mijn nieuwe aanwinst!
- Hans Eilander
- 7th Gear member
De Volvo dealer is duidelijk een "stap" in de goede richting... 

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 2nd Gear member
Afgelopen week de xc40 ingeruild op een v60. Vooralsnog voor mij een verbetering. Eerlijk gezegd is de xc40 mij tegengevallen, het bleek niet mijn soort auto te zijn.
Qua comfort viel het r-design onderstel in combinatie met de vrij korte wielbasis en de stoelen waar ik een rand in voelde mij tegen ten opzichte van eerdere volvo's. De auto is erg stil tot 100 km/u, daarboven te veel windgeruis.
Qua betrouwbaarheid valt er ook nog wel wat winst te behalen. De auto heeft mij nooit laten staan maar er zijn in 9 maanden tijd en 25k kilometers best wat zaken langsgekomen die ik opvallend vind voor een auto van 4 jaar oud en 80k op de teller. Ik noem: krakende veren elektrische achterklep, kraak in de voorwielophanging (veerpootlagers), achterruitverwarming en achterbankverwarming defect, regelmatig uitvallende radio en klapperend panoramadak.
Gelukkig wel weer verder in een Volvo!
Qua comfort viel het r-design onderstel in combinatie met de vrij korte wielbasis en de stoelen waar ik een rand in voelde mij tegen ten opzichte van eerdere volvo's. De auto is erg stil tot 100 km/u, daarboven te veel windgeruis.
Qua betrouwbaarheid valt er ook nog wel wat winst te behalen. De auto heeft mij nooit laten staan maar er zijn in 9 maanden tijd en 25k kilometers best wat zaken langsgekomen die ik opvallend vind voor een auto van 4 jaar oud en 80k op de teller. Ik noem: krakende veren elektrische achterklep, kraak in de voorwielophanging (veerpootlagers), achterruitverwarming en achterbankverwarming defect, regelmatig uitvallende radio en klapperend panoramadak.
Gelukkig wel weer verder in een Volvo!
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Tjonge, en je was in het begin zo enthousiast over de XC40 van je schoonvader. Rood met zwart dak. Is de R Design dan stugger geveerd dan de Business Pro? Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de vering en de demping. Alleen merk ik verschil, wanneer de bandenspanning een stuk boven de 2,5 bar komt. Dan word het wat stugger. En als je V60 óok een Panorama dak heeft, ben je wat dat betreft, niks opgeschoten.

- Hans Eilander
- 7th Gear member
Hier hetzelfde. Nog nooit een storing gehad. Rijd fluisterstil. 57.000 probleemloze kms. Moet er wel bijzeggen, dat ik geen Panorama dak heb. Achteraf wel blij, want ik heb al menig probleem hier voorbij zien komen, met geruis, verstopte afvoer, en daardoor water binnen, ondichte of uitgedroogde rubbers enz.
-
- 2nd Gear member
De r design heeft inderdaad een stugger 'sport' onderstel. In mijn zoektocht ook met een elektrische xc40 proefgereden, die is meer smooth. De v60 heeft geen panoramadak, daar was is wel allert op;)Hans Eilander schreef: ↑28.03.2025 - 17:26Tjonge, en je was in het begin zo enthousiast over de XC40 van je schoonvader. Rood met zwart dak. Is de R Design dan stugger geveerd dan de Business Pro? Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de vering en de demping. Alleen merk ik verschil, wanneer de bandenspanning een stuk boven de 2,5 bar komt. Dan word het wat stugger. En als je V60 óok een Panorama dak heeft, ben je wat dat betreft, niks opgeschoten.![]()
De relatie met mijn schoonvader is uitstekend gelukkig, het maakt hem natuurlijk geen zak uit wat ik met mijn auto doe. Ik heb 'm gewoon betaald hoor, zij het voor de inkoopprijs.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Okee, ik snap het. Gelijk heb je. Als iets niet helemaal naar je zin is, weg ermee. DeV60 is sowieso een prachtige wagen. Ik wens je er veel succes mee. Zelf ben ik gebonden aan een hoge instap, dus alle auto's lager dan 1.65m, is voor mij een No-Go.