alleen voorlopig niet aan de orde.... toch ?
Zit niet in de planning nee, maar zeg nooit nooit.
Ik vind 7K investeren voor een accu best geld. En daarbij heb ik een opdracht gekregen waarvoor ik vanaf februari volgend jaar een jaar lang mogelijk zelfs wekelijks (maar in ieder geval 2-wekelijks) een dag naar Zeeland moet.
Dat is heen en terug toch 500 km en doe dat 40x en je zit op 20K. Dat tikt bij de XC90 aan, 30K per jaar wordt dan ineens 50K (en op 250km enkele reis maakt 20 of 30 km accu range echt niets uit). Mijn vrouw vindt bovendien nu al dat ik te veel de XC90 meeneem dus nog een dag in de week wordt een uitdaging en in de Z4 is 250km enkele reis en dat elke week, me echt te veel.
Zou zomaar kunnen dat er nog iets bij moet komen (en die dan helemaal op de zaak dus 100% aftrekbare kosten). Dat laatste zou dan betekenen dat de XC90 naar veel minder km's per jaar dan nu gaat (zeg 15 ipv 30K).
Gouwe schreef: ↑04.11.2024 - 12:46
Dat snap ik (in mijn geval reed er iemand na 2 dagen al een kras op) maar weet je, het is maar "blik". Dus het kan ook gewoon weer gemaakt worden.
Ik zou het gewoon doen als jij het mooi vindt!
En omdat ik nu de 20 inch er weer op hem zitten liggen de 22 inch nu hier in opslag. Dus als je even een keer wil kijken hoe dat onder jou auto smoelt, wees welkom.
Wat super attent van je! Ik zat een beetje in dubio wat te doen met mijn XC90. Of upgraden naar iets nieuwers of gewoon lekker doorrijden. Heb met verschillende auto's gereden (oa Tesla Model X en Q7), maar niks komt uiteindelijk in de buurt qua ruimte, comfort en veelzijdigheid van de XC90. Daarnaast waren de inruilprijzen die ik kreeg behoorlijk pijnlijk, dus ik heb besloten voorlopig lekker door te rijden. Auto staat nu op 220dkm en ik rij ong 15-20dkm prive per jaar. Zakelijk rij ik nog 20-30dkm per jaar met een Mercedes S-klasse youngtimer. Dus loop eigenlijk nu met het idee om de XC90 wat te "moderniseren" met andere velgen en chroom delete.
Gouwe schreef: ↑04.11.2024 - 13:36
Zit niet in de planning nee, maar zeg nooit nooit.
Ik vind 7K investeren voor een accu best geld. En daarbij heb ik een opdracht gekregen waarvoor ik vanaf februari volgend jaar een jaar lang mogelijk zelfs wekelijks (maar in ieder geval 2-wekelijks) een dag naar Zeeland moet.
Dat is heen en terug toch 500 km en doe dat 40x en je zit op 20K. Dat tikt bij de XC90 aan, 30K per jaar wordt dan ineens 50K (en op 250km enkele reis maakt 20 of 30 km accu range echt niets uit). Mijn vrouw vindt bovendien nu al dat ik te veel de XC90 meeneem dus nog een dag in de week wordt een uitdaging en in de Z4 is 250km enkele reis en dat elke week, me echt te veel.
Zou zomaar kunnen dat er nog iets bij moet komen (en die dan helemaal op de zaak dus 100% aftrekbare kosten). Dat laatste zou dan betekenen dat de XC90 naar veel minder km's per jaar dan nu gaat (zeg 15 ipv 30K).
Hoi Gouwe. Ga je me nadoen, hihi. Ik zit wekelijks in Zeeuws Vlaanderen en Antwerpen. En alleen die rit is al goed voor 450/500 km per week. Tijd genoeg om de vloeistoffen op temperatuur te krijgen en het roetfilter goed schoon te houden. Model 3 en 208 zijn dan beschikbaar voor de rest van het gezin. Gemiddeld verbruik is dan 5l/100km ipv ruim onder de 4.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar 2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White 2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Kwam dit filmpje tegen van "mijn" XC90: volgens hem rijd ik in een wagen met "Zweedse degelijkheid maar toch met een sexy randje" en het is de family auto waarmee je als vader scherp en toch sexy voor de dag kan komen https://exclusiveswisscars.nl/volvo-xc90-6/
Mijn vrouw lag helemaal dubbel.
Maar wat blijft het een prachtige wagen om te zien
De XC90 is naar de dokter geweest vandaag. Er is een strip geplaatst volgens TJ 31272: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/ ... 2-5448.pdf
Vanaf MY2017 begreep ik dat dit een standaard stip is. Hopelijk is de incontinentie van het panodak nu voorgoed opgelost. Dit weekend kunnen we het uitproberen met alle regen die verwacht wordt.
Dank beiden. Niet kosteloos, Volvo heeft hier (denk ik) geen recall actie voor gehad, meer een piepsysteem. Geen klachten dan gewoon niets doen. De vorige reparatie wordt wel gecrediteerd. Strip kost maar een tientje of 7,8. Arbeid is minimaal een halve dag.
Hopelijk is deze af en toe lekkage nu echt verholpen hiermee poeh, wel goed van je dealer om dit niet los te laten en alles doet om het op te lossen voor je.
Gouwe schreef: ↑10.11.2024 - 14:47
Ik rij wel achter je aan, goed?
Kwam dit filmpje tegen van "mijn" XC90: volgens hem rijd ik in een wagen met "Zweedse degelijkheid maar toch met een sexy randje" en het is de family auto waarmee je als vader scherp en toch sexy voor de dag kan komen https://exclusiveswisscars.nl/volvo-xc90-6/
Mijn vrouw lag helemaal dubbel.
Maar wat blijft het een prachtige wagen om te zien
Haha. Helemaal goed!
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar 2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White 2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir