Wie heeft er ervaring met upgraden van de standaard boxen in de portieren voor van de v40?
Ik heb een 4 kanaals versterker geinstalleerd maar geluid blijft zeer slecht. Subwoofer werkt niet en dus moet het geluid uit de voorpoortieren komen...
Joost
luidsprekers voorportieren v40 classic.
-
- 2nd Gear member
Ik heb zes boxen, 4 voor, 2 achter, werkt perfect.
-
- Starter
Hoi Joost,
Ik weet niet hoehandig je bent, maar je kunt 2 dingen doen:
Naar de dealer en een high preformance set bestellen. (dit kost natuurlijk nog al wat)
Of een Car Hifi zaak gaan een daar een Compo set bestellen. Dit is een setje met een aparte Bas speaker welke in de portieren geplaats dient te worden (13 cm) en een mid/hoog tweeter die in het dashboard geplaatst wordt. Vaak worden ze geleverd met een filter, dit filter zorgt er voor dat de lager tonen naar de Bas speaker gaan en de mid/hoge tonen naar de tweeter.
Hier moet je natuurlijk wel even opletten dat speakers kwa vermogen aansluiten bij de versterker die je hebt geplaatst.
Tevens mag de bas speaker niet te diep zijn anders gaan de ramen niet meer open (ik geloof 4,5 cm maar dat weet ik even niet zeker).
Het monteren van de tweeter is iets lastiger, ik heb een houten frame gemaakt waarin de tweeter geplaatst is.
Succes ermee.
Ik weet niet hoehandig je bent, maar je kunt 2 dingen doen:
Naar de dealer en een high preformance set bestellen. (dit kost natuurlijk nog al wat)
Of een Car Hifi zaak gaan een daar een Compo set bestellen. Dit is een setje met een aparte Bas speaker welke in de portieren geplaats dient te worden (13 cm) en een mid/hoog tweeter die in het dashboard geplaatst wordt. Vaak worden ze geleverd met een filter, dit filter zorgt er voor dat de lager tonen naar de Bas speaker gaan en de mid/hoge tonen naar de tweeter.
Hier moet je natuurlijk wel even opletten dat speakers kwa vermogen aansluiten bij de versterker die je hebt geplaatst.
Tevens mag de bas speaker niet te diep zijn anders gaan de ramen niet meer open (ik geloof 4,5 cm maar dat weet ik even niet zeker).
Het monteren van de tweeter is iets lastiger, ik heb een houten frame gemaakt waarin de tweeter geplaatst is.
Succes ermee.
-
- 2nd Gear member
hi.
ik heb het volgende gedaan.
raam speakers 100 watt
deur speakers 130 watt
achter speakers 130 watt
allen pioneer
en in de kofferbak een pioneer basspeaker op een subwoofer uitgang van mijjn radio.
ik moet zeggen dat geeft echt een heel goed geluid.
ik heb het volgende gedaan.
raam speakers 100 watt
deur speakers 130 watt
achter speakers 130 watt
allen pioneer
en in de kofferbak een pioneer basspeaker op een subwoofer uitgang van mijjn radio.
ik moet zeggen dat geeft echt een heel goed geluid.
reeds dus een v40 uit 98 een tdi.
en had nog een 440 uit 94 op gas maar is mijn ex mee vandoor.
en had nog een 440 uit 94 op gas maar is mijn ex mee vandoor.
-
- 2nd Gear member
weet ik niet welk type maar grote vierkante speakers die tussen het onderste vakje en de armleuning passenvolvohaag schreef:ik ook zelfs 8 maar is belabberd! Welke heb jij er dan in?
Joost