Bestemming verzenden vanuit de app werkt niet meer (V70)

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
FrankVZwolle
Starter

Hoi allen,

Ik heb nu de app versie 5.51.0 (Android) van de Volvo On Call app.

Ik kan met deze versie geen bestemming meer naar de auto sturen (V70-2016). Erg jammer - juist die functie gebruik ik veel naast het rittenlogboek.

De app werkt verder wel goed - rittenlogboek werkt, auto vergrendelen werkt bijv. Bestemming kan ik prima opzoeken, maar de knop om de locatie te verzenden is verdwenen. Ik krijg alleen een knop om Google maps te openen. Ik hoop toch niet dat die optie voor (in ieder geval mijn type auto) uit de app gesloopt is?

Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Garage gebeld - "geen idee, zal later wel weer werken"
Via de chatfunctie in de app aangegeven - "zal een bug zijn. We zullen het doorgeven. U krijgt geen terugkoppeling want dat geven we niet".
Via de mailfunctie international@volvocars.com (staat bij de app in Google playstore" gevraagd en inderdaad (nog) geen reactie.

Daarom maar hier de vraag: hebben meer gebruikers van de V70 hier last van, of is er nog een andere truc om het weer aan de praat te krijgen?
-
V70 -2016
Kick
5th Gear member

Het zoveelste hikje van VOC. Wacht een paar dagen en dan werkt het weer.

Oh, en even voorstellen is altijd leuk ;-)
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
FrankVZwolle
Starter

Ik begrijp dat het vaker voor komt, gelukkig ik dit euvel nog niet eerder gehad.

Ik ben er wel achter dat v5.50.0 het nog wel werkt (op andere android geprobeerd), maar v5.51.0 niet meer.
In de playstore staat vermeld dat er v5.50.0 geinstalleerd wordt, maar volgens de app is het v5.51.0.

Als er lezers zijn: zet de automatische updates dan maar even uit :-O
Ik wacht nu al enkele weken, maar het werkt nog steeds niet.
-
V70 -2016
Annemia
2nd Gear member

Ook bij mij werkt het al enige tijd niet meer.
Normaal gesproken waren de afspraken die ik op mijn iPhone in de agenda had staan via de Volvo-app door te sturen naar de auto. Dat was heel handig. Helaas worden die afspraken niet meer zichtbaar in de app.
De app versie die ik nu heb is 5.52.0. De auto een XC40 MY 2019.
360 340 V70 V70 XC90 V70 V60PIH XC40
mees
6th Gear member
Contacteer:

Deed het hier 3 dagen niet.
Toen vanzelf zonder iets te doen weer wel.
Zelfde versie, zelfde auto....
Dus: geduld.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Annemia
2nd Gear member

Vandaag antwoord gehad van Volvo customer care. Niet echt bemoedigend. Van een kwaliteitsmerk zou je toch meer mogen verwachten.
De tekst was als volgt:

"Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij informeren u dat de functie "doorsturen van de agenda-afspraken" na de laatste update van de Volvo Cars App niet meer beschikbaar is. Deze functie is helaas komen te vervallen. Wij zullen uw vraag doorsturen aan het team van app-ontwikkelaars zodat zij op de hoogte worden gesteld van de aanwezige behoeftes van de klant en wordt hen de mogelijkheid geboden om de app te verbeteren. Wij kunnen geen toezegging doen dat hierdoor de functie weer zal worden toegevoegd. Ook vanuit deze afdeling zult u geen individuele reactie ontvangen of het wel of niet zal worden toegevoegd in de toekomst, zij zijn niet in staat om op individuele kwesties te reageren.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, maar mochten er nog vragen zijn, vernemen wij dat graag."

Kort gezegd: Zoek het maar uit!!!
360 340 V70 V70 XC90 V70 V60PIH XC40
dimitripb
4th Gear member

Dezelfde mail kreeg ik toen men de functie eruit had gesloopt om een locatie in Google Maps of Apple Maps te openen met de Volvo app.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”