Polijsten koplamp (krassen)

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
Steph_
Starter

Kan je de koplampen van de V60 (2013) polijsten, aangezien ze van plastic zijn? Iemand (en ik zal naar niemand wijzen, want dat is onaardig richting m'n pa) heeft met z'n vingers vogelpoep er vanaf lopen poetsen, en nu zit er op die plek een lekkere krasplek. Mijn dank was uiteraard er groot. Vooral nadat ik dezelfde plekken op m'n "spoiler" en zijpaneel zag. Dus dat wordt gezellig even polijsten. Maar ik vraag me dus af of dat op de koplampen kan zonder hem helemaal kapot te maken.

Tevens (totaal ongerelateerd wat betreft de daden van de vorige persoon) heeft een oudere man z'n auto minder breed ingeschat dan dat ie was, of hij dacht dat ik wel de berm in zou vluchten, en heeft vol tegen mijn spiegel aangereden. Die van mij heeft het overleeft, de kap althans, die van hem lag in duizenden stukjes op de straat (Volvo 1 - Kia 0), het glas was stuk maar is inmiddels vervangen. Echter is de kap hard tegen het zijraam geklapt en heeft zwarte strepen op het raam achtergelaten die er haast wel in lijken te zitten. Is dit met polijsten eruit te krijgen, of wellicht wat chemische middelen? Het is bijna niet te zien, maar als je het weet dan zie je het wel, en dat stoort me toch wel een beetje.
lint
Geartronic member

Er zijn polijstsetjes te koop voor de koplampen. Je kan het ook professioneel laten doen voor een optimaal resultaat.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Kijk hier eens: https://xclusivecarcarecentre.nl Ze hebben adres in Ruurlo.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Sebastiaan11
2nd Gear member

je koplampen hebben gewoon blanke lak. Die zijn echter wel dunner gespoten als de blanke lak van de auto zelf. Diepere krasjes zijn al snel te diep. Maar geen enkel probleem om met een grof korreltje te polijsten. Als je het vertrouwen hebt om te schuren zou ik 1500-2000-3000 doen en dan grof polijsten. Nat schuren en vooraf goed schoonmaken. Succes
V60 PE Black Stone ‘23
Wilkem_V60
1st Gear member

De koplampen van mijn V60 uit 2012 zijn behoorlijk verweerd. Polijsten kost €240 ivm in- en uitbouw. Nieuwe via onderdelen punt nl ca €210 per stuk. Wat is wijsheid?
De vraag is immers of gepolijste koplampen niet alweer snel verweerd raken.
ingmar55555
1st Gear member

Wilkem_V60 schreef:De koplampen van mijn V60 uit 2012 zijn behoorlijk verweerd. Polijsten kost €240 ivm in- en uitbouw. Nieuwe via onderdelen punt nl ca €210 per stuk. Wat is wijsheid?
De vraag is immers of gepolijste koplampen niet alweer snel verweerd raken.
Is goed zelf te doen er zijn verschillende filmpjes voor op youtube. Zie voor polijsten of . De laatste is mijn keuze, zo heb ik het ook gedaan. Grtz Ingmat

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wilkem_V60
1st Gear member

Mooie demonstratie. Hij is ook wel erg handig en heeft de schuurmachine. Ik zie het me niet doen buiten aan de openbare weg.
ingmar55555
1st Gear member

Ik heb zo een schuurmachine ook niet, heb gewoon waterproof schuurpapier gebruikt en elbow-grease zoals ze dat zeggen. Korrel 700, 1000,1200 en 1500. Goed nat houden met een plantenspuit. Bovendien kon ik de lampen van mijn v70 makkelijk eruit halen en alles binnen doen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wilkem_V60
1st Gear member

Zo zien de koplampen er uit. Is dit nog te doen of zijn ze al te ver aangetast?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ingmar55555
1st Gear member

Mwoaah...ik heb wel erger gezien hoor. Mijn schoonzoon heeft een Tucson en die waren er belabberder aan toe. Door goed te schuren haal je al die verweerde lak/aanslag eraf en krijg je een goede basis voor te polijsten of (beter) te lakken met Spraymax 2K voor de koplampen.
Wilkem_V60
1st Gear member

Denk dat ik het ook maar eens ga proberen. Lampunits klik je er gemakkelijk uit zag ik op een YT filmpje. Moet wel wat ruimte maken in de garage. En even wachten op wat hogere buitentemperaturen opdat de lak dan wat sneller droogt. Wil natuurlijk geen vliegen en/of stof er op.
ingmar55555
1st Gear member

Klopt helemaal, de steker eraf pulliken is nog de meeste moeite. Spuiten kun je ook binnen doen, voor zover deze optie uit te onderhandelen valt, een badkamer is uitermate geschikt :-) Wel even een masker gebruiken, want de dampen wil je niet naar binnen krijgen en nadien goed ventileren.
daan7
Starter

Op mijn oude auto gebruikte ik een speciale polijstpasta voor kunststof en een afwerklaag met UV-bescherming.
Autovloeistoffen en chemicaliën hier
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”