Nee Bartje, De reden dat het persoonlijk overkomt is omdat jij je profileert als zijnde de Volvo spreekbuis. Je ligt nu al weet ik hoe lang te zeuren over een regeltje waarbij je met je gezonde verstand kunt nagaan dat Volvo type's zoals jij die bij de geur van een chip al concluderen dat problemen aan de chip liggen de klant naar de tuner terug sturen.
Daarbij laat Volvo na 2 jaar de klant toch ook voor de volle mep opdraaien voor hun kwaliteitsproblemen?
Hoeveel acties lopen er al op de S80N?? Wees eens eerlijk? Dat is dan een nieuw model. De ETM problemen wil Volvo in Europa helemaal niets aan doen. Oh ja, een software update waarbij je met een kapotte ETM nog kunt doorrijden maar wee o wee mocht ie stuk gaan dan kunnen de klanten gewoon 600 Euro lappen. Hm, kan ik idd beter een chip met garantie laten plaatsen ja.
Ik wil RICA helemaal niet als een geweldige tuner naar voren schuiven. Wat ik in dit geval wil aangeven is dat zelfs jij nog, hoop ik, met je gezonde verstand kunt nagaan dat een tuner geen verantwoordelijkheid kan nemen voor motoren die al weet ik hoeveel kilometers er op hebben zitten en bij vaak redelijk incompetente Officiele Volvo dealerschappen onderhouden zijn.
De garantie bij Volvo op gebruikt dekt ook niet zoveel als ze de klant willen doen geloven. Daar hoor ik jou ook niet over. Het zit wel in de prijs inbegrepen, bij RICA krijg je tenminste gewoon te horen dat er geen garantie op zit en dat je er ook niet voor betaald. Waar lichten ze je dan op? Het is geen R waar je 85% waar krijgt voor je geld hoor. Dat noem ik pas oplichten.
Waarom moet RICA garantie overnemen op een motor die Volvo al heeft laten vallen?
Klets maar lekker verder Bart..
xc 90 D5 chippen( software aanpassen)
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
Vrijwel iedere andere 'tuner' in Nederland dan RICA schrijft zijn eigen software niet eens. Die roepen helemaal maar wat. En het is dat Volvo Nederland hun verantwoordelijkheid niet neemt dat RICA een verzekering aanbied. Maar inderdaad zijn ze er niet helemaal duidelijk over waar de grens ligt qua leeftijd of kilometers. Maar dat is niemand in tuningsland. Alleen importeurs hanteren een strenge grens bij bijvoorbeeld hun 'used cars'-programma's (en beweren daarmee in mijn ogen dat na zoveel kilometers/jaar de auto eigenlijk niet meer goed is.)bart simpson schreef:Je mag er best om lachen beste Johann, maar Ik zeg helemaal nergens dat iedere getunede auto ook daadwerkelijk sneuvelt, maar als een tuner al niet durft te garanderen dat de door zijn manipulaties veroorzaakte eventuele gevolgen (ook niet tegen de eerst door hemzelf voorgestelde betaling) door zijn verzekeraar gedekt zullen gaan worden omdat die de risico's te groot acht vraag ik me naar recht en reden af of Rica wel zo'n superproduct levert als zijzelf (maar ook jij) constant zeggen.
Als je zelf al een garantie op je site aanbiedt lever die dan ook gewoon, bij ieder model Volvo (ongeacht de leeftijd) staat tenslotte nog steeds gewoon: One year engine warranty € 125.00 en helemaal nergens op die site tref ik een uitsluiting qua leeftijd of kilometers waaraan men ineens wel refereert als je daadwerkelijk om die aangeboden garantiedekking vraagt.
Medeforummers die eerder om opheldering gevraagt hebben kregen daarop zelfs geen antwoord, want voor een op zich heel legitieme vraag heeft men bij Rica allemaal geen tijd, jammer en erg dom van ze, een mogelijk misverstand had tenslotte de wereld uit geholpen kunnen worden, ook hierdoor ben ik bang dat het geen misverstand is.
Dit standpunt neem ik dus keer op keer opnieuw in als het "geweldige" Rica ergens ter sprake komt, als jij dat "onzin uitkramen" vindt zegt dat mogelijk meer over jou dan over mij, ikzelf zie er dan ook gewoon misleiding in (misschien zien juristen dat ook wel zo) maar dat hoeft natuurlijk niemand met mij eens te zijn.
En een Volvo-dealer ziet me aankomen met mijn 12 jaar oude 850... Zelfs 'officieel' zijn er uitspraken van dealers dat die auto's ze geen ene reet interesseert. En dan moet RICA maar garantie gaan geven op tien jaar oude wrakken waarvan de eigenaar persé tuning wil? RICA stuurt inderdaad de helft van dat soort klanten weg...
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ Johann en andere Rica-adepten, staat er op de site van rica nu garantie genoemt bij b.v. een 440 turbo of staat het er niet? krijg je het of krijg je het niet? dat is het heikele punt hier, als over zoiets elementairs als een zelf aangeboden garantie al zulke onduidelijkheden bestaan.....
Wel aardig dat je allerlei andere Volvo gerelateerde zaken bijhaalt, maar niet echt nodig, daar gaat het op dit moment namelijk helemaal niet om, die ene regel had Rica gewoon weg kunnnen halen, de commotie is namelijk al even, ze verkiezen zelf om een verkeerde voorstelling van zaken te geven en dat maak ze dubieus.
Wel aardig dat je allerlei andere Volvo gerelateerde zaken bijhaalt, maar niet echt nodig, daar gaat het op dit moment namelijk helemaal niet om, die ene regel had Rica gewoon weg kunnnen halen, de commotie is namelijk al even, ze verkiezen zelf om een verkeerde voorstelling van zaken te geven en dat maak ze dubieus.
-
- 5th Gear member
@Bart laat de chippers toch, als ze normaal met hun auto omgaan zal het best zijn tijd wel duren, als ze als post pubers gaan raggen met hun "bak" moeten ze gewoon niet bij Volvo aan komen kloppen dat hun heilige koe het niet meer doet...
Als ze geen garantie bij rica krijgen is dat toch hun probleem.
@de rest laten we vooral persoonlijk worden/blijven op veiligheids vraagstukken en niet over zoiets triviaals als dit.
Groet Barry
Als ze geen garantie bij rica krijgen is dat toch hun probleem.
@de rest laten we vooral persoonlijk worden/blijven op veiligheids vraagstukken en niet over zoiets triviaals als dit.
Groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- BlackSapphire
- 6th Gear member
Het hele gezeur over tunen interesseert me niet zo, eigenlijk. Wat me stoort is het op de man spelen van de pro-tuners. Bart komt met argumenten, er staan hier en daar wat argumenten van de pro-tuners tegenover, maar verder een hoop getackle op de man. Volvo is de hemel niet, maar Bart is ook niet de duivel. Dus kom op, behave yourself.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Na alles gelezen te hebben, komt het neer op garantie!
Dus de vraag moet zijn, hoe is het gesteld met de garantie die RICA geeft (of niet geeft).
WIE HEEFT HIER ERVARING(EN) MEE?
Dus de vraag moet zijn, hoe is het gesteld met de garantie die RICA geeft (of niet geeft).
WIE HEEFT HIER ERVARING(EN) MEE?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik ben ook benieuwd naar praktijkervaringen van mensen die met een gechipte XC90 rijden. Dat was toch het uitgangspunt van dit topic.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
Sorry, maar die kromme punten waar Bart mee aankomt kan ik geen 'argumenten' noemen.BlackSapphire schreef:Het hele gezeur over tunen interesseert me niet zo, eigenlijk. Wat me stoort is het op de man spelen van de pro-tuners. Bart komt met argumenten, er staan hier en daar wat argumenten van de pro-tuners tegenover, maar verder een hoop getackle op de man. Volvo is de hemel niet, maar Bart is ook niet de duivel. Dus kom op, behave yourself.
Ja, als je bij RICA garantie bij koopt krijg je garantie.
Nee, als je bij RICA geen garantie bij koopt krijg je geen garantie.
Lijkt me dat je de site zo kunt lezen. Als je het negatief ziet staat het er blijkbaar niet.
Ze zullen je echter wel proberen te helpen als je een probleem hebt en geen garantie hebt genomen.
Punt van Bart de wereld uit. Andere argumenten? (en het is krom te roepen dat 'RICA-adepten' er Volvo-gerelateerde problemen bij halen terwijl Bart blijkbaar wel de meest vreemde argumenten naar boven mag halen waarom chiptuning niet zou werken...)
Maar goed, weer on-topic:
Ervaringen van mensen die laten chippen zijn vooral positief, dus blijkbaar is er met de software niets mis. Kan ook weinig mis mee zijn overigens.
Want:
Zeker bij de laatste generatie auto's gebruikt RICA gewoon eerder ontwikkelde standaard software. Als er dus iets vreemds gebeurd bij een enkele auto na het chippen zal dit in vrijwel alle gevallen gewoon aan het mechanische gedeelte liggen. En zullen die problemen dus door de Volvo-dealer opgelost moeten worden. Nu is het wel zo dat zeker als je gaat chippen je al een rijder bent die het vermogen wat vaker aan zal spreken en je auto dus zwaarder zal belasten. Eventuele problemen komen dan ook eerder naar boven.
- menjo
- 7th Gear member
Het punt is dat er staat dat je garantie kunt kopen, maar het uiteindelijk niet verkocht wordt (om allerlei redenen).Turbobiker schreef: Ja, als je bij RICA garantie bij koopt krijg je garantie.
Lijkt me dat je de site zo kunt lezen. Als je het negatief ziet staat het er blijkbaar niet.
TuurlijkZe zullen je echter wel proberen te helpen als je een probleem hebt en geen garantie hebt genomen.

- menjo
- 7th Gear member
Ja, en daardoor dus een redelijk slecht argument.Ludo schreef:vind je dat niet logisch dan?.menjo schreef:TuurlijkZe zullen je echter wel proberen te helpen als je een probleem hebt en geen garantie hebt genomen.als je maar betaald.
-
- 1st Gear member
Er zijn genoeg bedrijven die je gewoon laten vallen...menjo schreef:Ja, en daardoor dus een redelijk slecht argument.Ludo schreef:vind je dat niet logisch dan?.menjo schreef: Tuurlijkals je maar betaald.
En waarom zou je niet betalen als zij je kapotte auto voor je maken? Ook bij de Volvo-dealer betaal je gewoon (en nog wel het drievoudige ook :roll: )
-
- 1st Gear member
Als ze het niet verkopen zal er echt wel een goede reden zijn.menjo schreef:Het punt is dat er staat dat je garantie kunt kopen, maar het uiteindelijk niet verkocht wordt (om allerlei redenen).Turbobiker schreef: Ja, als je bij RICA garantie bij koopt krijg je garantie.
Maar om gewoon weer on-topic te gaan:
We hebben het hier over een XC90 en niet één of ander oud wrak dat de Volvo-dealert ook liever ziet gaan dan komen. En op de XC90 zal RICA geen garantie weigeren.
Nog andere niet van toepassing in deze 'discussie' zijnde argumenten?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik weet nog steeds niet hoe dat nou in de praktijk is, zo'n gechipte XC90.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ Turbobiker, het begrijpend lezen is menigeen hier toch niet helemaal gegeven moet ik tot mijn spijt constateren, waar Rica die garantie op hun site wel degelijk zelf aanbied op b.v. een 3 jaar oude V70T5 met 90.000km (in ten overvloede misschien, een uitstekende staat van onderhoud) weigert ze die garantie ook tegen betaling te verstrekken, dit doordat hun eigen verzekeraar de risico's te groot acht! het garantieverhaal staat dan wel op hun site maar ze beginnen er toch maar niet aan... dat het allemaal niet logisch is weet ikzelf ook wel maar dit alles is wel een harde realiteit.
Mocht jij een 3 jaar oude XC90 D5 kopen met 100.000km's op de klok zullen ze je dus niet van garanties gaan voorzien, de site doet het toch duidelijk anders voorkomen.
Mocht jij een 3 jaar oude XC90 D5 kopen met 100.000km's op de klok zullen ze je dus niet van garanties gaan voorzien, de site doet het toch duidelijk anders voorkomen.
- plim
- 4th Gear member
bart simpson, je standpunt is inmiddels wel duidelijk. We weten alleen nog niet hoe het nou in praktijk zou zijn, zo'n gechipte XC90.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ plim, sommige snappen dat mogelijk overduidelijke standpunt dus niet.
Volvo for life
- plim
- 4th Gear member
@ bart simpson, gelijk hebben en gelijk krijgen is niet altijd hetzelfde. Ik krijg toch wel heel erg het gevoel dat je heel graag beiden wil. Misschien zou je een andere aanpak kunnen proberen.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
- menjo
- 7th Gear member
Ik bedoel dat je ook wel naar een garage om de hoek kunt als je toch moet betalen. Repareren voor geld lijkt me niet echt een meerwaarde die Rica biedt, dat kan bij iedere garage immers.Turbobiker schreef:Er zijn genoeg bedrijven die je gewoon laten vallen...menjo schreef: Ja, en daardoor dus een redelijk slecht argument.
En waarom zou je niet betalen als zij je kapotte auto voor je maken? Ook bij de Volvo-dealer betaal je gewoon (en nog wel het drievoudige ook :roll: )
-
- 1st Gear member
En ik bedoel juist dat de garage om de hoek (de dealer) de garantie onterecht zal afwimpelen (zie verhaal 'LMM' iets eerder) omdat er gechipt is. Er zijn een aantal van dat soort gevallen waarin Rica dus wel de problemen heeft opgelost, terwijl ze dat niet hadden hoeven doen. En vaak hoefde de klant uiteindelijk nog niets te betalen...menjo schreef:Ik bedoel dat je ook wel naar een garage om de hoek kunt als je toch moet betalen. Repareren voor geld lijkt me niet echt een meerwaarde die Rica biedt, dat kan bij iedere garage immers.Turbobiker schreef:Er zijn genoeg bedrijven die je gewoon laten vallen...menjo schreef: Ja, en daardoor dus een redelijk slecht argument.