Onderhoud
-
- Starter
Hi! Ik heb net een XC90 T8 uit 2023 gekocht welke ik over een paar weken mag ophalen. Nu kan ik kiezen voor een onderhoudspakket waarbij je direct het onderhoud afkoopt voor 3jaar en EUR 1890. Dit schijnt 15% goedkoper te zijn losse beurten afnemen. Nu weet ik niet wat normaal een kleine/grote beurt kost voor deze auto. Wat zijn jullie ervaringen qua kosten en raden jullie aan het pakket te nemen? Alvast bedankt!
-
- 2nd Gear member
Heb mijn XC90 T8 (bouwjaar 2017) in september 2022 gekocht en tot nu toe de volgende onderhoudskosten gehad:
- September 2023: jaarbeurt 462,49 euro
- September 2024: groot onderhoud 884,84 euro (incl. APK)
In september dus weer een kleine / jaarbeurt.
Misschien geeft dit een indruk van de onderhoudskosten, er zijn in deze jaren geen problemen geconstateerd!
Aad
- September 2023: jaarbeurt 462,49 euro
- September 2024: groot onderhoud 884,84 euro (incl. APK)
In september dus weer een kleine / jaarbeurt.
Misschien geeft dit een indruk van de onderhoudskosten, er zijn in deze jaren geen problemen geconstateerd!
Aad
Voorheen Volvo S40 en S80, later Nissan XTrail en nu weer Volvo XC90 T8
-
- Starter
Dank! Dat geeft zeker een idee. Dan is zo'n onderhoudspakket zo'n gek idee nog niet
-
- 5th Gear member
Het hangt er ook vanaf wat z'n pakket allemaal dekt.
Groot remmen onderhoud, schijven en remblokken kan aardig wat kosten bij een dealer.
Is dat inbegrepen in de prijs van het pakket of komt dat erbij?
Groot remmen onderhoud hangt sterk af van de rijstijl van de bestuurder.
Of zoals een goede vriend met een taxibedrijf eens opmerkte:
We hebben een nieuwe kampioen. Remblokken vervangen bij 9000 kilometer.
Met eenzelfde Mercedes haalde ik 150.000 kilometer met een setje remblokken.
Groot remmen onderhoud, schijven en remblokken kan aardig wat kosten bij een dealer.
Is dat inbegrepen in de prijs van het pakket of komt dat erbij?
Groot remmen onderhoud hangt sterk af van de rijstijl van de bestuurder.
Of zoals een goede vriend met een taxibedrijf eens opmerkte:
We hebben een nieuwe kampioen. Remblokken vervangen bij 9000 kilometer.
Met eenzelfde Mercedes haalde ik 150.000 kilometer met een setje remblokken.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- raspaardje
- 6th Gear member
+-400 euro 30k km beurt, +- 800 euro 60k km beurt.
Die 15% goedkoper geloof ik wel maar ik zou toch echt de rekensom inclusief werkzaamheden laten voorleggen alvorens ik 1890 euro zou uitgeven. En dan ook vragen wat er gebeurt met de kosten voor werkzaamheden die niet worden uitgevoerd omdat je minder dan 30k km per jaar rijdt.
Het business model is duidelijk: je blijft je auto minstens 3 jaar lang voor standaard onderhoud bij de dealer brengen terwijl er nog allerlei kosten (tegen hoog tarief) zullen bijkomen.
Die 15% goedkoper geloof ik wel maar ik zou toch echt de rekensom inclusief werkzaamheden laten voorleggen alvorens ik 1890 euro zou uitgeven. En dan ook vragen wat er gebeurt met de kosten voor werkzaamheden die niet worden uitgevoerd omdat je minder dan 30k km per jaar rijdt.
Het business model is duidelijk: je blijft je auto minstens 3 jaar lang voor standaard onderhoud bij de dealer brengen terwijl er nog allerlei kosten (tegen hoog tarief) zullen bijkomen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla