Aankoopadvies V40 Automaat

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Volvo3636
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 17.11.2024 - 22:20

hallo allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe auto en ik kwam al snel bij een volvo v40 uit. Het lijkt me een heel mooie en betrouwbare auto. Ik heb echter nog een aantal vragen waarvan ik hoopte dat jullie me kunnen helpen.

Ik zoek naar een Volvo V40 vanaf ongeveer bouwjaar 2016-2018, en dan specifiek een automaat. Volgens mij heb je het dan vaak over de T2 of T3 met de 1.5 liter motor. Hoe betrouwbaar is deze motor? Is dit een Volvo motor of een ford motor?

En hoe zijn de automaat bakken van deze auto’s? Rijden ze net als een DSG of is het toch net wat anders? Ik lees dingen zoals Geartronic en Powershift alleen weet ik niet welke waar nu in zit en wat beter is?

En zijn de v40’s in het algemeen verder goed of zijn er dure kwaaltjes?

Alvast heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

De V40 is tot 2019 nieuw geleverd. Een 2016 tot 2018 bouwjaar zijn bijna uitloopmodellen waar alle kinderziektes wel uit zijn, erg betrouwbaar mits goed onderhouden, maar dat geldt voor alle auto's. in 2016 is er een facelift geweest, meest herkenbaar aan de koplampen die van xenon naar led zijn gegaan, de 'broemde' Thor hammer lights. De motoren zijn van Volvo en de automaatbak is een 6 traps conventionele automaat met koppelomvormer van Aisin Warner. Niet vergelijkbaar met een DSG, die vind ik persoonlijk wat soepeler schakelen maar de Aisin Warner is zeker niet slecht. Powershift automaten zijn geleverd op Volvo's met Ford motoren. Als het budget het toelaat zou ik zeker zoeken in de latere modellen, door uitfaseren zijn er aantrekkelijke actie/series geweest die standaard fijne opties hebben. Zelf een 2018 T3 V40 Dynamic Edition gehad, 152 pk, relatief zuinig en gedurende bezit buiten regulier onderhoud geen problemen gehad. Volvo is geen merk waarbij je per-sé voordelig rijdt. Qua kosten vind ik zelf dat die tussen VW en Audi onderhoudsprijzen zit.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Volvo3636
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 17.11.2024 - 22:20

Rogier64 schreef: 19.11.2024 - 22:47 De V40 is tot 2019 nieuw geleverd. Een 2016 tot 2018 bouwjaar zijn bijna uitloopmodellen waar alle kinderziektes wel uit zijn, erg betrouwbaar mits goed onderhouden, maar dat geldt voor alle auto's. in 2016 is er een facelift geweest, meest herkenbaar aan de koplampen die van xenon naar led zijn gegaan, de 'broemde' Thor hammer lights. De motoren zijn van Volvo en de automaatbak is een 6 traps conventionele automaat met koppelomvormer van Aisin Warner. Niet vergelijkbaar met een DSG, die vind ik persoonlijk wat soepeler schakelen maar de Aisin Warner is zeker niet slecht. Powershift automaten zijn geleverd op Volvo's met Ford motoren. Als het budget het toelaat zou ik zeker zoeken in de latere modellen, door uitfaseren zijn er aantrekkelijke actie/series geweest die standaard fijne opties hebben. Zelf een 2018 T3 V40 Dynamic Edition gehad, 152 pk, relatief zuinig en gedurende bezit buiten regulier onderhoud geen problemen gehad. Volvo is geen merk waarbij je per-sé voordelig rijdt. Qua kosten vind ik zelf dat die tussen VW en Audi onderhoudsprijzen zit.
Dank voor je reactie! Ik weet nu al een stuk meer. Ik zag toevallig een hele leuke T3 dynamic model uit 2018 voorbij komen. Deze had al wel 170k gedraaid. Ik weet niet of dat kilometerstanden zijn waarvan je bij dit soort auto’s moet schrikken. Betreft ook een 2018 model
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27272
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

170.000 kilometer mits goed onderhouden is tegenwoordig voor geen enkele auto meer een hoge kilometerstand.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Inderdaad, 170k is niet iets waar ik van schrik mits onderhoud goed is uitgevoerd.Bij dit soort kilometers zie je wel vaker wat meer slijtage aan interieur (bestuurdersstoel) en exterieur (steenslag en andere kleine lakbeschadigingen) Mogelijk ook wat meer kosten ivm onderhoud, maar een gunstige aankoopprijs kan dan maar zo die nadelen verzachten.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 715
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Die van mij zit ook over de 160.000 gekocht met 57.000, gewoon onderhoud gehad.
Geen extra kosten alleen nieuwe banden remschijven en blokjes, accu.

Dus zeer betrouwbaar :)
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Volvo3636
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 17.11.2024 - 22:20

Heel netjes! Heb nu 1 op t oog van 2020 met 180k km. Gaan daar dure reparaties komen bij deze standen denk je?
vankol schreef: 21.11.2024 - 18:38 Die van mij zit ook over de 160.000 gekocht met 57.000, gewoon onderhoud gehad.
Geen extra kosten alleen nieuwe banden remschijven en blokjes, accu.

Dus zeer betrouwbaar :)
Volvo3636
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 17.11.2024 - 22:20

Goed om te horen! Heb nu 1 op het oog met 180k km bouwjaar 2020. Zal wel veel snelweg kms zijn
Rogier64 schreef: 20.11.2024 - 22:00 Inderdaad, 170k is niet iets waar ik van schrik mits onderhoud goed is uitgevoerd.Bij dit soort kilometers zie je wel vaker wat meer slijtage aan interieur (bestuurdersstoel) en exterieur (steenslag en andere kleine lakbeschadigingen) Mogelijk ook wat meer kosten ivm onderhoud, maar een gunstige aankoopprijs kan dan maar zo die nadelen verzachten.
Plaats reactie

Terug naar “V40”