Ik op vakantie, boot op trailer achter mn auto, in het vlakke gedeelte nog niets aan de hand, dan de bergen in richting Italie.
Pluimen rook onder mn motorblok vandaan, rook die lekt en op mn uitlaat komt, hele mistgordijnen.
Eenmaal aangekomen in Italie, de ANWB erbij, en toevallig ook nog een Volvomonteur uit Capelle naast me op de camping, het beschreven pijpje lekte dus olie, naar de Volvodealer ter plaatse en die vervangt een ringetje, ik weer naar Nederland terug, niets aan de hand ook niet in de bergen, totdat................. de laatste heuvels in Duitsland, daar was t weer, 2x .............. kan t nu alweer t ringetje zijn of moet t gehele pijpje vervangen worden??? de lekkage komt wel duidelijk weer van t pijpje vandaan.
volgens de Volvomonteur naast me op de camping een veelvoorkomend probleem dat je alleen krijgt als je met grote druk, veel motorvermogen nodig of iets dergelijks. klopt dit?......... en wat nu?
Pijpje van Turbo naar motorblok lekt olie....
- ChickenS40
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.03.2005 - 09:48
- Locatie: Den Haag
PhaseI S40 2.0 T '98 160PK
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Ik ga me ff op glad ijs begeven.. Weet het niet helemaal zeker maar geeft ook weer leermomentje 
Kan zijn dat het je carterontluchting is waar de olie uitkomt. Als de druk in je blok hoog oploopt kan die druk daar weg. Het gaat daarbij om de druk die zich in je oliecarter opbouwd.
Dus op zich doet dat ding z'n werk goed

Kan zijn dat het je carterontluchting is waar de olie uitkomt. Als de druk in je blok hoog oploopt kan die druk daar weg. Het gaat daarbij om de druk die zich in je oliecarter opbouwd.
Dus op zich doet dat ding z'n werk goed

If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Dit is de retourleiding van de olie van de turbo naar het motorblok.
op de turbo zit een normale pakking en het pijpje gaat het motorblok in met een vierkante ring. Als je deze ring niet voorzichtig monteert beschadig je hem en krijg je weer olielekkage (door druk in het karter).
Dus beredeneert dat je bij veel vermogen veel karterdruk hebt kan het dus kloppen (denk ik).
reparatie is heel eenvoudig (dunne handjes zijn wel handig). Setje kost bij de dealer enkele euros.
op de turbo zit een normale pakking en het pijpje gaat het motorblok in met een vierkante ring. Als je deze ring niet voorzichtig monteert beschadig je hem en krijg je weer olielekkage (door druk in het karter).
Dus beredeneert dat je bij veel vermogen veel karterdruk hebt kan het dus kloppen (denk ik).
reparatie is heel eenvoudig (dunne handjes zijn wel handig). Setje kost bij de dealer enkele euros.
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- ChickenS40
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.03.2005 - 09:48
- Locatie: Den Haag
Zoiets was het inderdaad ja, moet de wagen binnenkort APK laten keuren, laat dit dan wel meteen meenemen.
bedankt
bedankt
PhaseI S40 2.0 T '98 160PK