Iemand die ervaring heeft met Koch als autoshampoo?
https://www.waxworld.nl/artikel/4314/ko ... sf-5l.html
Ik gebruik nu Carpro Reset maar wil eigenlijk 2in1 hebben en dan een grootverpakking.
Koch GSF wash
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21166
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4286
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik heb daar de 5 liter-verpakking van. Is heel "gentle" en pH-neutraal. Doet minder dan de Reset. Reset wordt beschouwd als een intensieve shampoo, Gsf net niet. Dus niet 1 op 1 inwisselbaar (Koch Chemie heeft ook Active Foam en tal van andere shampoo's en foams). Je kan bij meer vervuiling wel een beetje Koch Chemie Green Star toevoegen aan de Gsf in je snowcannon, dan krijg je wat actiever schuim met een wat hogere pH en daarmee ga je ongeveer de werking van Reset hebben. Koch Chemie Green Star is overigens een heel universele reiniger, ik doe er ook de motorruimte mee en de vloer van de garage (wel steeds verdunnen, een fles van 1 l. gaat lang mee).
Bedoel je met 2in1 dat je het zowel kan foamen als in de emmer als shampoo kan gebruiken ? Dan kan zeker met Gsf. Ruikt ook discreet lekker...
Bedoel je met 2in1 dat je het zowel kan foamen als in de emmer als shampoo kan gebruiken ? Dan kan zeker met Gsf. Ruikt ook discreet lekker...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21166
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Klopt, in de foamgun, afspuiten en dan nogmaals foamgun en een drup in de emmers en daarna soppen.
Ik zou ook 4 liter Carpro reset kunnen kopen en daarmee foamen en gewoon wassen.
In de zomermaanden is het niet zo spannend maar in de herfst en winter veel landbouw verkeer en echt dikke zooi op de weg dus ik moet wel een "stevige" shampoo hebben.
Ik zou ook 4 liter Carpro reset kunnen kopen en daarmee foamen en gewoon wassen.
In de zomermaanden is het niet zo spannend maar in de herfst en winter veel landbouw verkeer en echt dikke zooi op de weg dus ik moet wel een "stevige" shampoo hebben.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4286
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik vind Reset wat overkill voor de "gewone" wasbeurt. De zooi komt er met Gsf ook wel af. Reset zou ik dan persoonlijk om de 1 à 2 maand een keer gebruiken. Of Gsf met wat Green Star erbij...
Prijs verschil tussen 5l Reset en 5l Gsf is € 7, dus ook niet zo spannend want je komt toch een hele poos toe met 5 liter.
Overigens deze voormiddag nog twee gallon (bijna 4 liter) DIY Detail Rinseless en DIY Detail All Clean in ontvangst genomen. Ik probeer mijn arsenaal aan producten wat in te krimpen en van wat ik vaak en graag gebruik koop ik dan de grotere verpakking, komt toch stukken voordeliger uit. Ik houd wel steeds een kleine verpakking bij, waar ik dan het product in gebruiksklare verdunning in meng (Gsf moet niet verdund worden).
Prijs verschil tussen 5l Reset en 5l Gsf is € 7, dus ook niet zo spannend want je komt toch een hele poos toe met 5 liter.
Overigens deze voormiddag nog twee gallon (bijna 4 liter) DIY Detail Rinseless en DIY Detail All Clean in ontvangst genomen. Ik probeer mijn arsenaal aan producten wat in te krimpen en van wat ik vaak en graag gebruik koop ik dan de grotere verpakking, komt toch stukken voordeliger uit. Ik houd wel steeds een kleine verpakking bij, waar ik dan het product in gebruiksklare verdunning in meng (Gsf moet niet verdund worden).
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8220
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Is de inweektijd wat ruimer Fulaks?
Sommige merken zakken na het opbrengen direct naar beneden.
Sommige merken zakken na het opbrengen direct naar beneden.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4286
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Met Gsf, zoals met de meeste zeep, kan je zowel het dikke scheerschuim maken als het lopende sopje. De dikte en kwaliteit van het schuim hangt van enkele factoren af : je foamcannon, je hogedrukreiniger, de hardheid van je water (zacht water = meer schuim), de dosering van de zeep. Ik ben zelf niet zo'n liefhebber van het hele dikke scheerschuim, voor mij mag het wat lopender zodat het vuil ook al naar beneden loopt. Daar kan je wat mee spelen door de dosering van de zeep aan te passen. Aan de hardheid van je water kan je doorgaans weinig doen, tenzij je wil investeren in een de-ioniseersysteem of een waterverzachter. Een goed foamcannon (MJJC, Quivr, MTM, Bigboi, ...) vraagt ook om een hogedrukreiniger met voldoende power. Je kan hier ook wat spelen met de grootte van de spuitmond (orifice) van je foamcannon.
In een snowcannon zit een RVS mesh "zeefje" dat na verloop van tijd vervangen moet worden, het is dit zeefje dat voor het schuim zorgt. Je merkt het snel als je schuim minder wordt als dit zeefje verstopt raakt. Om dit moment uit te stellen kan je best na gebruik steeds doorspuiten met schoon water. Die zeefjes zijn goedkoop en voor de meeste goede merken ook makkelijk verkrijgbaar, je kan dit makkelijk zelf vervangen.
Op een gecoate en goed onderhouden auto zal het schuim ook sneller wegzakken, de hydrofobe eigenschappen van de coating zorgen daarvoor.
Een eerste schuimbeurt doe je altijd op een droge auto, dan blijft het schuim ook beter hangen t.o.v. op een natte auto. Nooit de auto eerst met de hoge druk te lijf gaan, want dan ga je zandkorrels met hoge druk over de lak drijven, dat maakt krasjes in de clearcoat. Het schuim gaat het vuil inkapselen en losweken, waarna het wel veilig is om af te spuiten. Dat hoeft niet met hoge druk overigens, want de vuilfilm die achterblijft krijg je enkel weg met een contactwash, het is vrijwel onmogelijk om die eraf te spuiten met hoge druk.
In een snowcannon zit een RVS mesh "zeefje" dat na verloop van tijd vervangen moet worden, het is dit zeefje dat voor het schuim zorgt. Je merkt het snel als je schuim minder wordt als dit zeefje verstopt raakt. Om dit moment uit te stellen kan je best na gebruik steeds doorspuiten met schoon water. Die zeefjes zijn goedkoop en voor de meeste goede merken ook makkelijk verkrijgbaar, je kan dit makkelijk zelf vervangen.
Op een gecoate en goed onderhouden auto zal het schuim ook sneller wegzakken, de hydrofobe eigenschappen van de coating zorgen daarvoor.
Een eerste schuimbeurt doe je altijd op een droge auto, dan blijft het schuim ook beter hangen t.o.v. op een natte auto. Nooit de auto eerst met de hoge druk te lijf gaan, want dan ga je zandkorrels met hoge druk over de lak drijven, dat maakt krasjes in de clearcoat. Het schuim gaat het vuil inkapselen en losweken, waarna het wel veilig is om af te spuiten. Dat hoeft niet met hoge druk overigens, want de vuilfilm die achterblijft krijg je enkel weg met een contactwash, het is vrijwel onmogelijk om die eraf te spuiten met hoge druk.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Ik heb een enorme hekel aan autowassen. Als ik die verhalen hier wel eens lees dan denk ik "respect!". Een tijd geleden (tot corona) had je hier in Doetinchem een autowasstraat waar je de auto een VIP behandeling kon laten geven. Met de hand voorwassen (ook drempels, portieren, velgen, etc.). Dan door de wasstraat en handmatig drogen. Vervolgens het interieur en de ramen perfect schoonmaken. Kostte je volgens mij € 35. Dat gaf ik er graag voor. Tegenwoordig doen ze dat niet meer. Iemand een idee waar ik in de regio Doetinchem voor iets soortgelijks terecht kan?
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Ik heb een enorme hekel aan autowassen. Als ik die verhalen hier wel eens lees dan denk ik "respect!". Een tijd geleden (tot corona) had je hier in Doetinchem een autowasstraat waar je de auto een VIP behandeling kon laten geven. Met de hand voorwassen (ook drempels, portieren, velgen, etc.). Dan door de wasstraat en handmatig drogen. Vervolgens het interieur en de ramen perfect schoonmaken. Kostte je volgens mij € 35. Dat gaf ik er graag voor. Tegenwoordig doen ze dat niet meer. Iemand een idee waar ik in de regio Doetinchem voor iets soortgelijks terecht kan?
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21166
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb de waterontharder en dat is fijn want minimale kalk.
De reset heb ik nu ook in de foamgun 1/10, die heb ik zo staan dat er ook goed water meekomt waardoor het er mooi afloopt.
38graden water was nog mooier door de Kranzle maar dat word hem niet, als hij heel vies is spuit ik hem af bij de box en die hebben 45graden warm.
Daarna thuis lekker soppen met de hand.
De reset heb ik nu ook in de foamgun 1/10, die heb ik zo staan dat er ook goed water meekomt waardoor het er mooi afloopt.
38graden water was nog mooier door de Kranzle maar dat word hem niet, als hij heel vies is spuit ik hem af bij de box en die hebben 45graden warm.
Daarna thuis lekker soppen met de hand.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6615
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Gebruik nu sinds eind vorig jaar Carpro Reset en moet zeggen dat daardoor de wax naar mijn mening veel langer blijft zitten. Scheutje in de emmer en wassen maar. Daarna doordoek erover en klaar.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21166
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Komende zaterdag gaat de V90 in de glascoating en dubbellaags reload.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]