Goed emorgen allen,
Volvo V60 D6 5 cil 4wd bouwjaar 2013 (1e model plug in hybrid)
Aircopomp is nu weer stuk gaat nummer 4 worden.
De eerste 3 zijn onder garantie vervangen echter deze draaid nu 3 1/2 jaar mee en valt daar niet meer onder.
Ik ben nog met dealer aan het stoeien omdat dit een zeer bekend probleem is bij deze type auto's.
Maar ik wil hem er eigenlijk uit doen dus de vraag is of het lonend is om een orginele (die steeds stuk gaat) weer te monteren of een alternatief.
Iemand die deze ervaring ook heeft en mij kan adviseren wat wijs is en welk merk pomp er is gemonteerd.
Auto willen we langzaam ook inruilen omdat diesel rijden voor ons als particulier aardig in de boeken begint te lopen.
Wie wil/kan mij adviseren in deze.
fijne dag allen.
Aircopomp weer stuk (wordt de 4e) wat is wijs
- fmulders
- 2nd Gear member
Volgens mij is er geen alternatief.
Ik heb die van mij een paar weken geleden ingeruild om exact dezelfde redenen. Omdat de D6 in NL niet meer interessant is gaat hij de export markt in. Daar maakt het niet eens wat uit of de airco stuk is of niet.
Advies, inruilen!
Ik heb die van mij een paar weken geleden ingeruild om exact dezelfde redenen. Omdat de D6 in NL niet meer interessant is gaat hij de export markt in. Daar maakt het niet eens wat uit of de airco stuk is of niet.
Advies, inruilen!
V60 D6 uit 2014 V90 T6 Inscription MY22
- Gouwe
- 7th Gear member
Volgens mij heb je de volgende keuzes:
- Inruilen met defecte pomp
- Repareren en tenminste nog even een jaar sturen?
Een aftermarket pomp is er volgens mij inderdaad ook niet, dus dat is geen optie.
- Inruilen met defecte pomp
- Repareren en tenminste nog even een jaar sturen?
Een aftermarket pomp is er volgens mij inderdaad ook niet, dus dat is geen optie.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Henry82
- 5th Gear member
-
- 5th Gear member
Waarschijnlijk is de pomp die nu weer defect is al vervangen met de 2.0 methode.
Weer defect duidt op een gebrek aan het ontwerp of de kwaliteit van de airco pomp.
Het enige dat overblijft is een beroep doen op non conformiteit.
Van een Volvo mag je verwachten dat de aircopomp langer mee gaat.
De verkoper van de auto is daar op aan te spreken.
Wanneer je rechtsbijstand hebt overleggen met de verzekeraar.
Weer defect duidt op een gebrek aan het ontwerp of de kwaliteit van de airco pomp.
Het enige dat overblijft is een beroep doen op non conformiteit.
Van een Volvo mag je verwachten dat de aircopomp langer mee gaat.
De verkoper van de auto is daar op aan te spreken.
Wanneer je rechtsbijstand hebt overleggen met de verzekeraar.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Een D6 PHEV rijdt niet als er geen airco is. Overigens wel interessant dat die airco pompen van de T8 nooit stuk gaan
- fmulders
- 2nd Gear member
Een D6 PHEV rijdt niet als er geen airco is. Overigens wel interessant dat die airco pompen van de T8 nooit stuk gaan
Jawel hoor, het ligt eraan wat ermee aan de hand is.
Betreft het een lek en dus sluiting in het 400v deel dan is het inderdaad direct klaar i.v.m. veiligheid. Maar die pomp kan ook nog mechanisch stuk en daarmee ook de melding geven "Airco service vereist". Als je dan de airco uitschakelt, dan krijg je ook geen foutmelding meer en kan je gewoon doorrijden. (Heb ik zeker nog 1500 km mee doorgereden toen ik opzoek was naar een vervanger.)
- fmulders
- 2nd Gear member
Dat kan ik mij wel voorstellen, maar het heeft geen invloed op de inruilwaarde. Ik heb dit ondervonden bij 4 verschillende verkopers. Zowel Volvo dealers als niet merk gebonden dealers.Een auto met kapotte aircopomp levert ook in het buitenland aanzienlijk minder op.
-
- Starter
Goerde morgen allen, hallo Volvo Fans.
De kogel is door de kerk.
Er is geen bedrijf te vinden die zeer goed thuis is in deze malaise van Volvo. Cool Care Groesbeek wel maar daar was ik pas in de herfst aan de beurt (zij hebben iets van eigen pomp ontwikkeld maar deze staat op backorder)
Onze Volvo staat Nu in Zevenaar Bij de dealer en er komt nu een 4e nieuwe pomp op (en spoelen volgens juiste procedure) 2e week September.
Binnen Volvo niks van compensatie of enige vorm van coulance helaas ook niet op non conformiteit. Alles is gewoon juridisch dichtgetimmerd.
Wat wel opvalt is dat 4 onafhankelijhke delaer van elkaar exact dezelfde prijs hanteren op de stuiver nauwkeurig €2750.- dat vind ik wel heel appart.
Dealer uit Nijmegen, Zevenaar, Helmond en Breda. Dit heb ik maar eens gemeld bij de ACM ! want daar zit een klein luchtje aan.
Let wel Volvo rijders, ivm zogenaamde levenslange Volvo garantie: Deze factuur moet ik zelf betalen en garantie is helaas niet overdraagbaar als ik/jij de auto verkoop. Dat geld voor alle volvo's. (best wel krom als je dus bij de dealer zelf een 2e hands Volvo koopt en dus op eerder vervangen orginele Volvo onderdelen de levenslange garantie daarbij vervalt, hoe dan man man man)
Het was mijn 1e Volvo en die 5 pitter is geweldig, stoelen zitten goed. Maar nooit geen plug in Hybrid of iets electrisch vervoer meer ben er nu wel klaar mee. Spaarpot is ook aardig leeg getrokken door dit model te gaan rijden helaas, denk aan 2x scheef afgesleten banden binnenzijde achter tot op ijzerdraad (ook na 4 kant uitlijnen, schokbrekers voor, voorste draagarmrubbers achter los in draagarm, kapote accu's door leegtrekken accusysteem, stabalisator rubbers achter, navigatie systeem niet meer te upgraden omdat e rgeen ondersteuning meer is) onderstel is van een Ford galaxy maar helaas veel te zwaar belast door accupack enz enz) wel altijd netjes dealer onderhouden maar daar rijzen de prijzen de pan ook uit. Dit kan maar is niet in verhouding met de kwaliteit die je mag verwachten van een Volvo voertuig.
Op naar een benzine voertuig voor mij als particulier. Misschien uit Zweden halen! of een Lexus (oeps sorry)
De kogel is door de kerk.
Er is geen bedrijf te vinden die zeer goed thuis is in deze malaise van Volvo. Cool Care Groesbeek wel maar daar was ik pas in de herfst aan de beurt (zij hebben iets van eigen pomp ontwikkeld maar deze staat op backorder)
Onze Volvo staat Nu in Zevenaar Bij de dealer en er komt nu een 4e nieuwe pomp op (en spoelen volgens juiste procedure) 2e week September.
Binnen Volvo niks van compensatie of enige vorm van coulance helaas ook niet op non conformiteit. Alles is gewoon juridisch dichtgetimmerd.
Wat wel opvalt is dat 4 onafhankelijhke delaer van elkaar exact dezelfde prijs hanteren op de stuiver nauwkeurig €2750.- dat vind ik wel heel appart.
Dealer uit Nijmegen, Zevenaar, Helmond en Breda. Dit heb ik maar eens gemeld bij de ACM ! want daar zit een klein luchtje aan.
Let wel Volvo rijders, ivm zogenaamde levenslange Volvo garantie: Deze factuur moet ik zelf betalen en garantie is helaas niet overdraagbaar als ik/jij de auto verkoop. Dat geld voor alle volvo's. (best wel krom als je dus bij de dealer zelf een 2e hands Volvo koopt en dus op eerder vervangen orginele Volvo onderdelen de levenslange garantie daarbij vervalt, hoe dan man man man)
Het was mijn 1e Volvo en die 5 pitter is geweldig, stoelen zitten goed. Maar nooit geen plug in Hybrid of iets electrisch vervoer meer ben er nu wel klaar mee. Spaarpot is ook aardig leeg getrokken door dit model te gaan rijden helaas, denk aan 2x scheef afgesleten banden binnenzijde achter tot op ijzerdraad (ook na 4 kant uitlijnen, schokbrekers voor, voorste draagarmrubbers achter los in draagarm, kapote accu's door leegtrekken accusysteem, stabalisator rubbers achter, navigatie systeem niet meer te upgraden omdat e rgeen ondersteuning meer is) onderstel is van een Ford galaxy maar helaas veel te zwaar belast door accupack enz enz) wel altijd netjes dealer onderhouden maar daar rijzen de prijzen de pan ook uit. Dit kan maar is niet in verhouding met de kwaliteit die je mag verwachten van een Volvo voertuig.
Op naar een benzine voertuig voor mij als particulier. Misschien uit Zweden halen! of een Lexus (oeps sorry)
- OGA244
- 8th Gear member
Op zich geen onsympathieke prijsstelling.
Uiteraard kun je zo’n pomp ook los bestellen en deze dan tezamen met de gewerkte (klok)uren en het afvullen betalen, weet vrij zeker dat je dat niet voor de €2750 gaat redden… een klus kan immers tegenvallen qua uren.
De pakketprijzen zijn idd vastgesteld door Volvo, de onderdelen, het vaste arbeidsloon en het afvullen.
Uiteraard kun je zo’n pomp ook los bestellen en deze dan tezamen met de gewerkte (klok)uren en het afvullen betalen, weet vrij zeker dat je dat niet voor de €2750 gaat redden… een klus kan immers tegenvallen qua uren.
De pakketprijzen zijn idd vastgesteld door Volvo, de onderdelen, het vaste arbeidsloon en het afvullen.
- raspaardje
- 6th Gear member
Zoveel nieuwe techniek voor het eerst in een Volvo, dat is helaas vragen om ellende.
Een vriend kreeg hem in 2013 als leaseauto en die stond in het begin erg vaak bij de dealer.
Daarna is het gelukkig beter geworden maar de volgende eigenaren worden zo maar geconfronteerd met de keuzes die zijn gemaakt en de nieuwe gedachten over economische levensduur.
Ik ben ervan overtuigd dat de complexiteit van PHEV auto's in het algemeen gaat zorgen dat we eerder afscheid gaan nemen van die auto's in de toekomst.
Helemaal wanneer de kans groot is dat onderhoud bij de 2de/3de/4de eigenaar minder strikt wordt nageleefd.
Sterkte wallan, Lexus heeft het volgens mij nog steeds wel goed voor elkaar.
Een vriend kreeg hem in 2013 als leaseauto en die stond in het begin erg vaak bij de dealer.
Daarna is het gelukkig beter geworden maar de volgende eigenaren worden zo maar geconfronteerd met de keuzes die zijn gemaakt en de nieuwe gedachten over economische levensduur.
Ik ben ervan overtuigd dat de complexiteit van PHEV auto's in het algemeen gaat zorgen dat we eerder afscheid gaan nemen van die auto's in de toekomst.
Helemaal wanneer de kans groot is dat onderhoud bij de 2de/3de/4de eigenaar minder strikt wordt nageleefd.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- -KJ-
- 5th Gear member
Met elektrisch rijden heb je in ieder geval niet de astronomische onderhoudsprijzen die ik in verschillende topics voorbij zie komen. Als je jaarlijks onder de 500 euro kunt blijven voor een beurt (nog zonder slijtagedelen die vervangen moeten worden) dan mag je heel blij zijn bij een brandstofauto.
Ik klik er een paar nieuwe ruitenwissers op en vervang het interieurfilter en kan voor 50 Euro weer een jaar verder.
Ik klik er een paar nieuwe ruitenwissers op en vervang het interieurfilter en kan voor 50 Euro weer een jaar verder.
-
- 5th Gear member
Helemaal mee eens.raspaardje schreef: ↑14.07.2025 - 12:20 Zoveel nieuwe techniek voor het eerst in een Volvo, dat is helaas vragen om ellende.
Ondanks het veelvuldig vervangen van airco pompen onder coulance is dit voor Volvo een beschamende vertoning.
Volvo en de fabrikant hadden veel eerder in moeten zien dat de werkwijze bij vervangen ondeugdelijk is.
De aircopomp maakt deel uit van het concept van de auto. Valt de pomp uit dan staat de auto stil.
Zolang de airco pomp functioneert is daar niets tegen. Nu blijkt dat deze pompen een beperkte levensduur hebben verandert dat de zaak.
Ook de 2.0 methode geeft nog steeds problemen al is het aanzienlijk minder.
Lexus is toch Toyota? Daar kun je je geen buil aan vallen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 5th Gear member
-
- 5th Gear member
Je zou maar als particulier zo'n occasion gekocht hebben..... Kun je mooi op leeg lopen.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3