Jack stands

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Teknik
2nd Gear member

Voor het vervangen van de distributieriem van mijn V40-2.0 / B.J.2003 kan ik, denk ik, het beste een jackstand in de buurt van/achter het rechter voorwiel plaatsen. Dan zet ik daarna mijn schaarkrik ter ondersteuning onder de motor. Zo kan ik de motorsteun (engine mount) losnemen zoder dat de motor naar beneden komt en/of de uitlaat breekt.

Mijn vraag; Bij mijn inmiddels favo winkel (ahum..) heb ik jack stands van het merk Kraftwerk gezien. I.v.m. de veiligheid vind ik het belangrijk om een set goede veilige jackstands te kopen. Ze zijn ongeveer 70 Euro. Ik sleutel meestal aan boten... Kennen jullie het merk Kraftwerk? Heeft dat een goede reputatie in de autowereld?
Fredhead
Geartronic member

Kraftwerk is een prima merk, die maken geen rommel om het zo maar te zeggen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
lint
Geartronic member

Koop dan ook een goede garagekrik in plaats van een schaarkrik te gebruiken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Teknik
2nd Gear member

Dat ik een garagekrik nodig heb, heb ik al vaker gehoord hier op het forum. Maar ik heb geen plek om het ding op te bergen. Zelf zie ik het grote voordeel (nog?) niet. Maar ik houd het in het achterhoofd.

Een schaarkrik is overigens ideaal om de motor mee te ondersteunen. De hydraulische garagekrik gaat waarschijnlijk zakken door lekstroom olie langs de plunjer. Dan moet je midden in de nacht je bed uit om te voorkomen dat de uitlaat onder spanning komt door het zakkende motorblok (kreun).

Voorlopig nog opkrikken met schaarkrik dus. Dan assteun rechts eronder. Krik weghalen en onder het motorblok zetten. Reservewiel onder de dorpel voor de veiligheid. Nu rechter engine mount losnemen en verwijderen. De reparatie kan beginnen! Goed te horen dat dat Kraftwerk topspul is. Wel zo belangrijk met veiligheidsapparatuur.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”